Hoe Instagram-verhaalhoogtepunten te gebruiken op een merkaccount

Hoogtepunten van Instagram-verhalen helpen gebruikers hun meest populaire en trending inhoud te gebruiken om hun merk verder te personifiëren. In tegenstelling tot gewone Instagramverhalen, die na een dag verdwijnen, blijven Instagram Story Highlights permanent op je profiel staan. Met deze functie kunt u al uw beste inhoud op een georganiseerde manier bovenaan uw profiel markeren, zodat mensen gemakkelijk kunnen vinden wat ze zoeken. In dit artikel bespreek ik de beste manieren om deze krachtige functie in uw voordeel te gebruiken.
Waarom zou je Instagram-verhaalhoogtepunten gebruiken voor een merkaccount?
We leven in het tijdperk van de online consument. Het aantal mensen dat sociale media gebruikte om onderzoek te doen naar producten bedroeg meer dan 54 procent en blijft stijgen. De functie Instagram Story Highlight kan je beste producten onder de aandacht brengen en ze op de proef stellen. U kunt dit platform gebruiken om onmiddellijk de aandacht te vestigen op iets nieuws en spannends in uw bedrijf. Het beste van alles is dat u het kunt uitproberen, mensen kunt laten zien hoe ze het moeten gebruiken en hen naar de exacte plaats kunt leiden waar ze het moeten kopen. Je kunt dit allemaal doen, het bovenaan je Instagram-pagina vastzetten en het daar zo lang laten staan ​​als je wilt. Dit voorkomt dat mensen door eindeloze foto’s en video’s moeten zoeken om te vinden wat ze zoeken. We moeten in gedachten houden dat een derde van de bekeken verhalen afkomstig is van bedrijven en een op de vijf resulteert in een directe boodschap. Wat betekent dit voor jou? Het zou nog meer kansen kunnen betekenen, zoals goedkeuringen en sponsoring. Als u een product of dienst heeft die u op de markt probeert te krijgen, wilt u dat andere relevante bedrijven zien wat u aanbiedt. Hoogtepunten van Instagram-verhalen kunnen je daarbij helpen.
Hoe Instagram-hoogtepunten op een merkaccount te gebruiken
Laten we elke stap doorlopen die u moet nemen om de Instagram Story Highlights-banner op uw pagina te krijgen, zodat u de functie kunt gaan gebruiken.
1. Schakel de functie voor automatisch archiveren in
Met de archiveringsfunctie kunt u verhalen opslaan. Schakel hiervoor de functie voor automatisch archiveren in. Hiermee worden automatisch al uw verhalen opgeslagen, zelfs als de periode van 24 uur is verstreken. Om aan de slag te gaan, ga je naar je Instagram-profiel, open je instellingen en ga je naar Privacy. Daarin vind je een tabblad met de naam ‘Verhaal’. Tik erop en kijk naar de onderkant om ‘Opslaan in archief’ te vinden. Als u dit inschakelt, worden foto’s en video’s automatisch in het archief opgeslagen, zodat u dit niet handmatig hoeft te doen.
2. Maak Instagram-verhaalhoogtepunten
Veeg naar links op je Instagram-profiel om je gearchiveerde verhalen te zien. Je zou bovenaan een gearchiveerd gedeelte moeten zien. Open het om alle verhalen te vinden die op uw profiel zijn opgeslagen. Als u rechtsboven op de drie stippen klikt, wordt onderaan een menu weergegeven. In dit menu kun je je hoogtepunten toevoegen door gearchiveerde video’s of foto’s te selecteren om een ​​omslagafbeelding en label voor ze te maken. Zodra je deze stap hebt voltooid, zou je de markering in je profiel onder je bio moeten kunnen zien. Als alles correct is gedaan, archiveert het nieuwe foto’s en video’s tot het hoogtepunt.
3. Kies een omslag en pictogram voor de hoogtepunten van je Instagram-verhaal
