Hoe kom je op TikTok’s For You-pagina (FYP)

TikTok is gestaag uitgegroeid tot een van de meest populaire sociale media-apps. In het eerste kwartaal van 2020 bereikte de app een recordaantal van 315 miljoen installaties en al snel werden dansroutines, uitdagingen en #MedievalTikTok een ware rage. Naarmate de populariteit van TikTok groeide, nam ook één vraag toe: “Hoe kom ik op de TikTok For You-pagina?” Dit is de hoofdpagina van samengestelde inhoud die gebruikers zien wanneer ze inloggen. Dit artikel zal die vraag beantwoorden en je alles leren wat je moet weten over het mysterieuze algoritme van TikTok en hoe je het in je voordeel kunt gebruiken.
Wat is TikTok?
TikTok is een iOS- en Android-app voor sociale media voor het maken en delen van korte video’s van 15 tot 60 seconden over elk onderwerp. In 2016 werd de app gelanceerd als Douyin in China, en in het volgende jaar bracht ByteDance het uit voor markten buiten China als Musical.ly voordat het omging naar TikTok. Sindsdien is de app meer dan 2,6 miljard keer gedownload en heeft het meer dan 800 miljoen actieve gebruikers, waarmee het de negende grootste sociale mediasite ter wereld is.
Waarom is TikTok zo populair?
Hoewel het begon als een leuke lipsynchronisatie-app met een cult Gen Z-aanhang, is het uitgegroeid tot een manier voor gebruikers om korte komische sketches, zakelijke tips en meer te delen. Als de nieuwste sociale media-app in de buurt, zou het veel gemakkelijker kunnen zijn om een ​​volgeling op TikTok te krijgen dan op oververzadigde sites zoals Instagram en Facebook met beperkende algoritmen.

Wat is de TikTok-pagina voor jou?
De For You-pagina, ook wel “FYP” genoemd, is de eerste pagina waarop u terechtkomt wanneer u de TikTok-app opent. Het is een samengestelde feed met video’s van videomakers die je misschien niet volgt, maar het algoritme van TikTok denkt dat je het leuk zult vinden op basis van je interesses en eerdere interacties. Bijvoorbeeld: als je verschillende video’s leuk vindt en reacties achterlaat over Instagram-tips, kun je elke dag een nieuwe portie TikToks voor social media marketing op je For You-pagina verwachten. Zie het als de Instagram-verkenningspagina. De app wil je aansluiten met meer inhoud die je leuk vindt, zodat je langer kunt scrollen.
Waarom u uw inhoud moet optimaliseren voor de pagina ‘Voor u’
De TikTok For You-pagina is de “heilige graal” van succes op de app. Het betekent dat je een stukje inhoud hebt gemaakt dat resoneert met je publiek. Het algoritme heeft dit opgepikt en herkent de kwaliteit van uw inhoud boven alle andere video’s op de app. Wat dit betekent voor ondernemers en influencers:

  • Volgers en inkomsten genereren: Door op de TikTok For You-pagina te landen, kun je sneller volgers krijgen en dichter bij het 10k-doel komen. Zodra je die mijlpaal hebt bereikt, kun je geld gaan verdienen met je video’s met het TikTok Creator Fund.
  • Sponsoring, gedachteleiderschap en verkoop: Zodra het algoritme uw video naar een breder publiek begint te pushen, kunt u meer erkenning krijgen als een meester in uw niche. Dit kan leiden tot betaalde sponsoring of meer verkopen in uw bedrijf.
  • Platformgroei: Ooit het gezegde gehoord: “Er is een platform nodig om een ​​platform te laten groeien?” Zodra je TikTok-goud hebt gevonden, kun je de aandacht gebruiken om verkeer terug te leiden naar je andere platforms zoals Instagram of YouTube en je community over de hele linie te laten groeien.
  • Gratis blootstelling: Als je meestal 100 views per TikTok krijgt, kan een FYP-functie dat naar tienduizenden pushen. Het is een ongelooflijke exposure die u kunt gebruiken zonder een cent aan advertenties uit te geven.

