Hoe PPC-churn-tarieven te verlagen

Het is een pay-to-play-wereld. Van sociale media tot Google Ads, bedrijven investeren duizenden dollars per maand in betaalde advertenties. Er is echter een metriek op de loer die u misschien niet bijhoudt: uw PPC-churn-percentage. Als het gaat om betaalde advertenties, houden de meeste marketeers en bedrijfseigenaren statistieken bij zoals klikfrequentie (CTR), kwaliteitsscore en kosten per klik (CPC). Hoewel dit belangrijke statistieken zijn, vertellen ze slechts een deel van het verhaal. Als uw PPC-conversiepercentages hoog zijn, maar uw totale inkomsten niet, ligt het probleem mogelijk niet bij uw advertentie. Het kan zijn dat uw klanten niet blijven hangen. Wat is het ongrijpbare PPC-verloop, en, nog belangrijker, waarom zou het u iets kunnen schelen?
Wat is het PPC-verlooppercentage?
Uw PPC-churn-percentage is het aantal mensen dat via betaalde advertenties converteert, maar niet blijft hangen. Ze kunnen uw product of dienst kopen of zich erop abonneren via een betaalde advertentie en vervolgens besluiten de relatie te beëindigen. Het is vergelijkbaar met een standaard churn-percentage omdat het het aantal klanten bijhoudt dat converteren maar vervolgens uw bedrijf verlaat. Uw PPC-churn-percentage kijkt echter specifiek naar de klanten die converteren via uw betaalde advertenties van platforms zoals Google Ads.
Waarom u zich zorgen moet maken over uw PPC-churnpercentage
De meeste PPC-statistieken vertellen u hoe goed uw advertenties mensen overtuigen om te kopen. CPC vertelt u bijvoorbeeld hoeveel u uitgeeft om één persoon op uw advertentie te laten klikken. Conversieratio’s geven aan hoe vaak mensen daadwerkelijk iets kopen via uw betaalde advertenties. Die cruciale statistieken laten u weten of uw advertentie en bestemmingspagina overeenkomen, of uw targeting op schema ligt en hoe goed uw exemplaar uw publiek aanspreekt. Er zijn ook veel die statistieken u niet vertellen. Hoe goed werkt uw onboarding-proces bijvoorbeeld? Zijn uw advertenties gericht op de functies die klanten het belangrijkst vinden? Zijn klanten teleurgesteld over uw product of dienst? Laten we eens kijken naar een (fictief) voorbeeld om te zien waarom PPC-churnpercentages ertoe doen. Ik ben op zoek naar een grammaticatool, dus typ ik ‘grammaticahulp’. De eerste advertentie is voor Grammarly en er staat dat het me zal helpen fouten te elimineren en de juiste woorden te vinden. Stel dat ik besluit om te kopen op basis van die advertentie. Een paar weken later merk ik echter dat de tool niet helemaal aan mijn verwachtingen voldeed. Misschien werkte het niet zo goed als ik had gehoopt, was het te moeilijk te gebruiken, of vond ik een betere oplossing. Ik zeg uiteindelijk mijn abonnement op. Betekent dit dat de advertentie niet werkte? Nee, de advertentie deed wat hij moest doen, maar iets voldeed niet aan mijn verwachtingen. Als Grammarly alleen hun PPC-conversieratio bijhoudt en niet hun churn-percentage, realiseren ze zich misschien pas dat het te laat is dat ze klanten verliezen. Hier zijn een paar dingen die het PPC-verlooppercentage u kan vertellen:

  • hoe goed uw onboarding-proces werkt
  • of de verwachtingen van klanten overeenkomen met uw product of dienst
  • of uw concurrenten een functie aanbieden die u niet biedt
  • als uw klantenservice verschrikkelijk is
  • als uw documentatie verwarrend is