Nu je je Instagram-verhaalhoogtepunt hebt gemaakt, is het tijd om creatief te worden en een geweldige titel en omslagfoto voor het hoogtepunt te kiezen. U wilt dit voorzichtig doen. Net als al het andere bij digitale marketing, wilt u de aandacht trekken van iedereen die op uw pagina belandt. Het wordt aanbevolen om omslagafbeeldingen of pictogrammen met markeringen te maken, omdat het uiterlijk en de kleur uw volgers bekend voorkomen. U kunt gratis Instagram Story Highlights-pictogrammen vinden en deze gebruiken om uw profiel aan te passen. Als je wilt, kun je ervoor kiezen om ze zelf te maken op een site als Canva.
Acht tips om boeiende Instagram-verhaalhoogtepunten te creëren op een merkaccount
Nu je wat ideeën voor het brouwen van Instagram Story Highlights hebt, laten we het hebben over enkele tips om je te helpen dingen naar een hoger niveau te tillen. Met deze acht tips kunt u de meest boeiende hoogtepunten creëren om uw merk te personifiëren en meer mensen te bereiken.
1. Gebruik vetgedrukte pictogrammen om de aandacht te trekken
Lularoe gebruikt levendige kleuren in hun afbeeldingen en het algehele uiterlijk is opvallend. Het grijpt je aandacht en houdt het een tijdje vast. Het volgende dat je weet, is dat je er doorheen scrolt, op een aantal tikt, nieuwe dingen bekijkt en over het algemeen een tijdje blijft hangen. Dat is je doel als marketeer. U wilt uw beste producten en diensten op dit gebied onder de aandacht brengen en vetgedrukte pictogrammen gebruiken om de aandacht te trekken en deze in uw voordeel te gebruiken.
2. Blijf op het merk
De New Orleans Saints doen dit goed, net als veel andere professionele sportteams. Ze gebruiken hun teamkleuren om alles er samenhangend en merkwaardig uit te laten zien. Mensen die serieuze fans van iets zijn, kunnen een kleur identificeren en associëren met een specifiek product of dienst. Als het om sport gaat, wordt dit nog duidelijker. Fans kunnen truien, producten en memorabilia van een mijl afstand identificeren door simpelweg een specifieke tint van een kleur te zien. Welke kleuren vertegenwoordigen uw merk en hoe goed kunnen mensen u aan die kleuren herkennen? Als je het niet zeker weet, kan dit het moment zijn om te veranderen. Naarmate je meer volgers opbouwt, worden dit soort details belangrijker. Houd ook de kleurenpsychologie in gedachten terwijl u ook uw tinten kiest. Bepaalde kleuren wekken specifieke gevoelens op. Zorg ervoor dat uw kleurkeuzes weerspiegelen wat u wilt dat uw klanten voelen, en gebruik ze op de juiste manier om ervoor te zorgen dat de juiste kleuren worden gevoeld. Blauw kan bijvoorbeeld kalmte of verdriet veroorzaken, dus zorg ervoor dat u het op een manier opneemt waardoor ze zich kalm voelen, niet verdrietig – vermoedelijk wilt u uw klanten niet bederven!
3. Breng uw beste producten onder de aandacht
Hoogtepunten van Instagram-verhalen zijn je kans om je beste dingen te laten zien. Laat mensen zien wat je te bieden hebt in een verhaal, zodat ze het in actie kunnen zien. Zien hoe dingen werken of hoe ze eruitzien op een persoon of in de ruimte (via foto of video) kan een enorm verschil maken. Drieënnegentig procent van de consumenten zegt dat online beoordelingen van invloed zijn op hun aankoopbeslissingen. Als je klanten ertoe kunt brengen een product te beoordelen en je de video kunt sturen, zou je dat ook in een hoogtepunt van een verhaal kunnen gebruiken. Helemaal bovenaan uw profiel moet u al uw beste inhoud weergeven.
4. Promoot aankomende evenementen
Als er iets spannends op stapel staat, zoals een evenement dat je organiseert, waarom deel je dat dan niet met je publiek? Stel dat uw bedrijf alleen op kerstavond een uitverkoop aanbiedt. U kunt een gemarkeerd tabblad maken waarin de gebeurtenis wordt besproken, informatie erover wordt vastgelegd en die details naar de wereld worden verspreid.
5. Maak gebruik van interactieve peilingen
