Hoe PPC te gebruiken voor merkbekendheid

Merkbekendheid kan intimiderend en ingewikkeld lijken, maar het is gewoon een kwestie van uw merk onder de aandacht van de juiste mensen brengen. Als u een geweldig idee bedenkt of een nieuw bedrijf start, hoe krijgt u dan uw naam naar buiten? Hoe help je mensen zich meer bewust te worden van wat je hebt gemaakt of probeert te verkopen? De opties zijn gevarieerd, van billboards en bumperstickers tot mond-tot-mondreclame en koude telefoontjes. Soms kan het echter eenvoudiger zijn dan dat. U kunt uw merkbekendheid vergroten met PPC-campagnes (pay-per-click) die uw advertenties aan mensen op internet laten zien, ook op SERP’s, sociale mediasites, in-app-advertenties, banners op websites en meer.
Wat is merkbekendheid en waarom is het belangrijk?
Merkbekendheid gaat in veel opzichten over hoe herkenbaar je bent. In een rumoerige online wereld, waar merken voortdurend om aandacht strijden, lijkt het natuurlijk onmogelijk om merkbekendheid op te bouwen. Merkbekendheid is niet onbereikbaar voor een nieuw merk of een merk met een kleinere doelmarkt. Denk aan de laatste keer dat je naar een podcast luisterde en de naam van een nieuw technologiebedrijf hoorde, en toen luisterde je naar een andere podcast en hoorde je die opnieuw. Na een tijdje begon de naam van dat bedrijf in je hoofd rond te stuiteren. Misschien begon je nieuwsgierig te worden naar wat ze deden en heb je ze online opgezocht. Dat is naamsbekendheid opbouwen. Je weet wie ze zijn. Ze hoefden geen verkoopgesprek te voeren en zichzelf voor te stellen, maar je kent nu hun merk.
Hoe vergroten PPC en betaalde sociale campagnes de merkbekendheid?
U kunt PPC-advertenties gebruiken om uw merkbekendheid te vergroten door uw merk te introduceren in advertenties die uw doelmarkt kan zien. Door advertenties te maken die laten zien waar uw merk over gaat, inclusief een gedenkwaardige naam of logo, kunt u een bug in het oor of oog van uw potentiële klantenbestand worden. Je kunt het zelfs zien als een inleiding. Uw advertentie is uw naamplaatje. “Hallo, mijn naam is …” Dit is uw kans om hallo te zeggen en uit te leggen wat u doet. Als u zich alleen zorgen maakt over grote groepen mensen die uw advertenties daadwerkelijk te zien krijgen, zullen de vertoningen in plaats van de klikfrequenties belangrijker voor u zijn. U kunt een PPC-campagne blijven voeren terwijl u naar twee doelen kijkt. Eerst zou u zien hoeveel vertoningen het krijgt. Vervolgens zou u zien hoeveel er daadwerkelijk op uw advertentie klikken. Google raadt zelfs aan om over te schakelen naar een optie voor betalen per vertoning om merkbekendheid op te bouwen.
Campagnedoelen voor merkbekendheid voor betaalde advertenties
Merkbekendheid opbouwen kan vele vormen aannemen. Van het horen van uw naam of het zien van uw logo tot het doorklikken, het verkennen van uw website en meer te weten komen, uw doelgroep kan uw merk op verschillende manieren ervaren. Wat moet het doel van uw campagnebekendheid zijn? Voordat we het hebben over de details, stellen we enkele vragen over uw merk:

  • Is uw product of dienst al op de markt?
  • Zo nee, wanneer gaat u naar de markt?
  • Probeer je de verkoop te vergroten, of is naamsbekendheid voorlopig voldoende?
  • Heeft u marketingdoelen zoals aanmeldingen voor nieuwsbrieven of volgers op sociale media?

Laat uw tijdlijnen en uw bottom-line doelen de streefdoelen bepalen die u voor uw merkbekendheidscampagne instelt. U kunt ervoor kiezen om de volgende statistieken te observeren:

  • Impressies: Dit is het aantal mensen dat de advertentie die u plaatst, ziet. Ze kunnen er gewoon langs scrollen, of ze nemen even de tijd om uw advertentie te lezen. Hoe dan ook, ze zien het.
  • Klikfrequenties: Als het gaat om algemene bekendheid, ben je misschien minder geneigd om je druk te maken over hoeveel mensen doorklikken naar je site.
  • CTR: Dit is een eenvoudige formule om erachter te komen hoeveel mensen doorklikken, in verhouding tot hoeveel mensen uw advertentie zien.
  • Videoweergaven: Als uw advertentie een video is, op sociale media, in een andere video of ingesloten op een website, wilt u misschien weten hoeveel uw video te zien krijgt.

