Hoe schrijf je een perfecte Facebook-post?

Heb je ooit het gevoel gehad dat je niet de aandacht krijgt die je verdient op je Facebook-berichten? Elke marketeer wil meer aandacht. Dat is tenslotte het doel van social media marketing, toch? Het probleem is dat het moeilijk kan zijn om tijd te winnen in de schijnwerpers van Facebook, tenzij je precies weet wat je moet doen. Het antwoord op een betere Facebook-betrokkenheid is eenvoudig: je moet je Facebook-bericht optimaliseren om op te vallen. In dit bericht laten we je zien hoe je consequent posts maakt die betrokkenheid opleveren. Nooit meer wachten op likes en reacties. Geen 20 minuten meer besteden aan het maken en samenstellen van elk bericht. U wilt gewoon een eenvoudig proces dat resultaten oplevert. Dat is precies wat we zullen behandelen, maar laten we het eerst hebben over wat we bedoelen met betrokkenheid.
Betrokkenheidsstatistieken voor Facebook-berichten
Heb je jezelf ooit afgevraagd wat de meeste betrokkenheid op een Facebook-bericht oplevert? Volgens Facebook is engagement een overkoepelende term die kan verwijzen naar alle acties die mensen ondernemen als gevolg van wat je plaatst. Hier zijn voorbeelden van betrokkenheid op Facebook:

  • aandelen
  • reacties
  • bespaart
  • houdt van
  • opmerkingen
  • Interacties
  • video wordt afgespeeld
  • link klikken link
  • fotoweergaven

Deze acties kunnen worden onderverdeeld in de volgende engagementstatistieken:

  • kosten per opdracht
  • link klikken link
  • reacties plaatsen
  • paginabetrokkenheid

Betrokkenheidsstatistieken zijn belangrijk omdat u hiermee kunt bijhouden hoe uw inhoud presteert bij uw publiek. Over het algemeen geldt dat hoe meer uw publiek interactie heeft met uw berichten, hoe beter uw algehele Facebook-bereik zal zijn. Wat zorgt ervoor dat uw gebruikers actie ondernemen op uw bericht? Wat voor soort content wil je publiek zien? Laten we het opsplitsen. Mensen houden van Facebook-berichten die interessant, actueel en grappig zijn. Niet elk bericht dat u plaatst, hoeft al die vakjes aan te vinken, maar u moet wel iets creëren dat de moeite waard is om mee bezig te zijn. Starbucks krijgt bijvoorbeeld de meeste betrokkenheid wanneer ze vragen om deelname van het publiek, zoals in dit bericht. Speciale aankondigingen krijgen ook een hoge betrokkenheid. Dit soort updates zijn interessant, belangrijk en soms grappig. Ze inspireren mensen die Starbucks volgen, en ze hebben ook goede fotografie. Zelfs als je niet zo groot bent als Starbucks, kun je dezelfde tactieken gebruiken om je Facebook-strategie te sturen. Houd er in het algemeen rekening mee dat uw inhoud interessant, belangrijk, actueel en grappig moet zijn (als het geschikt is voor uw merk). Laten we elk van deze opsplitsen om te zien hoe ze werken.
Tips voor het schrijven van boeiende Facebook-berichten
Als je klaar bent om boeiende berichten te schrijven, moet je beginnen met een strategie die is gebaseerd op de voorkeuren en behoeften van je publiek. Volg deze zeven tips om indruk te maken op uw Facebook-publiek en uw inkomende leads te verbeteren.
1. Maak van uw Facebook-bericht een bron van nuttige informatie
Uw publiek wil informatie die aansluit bij hun interesses. Meer nog, ze willen informatie die educatief en interessant is. Nieuwe productaankondigingen van Starbucks krijgen een hoge betrokkenheid omdat ze nuttig zijn. Een Starbucks-klant ziet de post en wordt enthousiast over een nieuw drankje of etenswaar dat ze kunnen proberen. De sleutel tot het schrijven van boeiende Facebook-berichten is om een ​​onschatbare bron van informatie te zijn. Neem dit voorbeeld van de supermarkt Safeway, die gebruikers waardevolle informatie biedt over gezond eten. Bovendien kunnen ze een partnerproduct promoten en tegelijkertijd profiteren van influencer-marketing! Goed zo, Safeway. We zien je.

2. Gebruik publieksinzichten om uw onderwerpen te informeren
Het mooie van digitale marketing is dat u gemakkelijk samengestelde inhoud kunt leveren waarin uw gebruikers geïnteresseerd zijn. Door inhoud te creëren die specifiek is voor hun behoeften, kunt u de betrokkenheidsstatistieken voor uw merkgerelateerde Facebook-berichten verbeteren. Hoe weet je wat je publiek leuk vindt? Tools zoals Facebook Audience Insights laten je zien welke pagina’s je volgers leuk vinden, wat ze kopen, hoeveel ze Facebook gebruiken en nog veel meer. Andere tools, zoals Google Analytics, Sprout Social en Hootsuite Analytics bieden gegevens (hoewel niet al deze tools gratis zijn).

