Hoe organisaties Twitter Spaces kunnen gebruiken

Het is waarschijnlijk dat socialemediamarketing een cruciale rol speelt in uw merkstrategie. Als dat het geval is, bent u waarschijnlijk altijd op zoek naar nieuwe platforms en productfuncties waarmee u op verschillende manieren met uw publiek kunt communiceren en deze kunt betrekken. Dit betekent dat u meer over Twitter Spaces moet weten. Kort na de lancering van Fleets kondigde Twitter de eerste uitrol aan van Spaces, een nieuwe sociale ervaring die is opgebouwd rond chatrooms met alleen audio. Het bevindt zich momenteel in de privé-bètafase, maar het is al duidelijk dat Spaces talloze voordelen kan bieden aan merken wanneer het op grotere schaal beschikbaar is. Hier is mijn mening over de nieuwste functie van Twitter.
Wat zijn Twitter Spaces?
Als je de vinger aan de pols van sociale media hebt, heb je waarschijnlijk wel eens gehoord van een buzzworthy platform genaamd Clubhouse, een ultra-exclusieve, alleen op uitnodiging gebaseerde, op audio gebaseerde sociale app die een grote hit is geweest bij A-listers en Zowel leiders in Silicon Valley. Gebruikers hebben het beschreven als verwant aan een live-action, vrij stromende podcast waar je in en uit verschillende kamers kunt springen en kunt luisteren naar of deelnemen aan gesprekken over een breed scala aan onderwerpen. Spaces is in feite Twitter’s kijk op Clubhouse, behalve dat het (uiteindelijk) voor iedereen beschikbaar zal zijn, niet alleen voor een select aantal. Hoewel Clubhouse kritiek heeft gekregen vanwege zijn lichte benadering van moderatie, waardoor het een potentiële broedplaats is voor online intimidatie, heeft Twitter Spaces groot gemaakt op het gebied van inclusiviteit. Zijn visie is om het “magische gevoel” van een “bomdiner” na te bootsen, waar je niet alle gasten kent, maar iedereen zich op zijn gemak voelt aan tafel. Op het moment van schrijven bevindt Twitter Spaces zich nog in de bètatestfase, met slechts een paar honderd gebruikers aan boord, voornamelijk uit groepen die vatbaar zijn voor intimidatie en trollen. De eerste ontvangst is echter zeker positief.
Hoe werkt Twitter Spaces?
Laten we nu eens kijken naar de moeren en bouten van Twitter Spaces. Alleen degenen in de bètatestgroep kunnen Spaces maken, maar iedereen op iOS kan er lid van worden. Twitter belooft de lijst met mensen die Spaces kunnen maken in de loop van de tijd uit te breiden. Als je toegang krijgt, kun je Spaces op twee manieren starten:

  • Door lang op de knop Opstellen te drukken en vervolgens helemaal links op het pictogram Spaties te tikken
  • Of door in Fleets op je profielafbeelding te tikken, helemaal naar rechts te scrollen en op Spaces te tikken

Hoewel er geen plafond is voor het aantal luisteraars in een bepaalde Space, is het aantal sprekers beperkt tot 10. Twitter begint dit echter met de woorden “voorlopig”, wat suggereert dat het de capaciteit voor luidsprekers langs de lijn zou kunnen vergroten. De gastheer van een Space kan bepalen wie mag deelnemen met spreekbevoegdheden door te kiezen uit:

  • Iedereen
  • mensen die je volgt
  • Alleen mensen die u specifiek uitnodigt om te spreken (uitnodigingen worden verzonden als directe berichten)

Zodra een Space actief is, heeft de host de macht om deelnemers te verwijderen, te rapporteren en te blokkeren, en is hij ook de enige persoon die een sessie kan beëindigen. Nu meer over dat stukje over verwijderen, rapporteren en blokkeren. In een ideale wereld zou Twitter Spaces zelfcontrolerend zijn, met trollen die onmiddellijk eruit worden gegooid en gerapporteerd wegens overtredingen, maar dat is hier niet het geval. Twitter zegt dat het kopieën van alle Spaces zal bewaren gedurende 30 dagen nadat ze zijn afgelopen, waardoor het team de kans krijgt om de sessie te beoordelen op overtredingen van de Twitter-regels. Als ze overtredingen vinden, verlengen ze de tijd tot 90 dagen zodat mensen in beroep kunnen gaan als ze denken dat er een fout is gemaakt. Zolang Twitter een bepaalde ruimte behoudt, kan de host een kopie van de volledige sessiegegevens downloaden. Ze hebben ook de mogelijkheid om een ​​transcript van de sessie te downloaden, zolang ze transcripties inschakelen. Hoewel het nog vroeg is, heeft het Twitter Spaces-team ook een handvol andere functies onthuld die worden getest, waaronder:

  • Reacties in handgebaarstijl
  • Live transcripties, hoewel Twitter zegt te werken met een “zeer vroege versie” van deze functie
  • Tweets delen in Spaces