Overweeg nogmaals of deze campagne gaat over mensen die passief bewust worden van uw merk of over mensen die er actief mee bezig zijn.
Tips voor meer merkbekendheid met PPC en betaalde sociale campagnes
Het vergroten van naamsbekendheid kan veel creatieve kansen met zich meebrengen, maar u wilt niet vergeten dat uw uiteindelijke doel is om uw reputatie op te bouwen en uiteindelijk de verkoop te stimuleren. Als u zich hierop concentreert, kunt u strategische beslissingen nemen om vooruit te komen.
Weet wie uw doelmarkt is
Weet u wie uw product of dienst koopt? Weet u precies voor wie u uw merkbekendheidscampagne probeert op te bouwen? Dit kan een beetje lastig worden als u probeert een nieuwe markt te betreden of uw focus een beetje te verleggen. Uw doelgroep is misschien niet degene aan wie u altijd hebt verkocht. Wees specifiek. Maak zelfs een klantavatar aan, als je kunt. Wie is deze persoon? Hoe oud zijn zij? Wat doen ze?
Begrijp de gewoonten van uw doelgroep
Als je eenmaal weet wie je doelgroep is, kun je erachter komen wat ze dagelijks doen. Waar hangen ze online? Welke apps of tools gebruiken ze? Op welke sociale-mediasites zijn ze? Richt uw inspanningen op gebieden waarvan u weet dat uw doelmarkt zich zal bevinden. Het is verspilling van tijd en geld om advertenties te laten zien aan groepen mensen buiten uw doelmarkt. Vergeet ook niet na te denken over hun emoties en psychologie. Wat zijn hun ambities? Wie willen ze navolgen? Hoe besteden ze hun tijd en energie om te evolueren of te groeien? Zoek naar nichekansen terwijl u dit onderzoekt. Hoe meer u precies weet wie uw doelmarkt is, hoe meer u zich op bepaalde plaatsen kunt richten om uw advertenties onder de aandacht te brengen. Zoek naar favoriete apps of online tools die advertentieruimte verkopen. U kunt ook naar favoriete blogs of nieuwssites kijken voor advertentiemogelijkheden. Door specifiek te worden, kunt u meer uit elke weergave halen.
Diversifieer uw advertenties
Omdat het om merkblootstelling gaat, moet u ervoor zorgen dat u op meer dan één locatie of via verschillende advertentiestreams het woord over uw merk verspreidt. U kunt bijvoorbeeld zowel Google Ads als Facebook en Instagram gebruiken of een andere vergelijking die logisch is voor uw merk. U kunt ook enkele retargeting-advertenties via Google proberen om uw merk te blijven druppelen op degenen die uw website of sociale media-pagina’s hebben bezocht.
Gebruik de juiste trefwoorden en zinnen
Het is verleidelijk om enkele voor de hand liggende of algemene zoekwoorden in uw Google Ads te gebruiken, zodat u weet dat ze zullen “werken”. Ja, mensen zullen uw advertenties te zien krijgen, maar onthoud dat merkbekendheid gaat over de juiste mensen die uw advertenties te zien krijgen. Niet alleen dat, maar het kan ook gaan over die juiste mensen die uw merk op het juiste moment zien. Door nauwkeurige zoekwoorden en woordgroepen te gebruiken, is de kans groter dat uw advertenties worden weergegeven voor uw doelmarkt, net wanneer het probleem dat u oplost, in hun gedachten is. Misschien verkoopt u een product dat een baby kalmeert die last heeft van koliek. Iedereen die ooit heeft geprobeerd een baby met koliek te troosten en uw advertentie ziet, zal er waarschijnlijk iets mee te maken hebben, en ze zullen zich meer bewust zijn van uw merk als ze ooit nog een baby met koliek in hun leven tegenkomen. Hoeveel krachtiger zou het zijn als een moeder of vader die actief op zoek is naar remedies tegen koliek, uw advertentie te zien krijgt? De volgende keer dat ze uw advertentie of uw product ergens zien, herinneren ze zich misschien die schommelsessie midden in de nacht en denken ze: “Oh, dat klopt. Ze kunnen helpen bij koliek. ” Voor de ogen staan ​​van mensen die jouw merk willen, ook al weten ze het nog niet, precies op het moment dat ze het het meest nodig hebben. Dat is de kracht van het opbouwen van naamsbekendheid via PPC en betaalde campagnes.
Wees creatief met zoekwoorden
Het leuke van het opbouwen van naamsbekendheid door middel van PPC-campagnes is dat u heel creatief kunt worden met uw zoekwoordtargeting en op onwaarschijnlijke plaatsen kunt verschijnen. Hier zijn een paar ideeën om uw creatieve sappen te laten stromen:

  • de zoekwoorden van uw concurrenten
  • huidige trefwoorden voor evenementen
  • trending zoekwoorden
  • verkeerd gespelde zoekwoorden
  • trefwoorden waarnaar uw doelmarkt op zoek is buiten uw branche

De sleutel tot deze tactiek is het gebruik van creatieve advertenties die aansluiten bij waarom je daar bent, met een woordspeling of een luchtige introductie. Het kan iets zijn dat u relevant maakt voor die ruimte, zelfs als u dat niet lijkt te zijn. Hieronder ziet u enkele voorbeelden.
Voeg de juiste informatie toe
Het is verleidelijk om super creatief te worden met advertenties en het voor de hand liggende te missen. Onthoud dat het doel hier is om de naamsbekendheid te vergroten. U wilt dat mensen uw merk gaan kennen en dat uw merk synoniem wordt met de branche waarin u zich bevindt of het probleem dat u oplost. Dat alles kan verloren gaan als u de basisprincipes van uw merk vergeet, waaronder:

  • uw logo of een variant daarvan
  • uw slogan of slogan
  • uw locatie (als u een locatieafhankelijk merk bent)
  • uw website (als u niet gemakkelijk doorzoekbaar bent)

Casestudy’s: merken die de bekendheid van klanten hebben vergroot met PPC en betaalde sociale advertenties
Wilt u een paar praktijkvoorbeelden zien van hoe u betaalde advertenties kunt gebruiken om uw merkbekendheid te vergroten? Hier zijn een paar casestudy’s:
LifeLock
De eerste is LifeLock, dat biedt op de trending Google-zoektermen met betrekking tot een Equifax-datalek. Ze waren in staat om hun merk te laten zien, in een soort hero-to-the-rescue-moment, aan degenen die verwoed aan het googlen waren hoe ze met de situatie moesten omgaan. Hier is een gerelateerd voorbeeld van een bedrijf dat het testen van datalekken aanbiedt: dit is een voorbeeld van het benutten van actuele gebeurtenissen en populaire trefwoorden om op het juiste moment op de juiste plaats te zijn.
Fiat
Fiat koos voor een andere aanpak door een paar verschillende advertenties te maken en verschillende zoekwoorden uit te testen om te zien hoe ze merkbekendheid konden vergroten. Ze gebruikten specifieke zoekwoorden, zoals hun merknaam, maar ook brede zoekwoorden, zoals ‘kleine auto’, om meer te weten te komen over hoe hun advertenties presteerden. Dit is een voorbeeld van het gebruik van trefwoorden waarnaar uw doelgroep op zoek is en aanwezig zijn wanneer ze zoeken.
Gevolgtrekking
Is het tijd om naamsbekendheid op te bouwen met behulp van PPC en betaald sociaal zoeken? Door gebruik te maken van Google Ads en andere advertentietools, kunt u ervoor zorgen dat uw merk aanwezig is wanneer mensen zoeken. Als u op zoek bent naar een manier om uw naam gewoon bij het grote publiek bekend te maken, kunnen PPC-campagnes een krachtige manier zijn om dat te doen. Als u niet zeker weet hoe u aan de slag moet, kan het helpen om een ​​Google Ads-consultant in te huren.
Van welke merken ben je via advertenties bewust geworden?

Zie hoe mijn bureau enorme hoeveelheden verkeer naar uw website kan leiden

  • SEO – ontgrendel enorme hoeveelheden SEO-verkeer. Zie echte resultaten.
  • Contentmarketing – ons team maakt epische inhoud die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer trekt.
  • Betaalde media – effectieve betaalde strategieën met duidelijke ROI.

Boek een gesprek

Be the first to comment on "Hoe PPC te gebruiken voor merkbekendheid"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*