Als u niet oplet wat en waarom klanten vertrekken, verspilt u mogelijk waardevolle advertentie-uitgaven aan klanten die niet blijven hangen.
Hoe u uw PPC-klantverloop berekent
Om uw PPC-churn-percentage te berekenen, moet u berekenen hoeveel klanten zich aanmelden via uw PPC-advertenties en vervolgens hoeveel klanten via betaalde advertenties u tegen het einde van de maand verliest. De formule die u gebruikt om het verlooppercentage te berekenen, is: (klanten die aan het einde van de maand vertrokken / klanten van PPC-advertenties aan het begin van de maand) x 100 Als uw bedrijf bijvoorbeeld 100 klanten heeft die zijn geconverteerd van PPC-advertenties aan het begin van de maand. begin van de maand, en het verliest 25 van die klanten, zou u uw PPC-churn-percentage als volgt berekenen: (25/100) x100 = 25% PPC-churn-percentage
Een van de grootste uitdagingen bij het nauwkeurig volgen van het PPC-churn-percentage is het volgen van klanten die via betaalde advertenties converteren gedurende hun levenscyclus, zodat u kunt zien wanneer ze churn. Als u geen toegang heeft tot deze gegevens, kunt u uw totale verloopnummer gebruiken, maar het zal niet zo nauwkeurig zijn. Gebruik indien mogelijk een CRM-systeem (Customer Relationship Management) of een ander hulpmiddel voor het bijhouden van de levensduur van klanten om te zien waar klanten vandaan komen en wanneer ze vertrekken.
Strategieën voor het verlagen van uw PPC-verloop
Nu weet u hoe u uw churn-percentage moet berekenen en waarom het ertoe doet, maar wat gebeurt er als u zich realiseert dat er een probleem is? Als u teleurgesteld bent in de resultaten van uw verloop, zijn er verschillende manieren om deze te verbeteren. Laten we er een paar bekijken.
Zoek uit waarom uw PPC-churn-percentage niet goed is
De eerste stap om een ​​hoog PPC-churn-percentage aan te pakken, is om vast te stellen waarom het hoger is. Dit kan een uitdaging zijn omdat er misschien geen eenvoudig antwoord is, of u heeft misschien meerdere problemen! Begin door te kijken naar zaken als:

  • Is uw software verouderd?
  • Heeft een concurrent een betere oplossing of functie gecreëerd die u niet heeft?
  • Zijn er problemen met de kwaliteit van uw product?
  • Heeft u een klantenservicestrategie?
  • Levert u documentatie?
  • Ontbreekt uw onboarding-proces?