Hoe organisaties Twitter Spaces kunnen gebruiken
Nu weet je wat Twitter Spaces is en begrijp je een beetje hoe het werkt. Hoe kunnen merken deze nieuwe functie gebruiken om hun Twitter-marketing naar een hoger niveau te tillen? Dit zijn mijn eerste indrukken; Ik zou ze willen kwalificeren door op te merken dat er meer use-cases aan het licht kunnen komen zodra Spaces de bètafase verlaat en breder wordt uitgerold.
Krijg feedback van het publiek
Publieksfeedback is super waardevol. Het helpt ons plooien in onze producten weg te werken, nieuwe ideeën uit te testen en het consumentenvertrouwen ten opzichte van onze merken te meten. Traditioneel draaide het verzamelen van feedback om het organiseren van focusgroepen, maar die persoonlijke sessies kosten veel tijd om te organiseren en bereiken, door hun opzet, slechts een klein deel van je publiek. Als gevolg hiervan zijn merken steeds meer overgestapt op online klantonderzoeken, vaak via tools zoals Google Formulieren. Enquêtes helpen u een veel groter publiek te bereiken en maken het gemakkelijker om kwantitatieve gegevens te verzamelen die u in de loop van de tijd kunt volgen. Enquêtes zijn echter ook niet perfect. Ze missen met name de persoonlijke, menselijke aanraking die focusgroepen zo effectief maakt. Het is gemakkelijk om de nuance achter een antwoord over het hoofd te zien wanneer het in een formulier wordt getypt in plaats van als onderdeel van een tweerichtingsgesprek. Twitter Spaces zou de perfecte balans kunnen zijn tussen de twee:

  • Ze zijn digitaal, dus u kunt veel mensen bereiken zonder ze naar een fysieke locatie te slepen.
  • Ze zorgen voor een echt heen en weer gesprek, waardoor je veel rijkere, meer genuanceerde feedback krijgt.

En omdat Spaces onderdeel is van Twitter, kun je social listening gebruiken om de ideale mensen op te sporen voor je digitale feedbacksessies. Houd Twitter in de gaten voor vermeldingen van uw merk, producten, concurrenten en andere relevante zoekwoorden, en stuur uitnodigingen naar de meest relevante, betrokken gebruikers.
Rol nieuwe functies of producten uit voor volgers
Als het gaat om het verkrijgen van algemene feedback van het publiek, is het handig om verder te kijken dan je bestaande klantenbestand. Dit kan u helpen begrijpen hoe niet-klanten u zien ten opzichte van uw concurrentie. Wanneer u echter nieuwe functies of producten plant, is het logisch om dichter bij huis te blijven, omdat de meest waardevolle feedback om u te helpen bij het nemen van deze beslissingen komt van de mensen die uw product dag in dag uit gebruiken. Nogmaals, Twitter Spaces kan je hierbij helpen, op voorwaarde dat je een behoorlijke sociale aanhang hebt. Maak een Space, voeg je volgers toe en vraag om hun feedback. Het is sneller en gemakkelijker dan het verzenden van een enquête, en het stelt u in staat om uw bestaande publiek op Twitter te benutten.
Hostdiscussies over populaire onderwerpen in uw branche
Paneldiscussies bieden merken een dubbele overwinning:

  • Ze positioneren u als een thought leader met uw vinger aan de pols van uw branche. Waarom maakt dit uit? Uit onderzoek van Edelman is gebleken dat thought leadership uw reputatie versterkt en een positieve invloed heeft op uitnodigingen voor verzoeken om voorstellen, overwinningen, prijzen en cross-selling na de verkoop.
  • Ze stellen u in staat om potentiële prospects uit te nodigen om zich bij uw panel aan te sluiten, waardoor u de kans krijgt om met hen te netwerken, uw expertise te demonstreren en uw relatie te onderhouden.

Bovendien kunnen Twitter Spaces een uitstekende vervanging zijn voor persoonlijke panelgesprekken, omdat het gemakkelijker (en goedkoper) is om een ​​groep mensen uit te nodigen voor een Space dan voor een fysiek evenement. Omdat de host de volledige controle heeft over wie er aan een sessie deelneemt en wie mag spreken, en ze de mogelijkheid hebben om mensen eruit te schoppen als ze zich niet aan de regels houden, kan Twitter Spaces ideaal zijn voor het bespreken van populaire onderwerpen in een omgeving die gratis is van misbruik en trollen.
Communiceer in realtime met volgers
Er was eens een merkcommunicatie die eigenlijk eenrichtingsverkeer was. U zou een nieuwe campagne lanceren, achterover leunen en hopen dat uw publiek het ophoudt. Dat is niet meer het geval. Tegenwoordig verwachten mensen echte, wederzijdse interacties met merken. Niet alleen dat, maar 64% van de consumenten en 80% van de zakelijke kopers verwacht dat deze interacties in realtime plaatsvinden. Dat soort live-engagement is gewoon niet haalbaar via de meeste platforms, maar Twitter Spaces maakt het mogelijk. Uw publiek kan afstemmen op uw live discussies, reageren en mogelijk zelfs betrokken raken bij het gesprek (zolang ze als spreker zijn geselecteerd). Het gaat echter veel verder dan alleen het betrekken van uw bestaande publiek. Omdat mensen in je Space andere deelnemers mogen uitnodigen, kun je je volgers aanmoedigen om het te delen hun volgers, waardoor je voor een veel breder publiek komt te staan.
Conclusie
Met Spaces lijkt Twitter veel van de elementen te hebben behouden die Clubhouse zo’n hit maakten en tegelijkertijd de zorgen over intimidatie weg te nemen. Dat maakt het een veilige en smakelijke ruimte voor merken om een ​​zeer betrokken Twitter-aanhang op te bouwen en te koesteren. Elk platform, elke tactiek of elke tool die marketeers helpt de barrières tussen merken en publiek te doorbreken, verdient aandacht, dus ik kijk er naar uit om meer te leren over Twitter Spaces wanneer de privé-bèta eindigt en deze volledig wordt gelanceerd. Wil je hulp bij je social media strategie? Neem contact met ons op!
Wat vind je van Twitter Spaces? Misschien maak je deel uit van de bètatest en heb je praktische ervaring, of misschien ben je gewoon opgewonden om het zelf uit te proberen. Hoe dan ook, laat het me weten in de comments!

Be the first to comment on "Hoe organisaties Twitter Spaces kunnen gebruiken"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*