Hoe Instagram-gidsen te gebruiken

Toen Instagram in 2010 met zijn visueel gerichte platform op de markt kwam, ontwrichtte het de social media-scene. Het succes was zo groot dat het een hele beweging in fotostyling op gang bracht. Instagram heeft sindsdien video toegevoegd, maar de focus is altijd geweest op eenmalige visuele ervaringen die kunnen worden gedeeld, maar soms proberen marketeers te bedenken hoe ze context kunnen bieden. Het antwoord zijn meestal superlange bijschriften, verhalen of creatieve berichten waaruit een serie bestaat. Toch was Instagram nooit echt de plek voor lange inhoud. Tien jaar snel vooruit en Instagram begint eindelijk met het lange inhoudsspel. Instagram introduceerde gidsen als “een manier om gemakkelijker aanbevelingen, tips en andere inhoud van je favoriete makers, publieke figuren, organisaties en uitgevers op Instagram te ontdekken.” De schuifbare lijsten bieden tekst en afbeeldingen die samenkomen in een lijst. U kunt nieuwe, opgeslagen of oudere berichten gebruiken om nuttige instructies te geven over bijna elk onderwerp. Het is nog een kans om uw merk naar voren te brengen als materiedeskundige en beïnvloeder in de ruimte van Instagram door gebruikers rechtstreeks op het platform te betrekken met meer diepgaande inhoud. Wat zijn Instagram-gidsen? Instagram-gidsen zijn een nieuwe tool voor het ontdekken van inhoud. Het is een reeks opeenvolgende Instagram-berichten die zijn samengesteld om nuttige informatie met uw publiek te delen. Elk bericht in de gids linkt naar een traditioneel Instagram-bericht of een productpagina waar je kunt kopen wat je ziet. Hier is een Instagram-gids die mijn bureau, NP Digital, heeft gemaakt om mentaal en fysiek welzijn te bevorderen terwijl iedereen vanuit huis werkt. Het begint met een omslagafbeelding met een titel en een korte beschrijving. Terwijl u naar beneden scrolt, vindt u zes posts die zijn samengesteld om onder andere tips te geven over het nemen van pauzes tijdens het werk, communiceren met collega’s en het bijhouden van een routine. Elke tip is aanklikbaar en leidt uw gebruikers naar de originele Instagram-post. Zes maanden later stelde Instagram gidsen open voor alle gebruikers en breidde het uit naar andere onderwerpen die werden opgerold in drie verschillende soorten gidsen: producten, plaatsen en berichten. Ze hebben zich met name gericht op reizen en winkelen, door productgidsen rechtstreeks aan winkels op Instagram te koppelen. Nu Instagram zijn gidsen heeft uitgebreid, zijn er allerlei contentmogelijkheden om je merk te promoten. Merken voor woningverbetering zouden reparatie- en renovatiegidsen kunnen maken. Cosmeticamerken hebben mogelijk stapsgewijze handleidingen voor verschillende make-uplooks, en kookmerken kunnen recepten in hun handleidingen opnemen. De mogelijkheden zijn eindeloos. Andere voorbeelden van Instagram-gidsen Zoals we al zeiden, kun je op dit moment drie soorten gidsen op Instagram maken: berichten, plaatsen en producten. U weet welke u bekijkt door de linkerbenedenhoek van de gids te controleren. Met een bericht kun je eerdere en opgeslagen berichten beheren. Het is het meest flexibel in termen van de soorten inhoud die u kunt opnemen. Nordiska Kӧk is een maker van op maat gemaakte werkbladen geïmporteerd uit Zweden. De Instagram-gidsen van dit merk bieden tips voor het kiezen en onderhouden van een toonbank. Merk op hoe elke gids je precies vertelt wat het is (een post-, product- of plaatsgids) en hoeveel Instagram-posts je in elke gids precies boven de titel vindt. Productgidsen linken rechtstreeks naar Instagram Shopping, zodat gebruikers iets kunnen kopen in je gidsen. Stuck in the Book, een boekenblog uit Manchester, Engeland, heeft deze gidsen gemaakt. Twee van de gidsen in het bovenstaande voorbeeld zijn productgidsen. Als u op een van de producten in deze handleidingen klikt, komt u op een pagina waar u de boeken kunt kopen. Ten slotte richten Places Guides zich op reizen. Gebruikers kunnen handleidingen maken voor reistips of aanbevelingen. Binnen deze categorieën hebben merken veel ruimte voor creativiteit. Ze laten marketeers een verhaal vertellen over producten, oudere berichten omzetten in nieuwe inhoud of context toevoegen aan nieuwe berichten. Waarom je Instagram-gidsen zou moeten gebruiken Met Instagram-gidsen kunnen merken voor het eerst lange inhoud op Instagram bouwen. Er zijn veel uitstekende redenen waarom u dat zou willen doen. Houd gebruikers op uw pagina Langere, scrollbare gidsen houden gebruikers langer bij uw inhoud, zodat ze uw merk en uw producten leren kennen. Ze hoeven niet weg te klikken naar een andere site voor meer informatie, zoals bij reguliere Instagram-berichten. Benut de kracht van zoekopdrachten op trefwoorden Omdat Instagram nu inhoud met een langere vorm aanbiedt, heeft het ook de zoekfunctionaliteit bijgewerkt. Gebruikers kunnen inhoud zoeken op trefwoord, waardoor Instagram-gidsen verschijnen. Dat betekent dat het ontdekken van inhoud op Instagram een ​​stuk eenvoudiger is geworden. Gebruikers hoeven niet langer uw merknaam te kennen of te zoeken op hashtag. Vergroot uw bereik Nu gebruikers u kunnen vinden met behulp van trefwoorden, kunt u handleidingen maken die zich richten op de nieuwe doelgroepen van uw merk. Gidsen helpen u ook om uw merk naar voren te brengen als materiedeskundige in uw branche. Door content te maken die micromomenten aanpakt, kunt u zich concentreren op de oplossingen waarnaar mensen op zoek zijn, ook buiten uw doelgroep. Merkloyaliteit opbouwen Deze functie is nog een andere mogelijkheid om loyaliteit op te bouwen door middel van nuttige, betrouwbare inhoud. Tips, trucs, stapsgewijze instructies en alle inhoud die waardevol zou zijn voor uw doelgroep, zorgen ervoor dat ze terugkomen voor meer. U kunt loyaliteit nog verder stimuleren door de eerste crack op inhoud of productdeals aan te bieden via uw gidsen of door nieuwe gidsen aan te kondigen via een nieuwsbrief. Meer conversies Productgidsen stellen gebruikers in staat rechtstreeks op Instagram te winkelen, waardoor de reis van de koper wordt verkort. Gebruikers kunnen productbeschrijvingen en prijzen zien, evenals meer producten uit uw winkel. Deelbare inhoud maken Gidsen kunnen worden gedeeld in verhalen en via directe berichten. Als uw publiek uw gidsen leuk vindt, kunnen ze het woord verspreiden. Delen en gelijk delen Net zoals u artikelen op LinkedIn zou delen, toont het delen van gidsen van andere gebruikers op Instagram uw expertise in uw branche, en maakt het waarschijnlijker dat uw gidsen ook worden bekeken en gedeeld. Partnerships uitbreiden met influencers Gidsen geven je een ander format om te verkennen met influencer-partnerships. Werk samen met influencers in uw ruimte om handleidingen te maken die uw producten of services bevatten. Een Instagram-gids maken Om een ​​gids te maken, klikt u op het kleine plusteken zoals u zou doen voor een gewone post, video of live-inhoud. Kies Gidsen in het vervolgkeuzemenu. Vanaf hier kun je kiezen tussen de drie soorten inhoud:

  • Plaatsen: Plaatsen is perfect voor locatiegebaseerde tips. Als je een reis- of lokale beïnvloeder bent, is Places de plek waar je restaurantaanbevelingen, gidsen of een samengestelde lijst met verborgen juweeltjes buiten de gebaande paden maakt.
  • Berichten: gebruik deze optie om opgeslagen of eerdere berichten te beheren die u wilt aanbevelen. Met deze optie kun je nieuwe inhoud maken door oudere berichten over hetzelfde onderwerp samen te stellen.
  • Producten: productgidsen linken rechtstreeks naar Instagram Shop en je kunt alleen producten samenstellen die gebruikers daar kunnen vinden.

Nadat u uw inhoudsindeling heeft gekozen, plaatst u uw afbeeldingen, berichten en links. Houd er rekening mee dat dit Instagram is, dus afbeeldingen en inhoud moeten worden opgemaakt voor mobiel. Hoe vind je Instagram-gidsen Rachel Waldorf is een maker van lifestyle-inhoud uit Seattle. Ze gebruikt Instagram-gidsen om cadeaugidsen te maken met in Seattle gevestigde bedrijven. Om toegang te krijgen tot haar (of enige) gidsen, gaat u naar de hoofdpagina van Instagram en zoekt u naar het pictogram Gidsen. Dat leidt je naar de gidsenpagina. Vanaf hier kunt u bladeren en op Gidsen klikken om hun inhoud te bekijken. Waldorf heeft plaatsen en productgidsen gemaakt voor haar volgers. In de productgidsen kunt u op haar aanbevolen producten klikken en ze op de website of rechtstreeks vanuit Instagram Shopping kopen. Zoals ik al zei, toont het naar beneden scrollen aan gebruikers gerelateerde producten, zodat ze kunnen blijven winkelen. U kunt ook links naar handleidingen delen, insluiten of kopiëren door op de pictogrammen in de rechterbovenhoek te klikken. Omdat dit nog steeds een nieuwe functie is, heeft nog niet iedereen Instagram-gidsen ingesteld. Naarmate de tijd verstrijkt en marketeers ontdekken hoe waardevol deze tool kan zijn, zou je ze steeds meer kunnen gaan zien. Voor nu kun je je favoriete Instagram-accounts bekijken of ze vinden via de Instagram Explore-pagina. Conclusie Instagram-gidsen zijn een ander geweldig hulpmiddel voor het marketingarsenaal van een merk om hun volgers op te bouwen en conversies te verhogen. Het nieuwe lange formaat stelt marketeers in staat om waardevolle inhoud aan hun doelgroepen te bieden en tegelijkertijd nieuwe doelgroepen te bereiken. U kunt ze zelfs gebruiken om uw gebruikers rechtstreeks winkelmogelijkheden te bieden via Instagram Shopping.
Hoe ga je Instagram-gidsen gebruiken in je marketing?

Be the first to comment on "Hoe Instagram-gidsen te gebruiken"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*