3. Wees de eerste die op de hoogte is van branchenieuws
Het beste posttijden worden vaak besproken in de wereld van social media marketing. Tijdig zijn houdt echter meer in dan alleen op het juiste moment van de dag posten. Het betekent het plaatsen van de juiste inhoud wanneer uw klanten ernaar op zoek zijn. Tijdigheid betekent met name het gebruik van seizoensgebonden inhoud en het benutten van actuele gebeurtenissen. Denk aan elk groot retailbedrijf ter wereld. Ze profiteren allemaal van bepaalde seizoenen, zoals Kerstmis en de zomer. Waarom zou je niet? Seizoensgebonden content stelt je in staat om op tijd te zijn en dingen te creëren die mensen willen zien. Dat is niet alles: seizoensinhoud kan verwijzen naar letterlijke seizoenen, maar het kan ook verwijzen naar trends. Herinner je je de ALS Ice Bucket Challenge nog? Tal van bedrijven zoals McDonald’s en Pillsbury namen deel aan de uitdaging. Hun inhoud kwam precies op het juiste moment uit. Als ze zes maanden hadden gewacht om deel te nemen, zou de inhoud niet op tijd zijn geweest. Als je boeiende Facebook-berichten wilt maken, denk dan aan actueel nieuws, evenementen en trends. Vind manieren waarop uw merk kan deelnemen. Laat dan de likes en shares maar binnenstromen.
4. Wees grappig (als het past bij uw merk, product en campagne)
Humoristische inhoud zal altijd een plaats hebben in marketing en reclame. Het is echter gemakkelijk om te veel te gebruiken. Als je het goed doet, kan het enorm effectief zijn. Neem deze post van McDonald’s, die de persona van een Gen-X’er in een kunstmuseum aanneemt. Grappig toch? McDonald’s gebruikt humor in veel van zijn berichten, waardoor een relaxte en herkenbare persoonlijkheid en zeer deelbare inhoud ontstaat. Er is hier geen overdreven, donkere of controversiële humor. Het is allemaal schone (en soms snarky) humor die contact maakt met hun publiek. Dit werkt echter niet voor alle merken. Een merk als UNICEF zou niet dezelfde soort humor kunnen gebruiken als McDonald’s. Denk er bij het gebruik van humor aan om op één lijn te blijven met uw merk. Als je branding formeler is, wil je de humor wat lager houden en professioneler blijven. Als je branding meer casual is, kun je wat milder zijn met humor. Natuurlijk kunnen zelfs formele merken af ​​en toe een grap maken. Wat je ook doet, blijf consistent met je branding.
5. Vertrouw niet alleen op tekst
Voorbij zijn de dagen van Facebook-berichten met alleen tekst – we laten dat medium over aan Twitter. Facebook-berichten zijn perfect voor het delen van een mooie foto of video, en uw gebruikers zullen daar meer mee bezig zijn dan een update in platte tekst. Foto’s vormen ongeveer 56 procent van alle Facebook-inhoud. Toch worden er volgens Buffer dagelijks meer dan acht miljard video’s bekeken op Facebook. Tekst speelt nog steeds een belangrijke rol, maar het hoeft niet altijd op zichzelf te staan. Dat is een van de twee grote fouten die we op dit gebied zien. Sommige pagina’s plaatsen behoorlijk lange statusupdates en krijgen er niet veel betrokkenheid van. De andere grote fout is het plaatsen van foto’s of video’s zonder tekst. Om de beste betrokkenheid te krijgen, moet je de juiste hoeveelheid tekst gebruiken, meestal een tot twee regels, samen met een foto of video. Als je naar goed presterende pagina’s kijkt, zul je zien dat ze zich religieus aan deze strategie houden. De meeste merken wijken alleen af ​​als er een speciale gelegenheid is. Als je een goed presterende Facebook-videocampagne wilt maken, probeer dan deze tools om je Facebook-videopost te laten opvallen.