Voer een concurrentieanalyse en UX-testen uit om de oorzaak te achterhalen. Klantrecensies kunnen ook licht werpen op waar klanten het moeilijk hebben. Als u de oorzaak van uw hoge churn-percentage kunt vinden, kunt u dit uiteraard verlagen. Maar wat als de oorzaak van churn niet duidelijk is? Laten we eens kijken naar een paar andere strategieën.
7 manieren waarop u klantloyaliteit kunt gebruiken om het PPC-verloop te verlagen
Een van de beste manieren om het verloop te verminderen, is ervoor te zorgen dat uw klanten tevreden zijn. Tevreden klanten zullen immers veel minder snel vertrekken. Hier zijn een paar manieren om de loyaliteit van klanten te verbeteren.
# 1: Bied loyaliteitsbeloningen aan
Door langetermijnklanten te belonen, ontstaat er een band tussen uw merk en uw klanten. Overweeg om waardevolle klanten vroegtijdig toegang te bieden tot nieuwe functies, een speciale lijn voor klantenondersteuning of een gratis maand om zich aan te melden voor een nieuw jaar. # 2: Maak van klantenservice een prioriteit
Een van de belangrijkste redenen waarom klanten afzien, is een slechte klantenservice. Laat klanten niet door vreselijke documentatie worstelen om erachter te komen hoe ze uw tool of service kunnen gebruiken. Maak een gebruiksvriendelijke FAQ of videodocumentatie en overweeg om een ​​chatbot te gebruiken om tijdige service te bieden.
# 3: Maak een community
Mensen willen graag het gevoel hebben dat ze deel uitmaken van iets groters dan zijzelf. Door een community te creëren, kunnen die-hard fans communiceren met andere klanten, kun je communiceren met klanten en kun je door gebruikers gegenereerde inhoud stimuleren die je kunt gebruiken voor andere marketinginspanningen. Gebruik een platform zoals Facebook, Reddit of Slack om een ​​plek te creëren waar uw klanten tips kunnen krijgen, nieuwe vrienden kunnen maken en met uw team kunnen communiceren. # 4: Verminder wrijving bij de klant
Klantfrictie verwijst naar alles dat het leven van uw klant moeilijker maakt. Bijvoorbeeld een slechte gebruikerservaring, een gebrek aan training voor klantondersteuningsteams of moeilijk te navigeren documentatie. Door het voor klanten gemakkelijker te maken om te kopen, door uw website te navigeren en informatie te krijgen, verbetert de klantloyaliteit door ervoor te zorgen dat klanten snel kunnen krijgen wat ze nodig hebben.
# 5: Maak het gemakkelijk om contact met u op te nemen om het PPC-churnpercentage te verlagen
Een goede klantenservice is cruciaal om uw churn-percentage te verminderen. Niets zorgt ervoor dat klanten sneller annuleren dan moeite hebben om ondersteuning te krijgen wanneer ze een vraag of een probleem hebben. Begin door snel te reageren op berichten en posts op betaalde advertenties. Sipsey Wilder plaatste bijvoorbeeld deze betaalde advertentie op Facebook voor hun heuptassen. De advertentie bevat honderden reacties en het merk zorgde ervoor dat hij reageerde op vragen en verzoeken van klanten. Reageren geeft klanten de informatie die ze nodig hebben en wekt vertrouwen. Hier zijn nog een paar tips:

  • Geef in uw PPC-advertentie het e-mailadres of telefoonnummer van uw klantenservice of verkoopteam op.
  • Zorg ervoor dat uw contactgegevens duidelijk worden weergegeven op uw website en belangrijke bestemmingspagina’s.
  • Gebruik een chatbot om antwoord te geven op veelgestelde vragen.

Als klanten weten dat ze contact met u kunnen opnemen en erop kunnen rekenen dat u hen helpt, zullen ze uw product of dienst minder snel annuleren als ze gefrustreerd raken. # 6: Creëer een soepel onboardingproces om de PPC-churn-tarieven te verlagen
Betaalde advertenties kunnen een klant overtuigen om te converteren, maar het onboarding-proces kan de mening van de klant over uw merk bepalen of breken. Zorg ervoor dat uw onboarding-proces naadloos verloopt. Als mensen niet weten hoe ze de service die uw bedrijf biedt, moeten gebruiken of zelfs opzetten, heeft u een probleem. Als klanten niet begrijpen hoe ze specifieke functies moeten gebruiken, halen ze mogelijk geen waarde uit uw product of dienst. Hier zijn een paar manieren om het onboardingproces te verbeteren:

  • Maak het proces gemakkelijk: Label documenten en maak ze gemakkelijk te begrijpen. Voeg indien nodig actie-items toe. Als gebruikers bijvoorbeeld een code moeten installeren of een document moeten ondertekenen, maak dat dan duidelijk en verstrek documentatie om ze door het proces te leiden.
  • Vraag naar welke contactmethode zij de voorkeur geven: Sommige klanten geven misschien de voorkeur aan e-mail, anderen aan de telefoon. Ze bevinden zich mogelijk in verschillende tijdzones. Zorg ervoor dat u weet wanneer en hoe u het meest efficiënt contact met hen kunt opnemen.
  • Bied training en tips aan: Zorg ervoor dat klanten begrijpen hoe ze het meeste uit uw aanbod kunnen halen door een geautomatiseerde e-mailcampagne te maken met tips over het gebruik van uw tool of product.
  • Verzamel alleen de informatie die u nodig heeft: Sommige informatie is cruciaal, zoals de taalvoorkeur of het e-mailadres van een klant. Heeft u echter echt hun fysieke adres of bedrijfsnaam nodig? Hoewel die informatie geweldig kan zijn voor uw verkoop- of marketingteam, moet u overwegen of het de klant ten goede komt of dat het vragen hen gewoon irriteert.
  • Neem de tijd: Het is misschien verleidelijk om meteen uit te leggen hoe geweldig uw tool of service is. Het introduceren van te veel functies tegelijk kan echter overweldigend zijn voor klanten. Gebruik in plaats daarvan geactiveerde pop-upvensters of uit elkaar geplaatste e-mails om functies in de loop van de tijd uit te leggen. Begin met het betrekken van klanten, zodat ze er genoeg van hebben om later over al die extra functies te willen weten.

U kunt uw onboarding-proces ook om de paar maanden testen. De kans is groot dat wat nu werkt, binnen zes maanden niet meer zo succesvol zal zijn, of dat bepaalde typen klanten meer (of minder) ondersteuning nodig hebben tijdens het onboarding-proces.
# 7: Geef een “Annuleringsonderzoek” aan degenen die annuleren
Als je ooit een baan hebt verlaten, is de kans groot dat je werd gevraagd voor een exit-interview waarin het bedrijf vroeg waarom je wegging en wat ze konden doen om te verbeteren. Met deze interviews kunnen bedrijven eerlijke feedback verzamelen over zaken als werkcultuur en managementbeslissingen. Annuleringsenquêtes hebben hetzelfde doel: als u begrijpt waarom klanten vertrekken, kunt u verbeteren en voorkomen dat andere klanten vertrekken. Als mensen willen annuleren, voeg dan een enquête toe met slechts een paar vragen. Als de gebruiker bijvoorbeeld op “Annuleren” klikt, kan er een vragenvak verschijnen waarin wordt gevraagd waarom de klant vertrekt. Maak het eenvoudig te voltooien door een meerkeuzevraag aan te bieden zonder al te veel keuzes, zodat gebruikers niet overweldigd raken en wegklikken. Bijvoorbeeld ‘te duur’, ‘ging met een concurrent’ of ‘de service niet langer nodig’. Creëer een “andere” optie met een antwoordvak, zodat klanten meer gedetailleerde feedback kunnen achterlaten als ze dat willen.
Gevolgtrekking
Het bijhouden van de effectiviteit van betaalde advertenties begint met het bijhouden van statistieken zoals CTR en kwaliteitsscore, maar daar moet het niet bij eindigen. Het bijhouden van uw PPC-churn-percentage legt de nadruk op problemen die op lange termijn winst kunnen opleveren. Begin met uit te zoeken waarom uw klantverloop hoog is en onthoud dat verschillende problemen ertoe kunnen bijdragen dat klanten vertrekken. Richt u vervolgens op het verbeteren van de klantloyaliteit, zodat klanten u gemakkelijk kunnen bereiken en het onboardingproces stroomlijnen. Vraag ten slotte klanten die aan het roeren zijn waarom ze weggaan. Misschien vindt u het antwoord op uw problemen een gemakkelijke oplossing; en zo niet, ons bureau is hier om te helpen.
Worstelt u met hoge PPC-churnpercentages? Welke strategieën ga je als eerste proberen?

Zie hoe mijn bureau enorme hoeveelheden verkeer naar uw website kan leiden

  • SEO – ontgrendel enorme hoeveelheden SEO-verkeer. Zie echte resultaten.
  • Contentmarketing – ons team maakt epische inhoud die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer trekt.
  • Betaalde media – effectieve betaalde strategieën met duidelijke ROI.

Boek een gesprek

Be the first to comment on "Hoe PPC-churn-tarieven te verlagen"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*