3 Rangordefactoren voor TikTok’s For You-pagina
Jarenlang was het TikTok For You-pagina-algoritme in mysterie gehuld. Geruchten en speculaties vlogen over het internet, wat leidde tot de toename van hashtags zoals #fyp en #ForYou, totdat TikTok HQ met een verklaring kwam die het debat voor eens en voor altijd beslecht. In een communitypost zegt TikTok: Op TikTok geeft de For You-feed de voorkeuren weer die uniek zijn voor elke gebruiker. Het systeem beveelt inhoud aan door video’s te rangschikken op basis van een combinatie van factoren – beginnend bij interesses die u als nieuwe gebruiker kenbaar maakt en aanpassingen aan dingen waarvan u aangeeft dat u er niet in geïnteresseerd bent – om uw gepersonaliseerde For You-feed te vormen. Hier zijn de details van het TikTok-algoritme en leer je hoe de For You-pagina werkt. 1. Gebruikersinteracties
Hoe meer reacties, vind-ik-leuks, gedeelde items en duetten je video krijgt, hoe groter de kans dat het algoritme het oppikt. Een andere rangschikkingsfactor die u in gedachten moet houden, is het voltooiingspercentage van uw video. Naarmate meer gebruikers uw TikTok tot het einde bekijken, is de kans groter dat u wordt gepusht voor verdere distributie. 2. Video-informatie
Hashtags, geluiden en bijschriften vormen een schat aan informatie om u op de For You-pagina te helpen. Als u bijvoorbeeld een trending hashtag of soundbite gebruikt, is de kans groter dat u wordt opgemerkt door het algoritme. Onthoud dat het doel van TikTok is om mensen op de app te houden, en het aanbieden van populaire inhoud is een manier om dat te doen. 3. Apparaat- en accountinstellingen
Uw locatie, taalvoorkeur, apparaat en landinstelling spelen een rol bij het samenstellen van uw FYP. Een komische sketch over Zuid-Afrikaanse politiek zou immers waarschijnlijk alleen Zuid-Afrikaanse gebruikers aanspreken. Deze signalen wegen echter niet zo zwaar als de andere, waardoor u de kans krijgt om een ​​wereldwijd publiek te bereiken. 6 Tips om op de TikTok For You-pagina (FYP) te komen
Er is geen kogelvrij recept voor succes op TikTok of enig ander sociaal medianetwerk. Algoritmen veranderen voortdurend en als uw inhoud niet resoneert met uw publiek, zal deze niet scoren. U kunt echter verschillende dingen doen om uw kansen op het raken van de TikTok For You-pagina te vergroten:
1. Gebruik de juiste hashtag-etiquette
Sommige gebruikers denken dat het gebruik van #fyp of #ForYou ervoor zorgt dat hun inhoud naar de massa wordt gepusht, maar het is slechts een gerucht. TikTok heeft dit nooit bevestigd en deze hashtags garanderen je geen viraal succes. U wilt die hashtags niet als een kruk gebruiken en het gebruik van zoekwoorden die relevant zijn voor uw inhoud en niche mislopen. Het belangrijkste doel van sociale media is immers om de juiste volgers aan te trekken en vervolgens geld te verdienen met uw publiek.
Hier zijn enkele basisregels voor TikTok-hashtag die moeten worden gevolgd:

  1. Geen hashtag dingen. Kies een klein aantal relevante hashtags.
  2. Mix populaire hashtags met minder populaire hashtags.
  3. Gebruik trending hashtags in uw niche.
  4. Doe mee aan hashtag-uitdagingen.
  5. Gebruik #fyp en #ForYou, maar vertrouw er niet alleen op.

Onthoud dat er geen beproefde formule is, dus net als op Instagram moet u wat experimenteren om een ​​hashtag-strategie te vinden die het beste werkt voor uw account. 2. Maak kortere video’s
Weet je nog dat ik je vertelde hoe belangrijk de voltooiingssnelheid van video’s is op TikTok? De gemakkelijkste manier om hoge cijfers te behalen voor deze rangschikkingsfactor, is door kortere, boeiende video’s te maken. Hoewel je clips van 60 seconden kunt opnemen, vertaalt het gebruik van alle beschikbare tijd zich niet noodzakelijkerwijs in viraal succes. Hoe minder tijd iemand hoeft te besteden aan het kijken naar uw TikTok, hoe groter de kans dat ze tot het einde kijken en niet wegvegen. Je kunt je kijktijd verbeteren door ervoor te zorgen dat je in het begin een hook hebt om kijkers aan te moedigen tot het einde te blijven. Naarmate het voltooiingspercentage van uw video toeneemt, neemt ook uw kans toe om een ​​felbegeerde plek op de FYP te bereiken. 3. Schrijf boeiende bijschriften
TikTok is niet het platform om je lef te morsen in een microblogsessie. Je krijgt maar 150 tekens, inclusief eventuele hashtags die je toevoegt, waardoor je minder tekens tot je beschikking hebt dan op Twitter. Met zo’n beperkt onroerend goed moet je je concentreren op het schrijven van korte bijschriften die kijkers dwingen om met je inhoud bezig te zijn.
Het ideale TikTok-bijschrift zou:

  1. Wees kort
  2. Feature gerelateerde hashtags
  3. Moedig betrokkenheid aan

Hoe doe je dit? Je zou wat mysterie kunnen aanwakkeren door iets te zeggen als: “dit kostte me vijf pogingen om het goed te krijgen” of “wacht tot het einde”. Dit zou kijkers kunnen aanmoedigen om in de buurt te blijven en de hele video te bekijken. Een andere tactiek is om een ​​vraag te stellen. Reacties zijn een andere betrokkenheidsfactor, en door mensen te laten kijken en antwoorden, kunnen de juiste signalen naar het FYP-algoritme worden gestuurd. Ten slotte kun je kijkers plagen met informatie die je in je video onthult. Bijvoorbeeld: ‘Hoe ik klanten vind als freelanceschrijver’ of ‘Eén makkelijke hack om online $ 100 te verdienen’. 4. Maak video’s van hoge kwaliteit
Plaats je nog steeds korrelige video’s van lage kwaliteit op TikTok? Dat is misschien een van de redenen waarom je geen plek op de For You-pagina hebt verdiend. Bij een video van hoge kwaliteit is de kans groter dat de aandacht op uw inhoud blijft, wat een hoger voltooiingspercentage en meer weergaven betekent. TikTok zal geen low-definition, wazige of korrelige video’s naar de massa sturen. In het beste geval kunnen gebruikers wegvegen; in het ergste geval sluiten mensen de app. Omdat de meeste smartphones HD-video aanbieden, is het gemakkelijker dan ooit om video’s met een hoge resolutie te produceren zonder een groot budget of een volledig productieteam. Naast de kwaliteit van uw inhoud, beloont het platform ook bewerkingsvaardigheden. Experimenteer met filters, stickers en overgangen om uw video’s interessanter te maken en ervoor te zorgen dat mensen tot het einde blijven kijken (en hopelijk opnieuw kijken). 5. Plaats nieuwe inhoud wanneer uw publiek het meest actief is
Omdat betrokkenheid zo’n cruciale factor is om op de For You-pagina van TikTok te komen, kan op het juiste moment posten het succes van je video maken of breken. Hoe kom je erachter wanneer je volgers online zijn en klaar zijn om deel te nemen? Met een gratis TikTok Pro-account. Het is vergelijkbaar met Instagram Analytics, en je kunt zien:

  • Videoweergaven van de afgelopen 7-28 dagen
  • Profielweergaven
  • Volger groei
  • Trending video’s
  • Als je volgers online zijn

Je hebt echter minimaal 100 volgers nodig om gegevens over je publiek te zien.
Om over te schakelen naar een TikTok Pro-account, doe je het volgende:

  1. Open de TikTok-app.
  2. Tik op het pictogram “Ik” onder aan het scherm.
  3. Tik op de drie stippen in de linkerbovenhoek.
  4. Tik op ‘Account beheren’.
  5. Tik op ‘Overschakelen naar Pro-account’.
  6. Selecteer “Creator” of “Business” en je bent klaar!

6. Voeg populaire geluiden en muziek toe aan uw video’s
Denk aan muziek en geluiden op TikTok als hashtags. Je kunt trending audiofragmenten gebruiken om je vindbaarheid te vergroten en meer likes, reacties en weergaven te krijgen. Hoe vind je populaire geluiden om in je video’s te gebruiken? Je moet je stealth-hoed opzetten om te ontdekken wat de meeste grip krijgt. Hier zijn drie manieren om populaire muziek te vinden:
Klinkt in de video-editor
Tik tijdens het maken van een video op de knop ‘Geluiden’ boven aan het scherm. Er wordt een nieuwe pagina geladen en u ziet een “Ontdekken” -pagina. Hier kun je aanbevolen geluiden bekijken die je kunt gebruiken en een “Afspeellijst” -sectie met virale clips, populaire geluiden en TikTok-hitlijsten. Je kunt ook de pagina ‘Trending’ bekijken om te zien wat er momenteel trending is in verschillende categorieën, zoals ‘fitness’ of ‘eten en drinken’. Blader door de geluiden en voeg wat u leuk vindt toe aan uw map Favorieten om later te gebruiken.
Sla geluiden op in uw favorieten
Als je door TikTok veegt en een geluid tegenkomt dat je voor een video wilt gebruiken, voeg het dan toe aan je map Favorieten. De functie verzamelt uw clips op één handige plek en u hoeft geen tijd te verspillen aan het onthouden van de naam van een geluid. Als je van een geluid houdt en het wilt opslaan, tik je op de naam van het geluid onder de gebruikersnaam. Er wordt een audiopagina geladen waar u een lijst kunt zien van alle andere video’s die er gebruik van maken en een knop om de clip aan uw favorieten toe te voegen.
Gebruik geluiden waar uw volgers naar luisteren op TikTok
Zodra je bent overgeschakeld naar een TikTok Pro-account en 100 volgers hebt bereikt, krijg je toegang tot een andere sappige analysefunctie. Op het tabblad ‘Volgers’ zie je een lijst met geluiden die je volgers de afgelopen zeven dagen hebben bekeken. Het helpt de onderzoekstijd te verminderen en geluiden op de shortlist voor je volgende video te verminderen.
Conclusie
Door de bovenstaande tips te volgen, ben je niet zeker van een plek op TikTok’s For You-pagina, maar het kan je kansen aanzienlijk vergroten. Onthoud dat alle hashtags en trendinggeluiden je niet zullen helpen bij je missie voor de TikTok For You-pagina als je geen gedenkwaardige en deelbare inhoud voor je publiek maakt.
Hoe ben je van plan TikTok te gebruiken in je socialemediastrategie?

Be the first to comment on "Hoe kom je op TikTok’s For You-pagina (FYP)"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*