  1. Animoto
  2. Magisto
  3. Shakro

Als je eenmaal een paar formaten hebt, speel er dan een beetje mee. Je volgers houden misschien van statusupdates die maar één zin lang zijn, of ze kunnen genieten van een volledige alinea met media. Ontdek waar uw gebruikers mee bezig zijn en ga ermee aan de slag.
6. Start een gesprek
Te veel berichten zijn eenzijdig, maar uw publiek wil zich bezighouden met uw inhoud! Door vragen te stellen, reacties uit te lokken of zelfs gratis items weg te geven in ruil voor betrokkenheid, kan je bericht beter presteren. Neem dit voorbeeld van Publix, dat gebruikers een vraag stelt voordat waardevolle informatie wordt aangeboden. Niet al uw statusupdates hoeven precies zo te zijn, maar u moet proberen een gesprek met uw publiek te beginnen. U kunt een vraag stellen. Je kunt een uitdaging aangaan. Je kunt aanwijzingen geven. Alles wat uw publiek aanmoedigt om iets te doen, of dat nu commentaar geeft op uw update of naar uw site gaat, kan de betrokkenheid vergroten.
7. Organiseer wedstrijden of weggeefacties
Wedstrijden en weggeefacties zijn een geweldige manier om de betrokkenheid bij je Facebook-bericht te vergroten. Door uw gebruikers iets aan te bieden in ruil voor een actie, heeft u meer kans om hun aandacht te trekken. Volgens HubSpot brengen wedstrijden gemiddeld 34 procent nieuwe klanten voor merken binnen. Wedstrijden stellen merken ook in staat hun volgers 70 procent sneller te laten groeien. Gebruik een wedstrijd in je volgende Facebook-bericht om de betrokkenheid van gebruikers te stimuleren. Neem dit KFC Facebook-bericht als voorbeeld. Door een reeks prijzen aan te bieden, moedigt KFC zijn gebruikers aan om op de hoogte te blijven van het kanaal, wat de betrokkenheid voor al hun berichten stimuleert. Andere wedstrijdtactieken kunnen zijn om je publiek te vragen hun vrienden te taggen om je postbereik en volgerspool te verbeteren. Het taggen van specifieke locaties kan ook bedrijven promoten in gelokaliseerde gebieden voor merken met meerdere locaties. Bied bij het maken van je wedstrijd iets aan waar je publiek in geïnteresseerd is. Dit kan een product, korting of zelfs educatieve informatie zijn. Vergeet niet de prijs in te wisselen voor de gewenste actie. Als je meer volgers wilt, vraag je gebruikers om een ​​vriend te taggen. Als u meer websitebezoekers wilt, vraag dan gebruikers om via uw website aan uw wedstrijd mee te doen. Wat u ook doet, zorg ervoor dat u uw resultaten meet.
Veelgestelde vragen op Facebook plaatsen
Hoe vergroot ik het bereik van mijn Facebook-berichten? De beste manier om uw Facebook-berichten te laten zien, is door inzicht te krijgen in uw doelgroep, inhoud te maken die ze willen zien en organisch bereik aan te vullen met betaalde advertenties om uw publiek te laten groeien. Moet mijn merk op Facebook posten? Ja, Facebook zou een belangrijk onderdeel moeten zijn van uw algehele digitale marketingstrategie. Het biedt niet alleen advertentiemogelijkheden op zichzelf en binnen Instagram, maar aanwezig zijn op Facebook kan ook helpen om verkeer naar uw website te leiden en de betrokkenheid van gebruikers te verbeteren. Wat hebben de beste Facebook-berichten gemeen? De beste Facebook-berichten bevatten een mix van video, tekst en foto, gebruiken vaak links en gebruiken betrokkenheidstactieken om de relaties met het publiek te verbeteren. Hoe krijg ik meer likes op mijn Facebook-berichten? Als u meer likes op uw Facebook-bericht wilt krijgen, kunt u deelbare inhoud maken, uw berichten kort houden, reageren op uw publiek en wedstrijden organiseren. Op zoek naar meer informatie? Bekijk onze zeven tips voor het schrijven van boeiende berichten hierboven.
Facebook Posts Conclusie
Facebook is een krachtig platform als je weet hoe je het goed moet gebruiken. De beste manier om de prestaties van uw Facebook-berichten te verbeteren, is door inhoud te maken die uw publiek wil zien. Dus hoe doe je dat? Door je Facebook-statistieken te analyseren, de pijnpunten van je publiek te begrijpen en originele inhoud te maken die aansluit bij hun behoeften, creëer je een boeiende Facebook-pagina waar je publiek dol op zal zijn. Volg de bovenstaande stappen en meet uw resultaten. Vanaf daar draait het allemaal om testen, optimaliseren en vinden wat werkt voor uw bedrijf.
Hoe ga je om met je Facebook-publiek?

Bekijk hoe mijn bureau enorme hoeveelheden verkeer naar uw website kan leiden

  • SEO – ontgrendel enorme hoeveelheden SEO-verkeer. Zie echte resultaten.
  • Contentmarketing – ons team maakt epische inhoud die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer trekt.
  • Betaalde media – effectieve betaalde strategieën met duidelijke ROI.

Boek een gesprek

Be the first to comment on "Hoe schrijf je een perfecte Facebook-post?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*