Interactieve peilingen zijn waarschijnlijk een van de beste manieren om met uw publiek in contact te komen. Door dit te doen, kunt u niet alleen met hen in contact komen, maar zelfs met hen samenwerken. U kunt begrijpen wat uw publiek drijft, wat ze van u verwachten en waar ze naar op zoek zijn in aankomende projecten. Om een ​​interactieve peiling toe te voegen aan uw Instagram-verhaal Hoogtepunten om peilingen uit te voeren. Het enige dat u hoeft te doen, is tikbare knoppen toevoegen wanneer u uw verhaal maakt. Stel vragen, krijg inzicht en heb plezier met je volgers. Met peilingen kunt u een omgeving creëren waarin mensen met u in contact komen. Het is bijna alsof u een winkelervaring creëert tijdens het online winkelen of browsen.
6. Beantwoord vragen
In plaats van vragen te stellen, kunt u de hoogtepunten van uw verhaal ook gebruiken om vragen te beantwoorden. Als mensen constant dezelfde vragen stellen of contact opnemen over veelvoorkomende problemen, kunt u een Q & A-tabblad maken waarop u de meest gestelde vragen beantwoordt. Toen Instagram in 2018 de ‘vragen’-sticker aan het platform toevoegde, konden klanten hun vragen in jouw verhaal plaatsen. U kunt die vragen dan beantwoorden, ze als sticker op een nieuw verhaal delen en het antwoord geven.
7. Feature tutorials
Producthandleidingen zijn een van de krachtigste manieren om iets te verkopen. Als iemand je voor de eerste keer vindt, zullen ze zich waarschijnlijk beter voelen als ze iets bij je kopen als ze het in actie kunnen zien. Bonuspunten als u tutorials kunt krijgen van uw klanten die de producten gebruiken. Dit is je kans om te laten zien dat je klanten genoeg houden van wat je verkoopt om een ​​video op te nemen en deze op je Instagram-pagina te delen.
8. Benadruk de reacties van uw beste klanten
Ongeacht in welk bedrijf u zich bevindt, u moet vertrouwen opbouwen, geloofwaardigheid opbouwen en mensen de voordelen van uw goederen en diensten laten begrijpen voordat ze ze zelfs maar hebben geprobeerd. Getuigenissen en recensies van mensen laten potentiële klanten zien dat ze u kunnen vertrouwen, en als u iets bij u koopt, krijgt u een positieve ervaring. Je zou op Instagram een ​​volledig tabblad met hoogtepunten kunnen maken van je beste getuigenissen. Overweeg iets aan te bieden in ruil voor een eerlijke beoordeling van uw bedrijf.
Het succes van uw Instagram-verhaal meten Hoogtepunten op uw merkaccount
Je kunt de statistieken van je Instagram Story Highlights op dezelfde manier volgen als al het andere op Instagram. Met behulp van het analysegebied kunt u al uw interacties, klikken, antwoorden en profielbezoeken bekijken in het gedeelte met de details van het artikel. Ook kun je zien hoeveel impressies je hebt gekregen en hoe deze zich vertaalden naar volgers. Als je upgradet naar een Instagram-bedrijfsprofiel, krijg je toegang tot aanvullende statistieken.
Conclusie
Door te leren hoe je Instagram Story Highlights kunt gebruiken, kun je meer aandacht trekken, meer volgers aantrekken en beter gebruik maken van je profiel. Als digitale marketeers moeten we er alles aan doen om ons bereik te vergroten en om bekendheid te geven aan onze goederen en diensten. Degenen die een stap verder gaan, zijn degenen die slagen. Heb je hulp nodig om je aanwezigheid op Instagram naar een hoger niveau te tillen? We hebben verschillende bronnen en een team van experts die u kunnen helpen.
Hoe kunnen Instagram Story Highlights uw bedrijf helpen?

Zie hoe mijn bureau enorme hoeveelheden verkeer naar uw website kan leiden

  • SEO – ontgrendel enorme hoeveelheden SEO-verkeer. Zie echte resultaten.
  • Contentmarketing – ons team maakt epische inhoud die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer trekt.
  • Betaalde media – effectieve betaalde strategieën met duidelijke ROI.

Boek een gesprek

Be the first to comment on "Hoe Instagram-verhaalhoogtepunten te gebruiken op een merkaccount"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*