Hoe u betaalde advertenties effectief kunt gebruiken om op de markt te brengen aan eigenaren van gezelschapsdieren

Amerikaanse eigenaren van gezelschapsdieren zijn enkele van de grootste uitgevers op het internet, diervoeding en dierbenodigdheden komen op de tweede plaats na vitamines voor e-commerce. De online uitgaven voor deze industrie van $ 70 miljard groeien jaar na jaar. In feite zijn de direct-to-consumer (DTC) huisdierenmerken enorm populair geworden: in vijf jaar tijd zagen de online verkopers van huisdierenproducten een samengestelde jaarlijkse groei van 24 procent. Van speciaal dieetvoer tot regenjassen voor honden, gewenste huisdierproducten kunnen heel specifiek zijn. Met betaalde advertenties op het zoeknetwerk en op social media kunt u bieden op relevante zoekwoorden om een ​​doelgroep te hyper-targeten die perfect bij uw merk past. In dit artikel geef ik u negen manieren om betaalde advertenties te gebruiken die u effectief aan eigenaren van gezelschapsdieren kunt aanbieden.
9 manieren om huisdiereigenaren te targeten met behulp van betaalde advertenties
Downtown Pet Supply, een in Illinois gevestigd bedrijf dat zijn eigen producten maakt en deze zowel online als in hun winkel verkoopt, wilde zijn e-commerceverkoop verbeteren en het klantenbereik vergroten. Ze wendden zich tot marketingbedrijf Tinuiti (toen nog CPC-strategie genoemd) om hen daarbij te helpen via Amazon. Tinuiti besloot Amazon Coupons te gebruiken voor eigenaren van gezelschapsdieren op basis van hun Amazon-zoekgeschiedenis. Na een jaar stegen de inkomsten van Downtown Pet Supply met 40 procent en daalden de advertentiekosten van verkoop (ACoS) met 18 procent. Dat is de kracht van het gebruik van betaalde advertenties om eigenaren van huisdieren te targeten. Common Thread Collective meldt dat 13 procent van de verkoop van huisdierbenodigdheden plaatsvindt via e-commercekanalen – en dat zal naar verwachting de komende jaren drastisch groeien. De verwachte toename van e-commerce-aankopen voor dierbenodigdheden is grotendeels te wijten aan gemak en waarde. Shoppers waarderen het echter ook dat ze een grotere selectie kunnen vinden en prijzen gemakkelijker kunnen vergelijken dan in fysieke winkels. Zelfs voor fysieke instellingen kunnen betaalde advertentiecampagnes het klantenbereik vergroten en de bekendheid van hun merken vergroten. Dit zijn de beste manieren om de kracht van betaalde advertenties te gebruiken om uw bedrijf meer inkomsten te laten genereren.
1. Beantwoord vragen van eigenaren van huisdieren
Als eigenaren van gezelschapsdieren online gaan, zijn ze op zoek naar een oplossing voor een direct probleem. Het kan zijn dat hun huisdier ziek is, en ze willen weten waarom. Mogelijk hebben ze kauwspeelgoed of een krabpaal nodig. Of misschien zijn ze gewoon op zoek naar een handige plek om alledaagse dierbenodigdheden te kopen. De meest voorkomende vraag die eigenaren van gezelschapsdieren stellen is: “Waarom?” Hier zijn de 10 belangrijkste vragen die eigenaren van huisdieren aan Google stellen: Waarom doen honden:

  1. Likken?
  2. Eet gras?
  3. Eet poep?
  4. Gehuil?
  5. Bult?
  6. Geur?
  7. Schors?
  8. Schudden?
  9. Krassen?
  10. Beet?

Waarom doen katten:

  1. Snorren?
  2. Kneden?
  3. Likken?
  4. Mauw?
  5. Beet?
  6. Wrijven?
  7. Krassen?
  8. Eet gras?
  9. Zoveel slapen?
  10. Zoals dozen?

Elk van deze vragen presenteert een micromoment dat merken kunnen aanpakken via advertenties of contentmarketing. Ze creëren ook aanknopingspunten voor trefwoordonderzoek.
2. Gebruik contentmarketing
Uw contentmarketing richt zich doorgaans op die micromomenten voor uw gebruikers. Blogposts en artikelen kunnen die vragen over gezondheid, voeding, verzorging en andere vragen beantwoorden. Maar u hoeft niet alleen op SEO te vertrouwen om die berichten gevonden te krijgen. U kunt uw berichten ook via sociale media promoten op platforms waarvan u weet dat uw publiek het gebruikt. PetPlate, een maaltijdabonnement voor honden, heeft deze gepromote pin op Pinterest gemaakt om een ​​blogpost te stimuleren met de titel ‘Tips voor het verwelkomen van een nieuwe puppy in je huis’. Door gebruikers via Pinterest-advertenties naar hun blogposts te leiden, vergroot PetPlate niet alleen de bekendheid van hun merk, maar profileert ze zichzelf ook als een opinieleider in hun ruimte.
3. Onderzoek trefwoorden die eigenaren van huisdieren gebruiken
Een groot voordeel van betaalde advertenties is de betrouwbaarheid van zoekwoorden. Met organisch zoeken doet u in wezen een goed onderzochte schatting van welke zoekwoorden zullen presteren. Met betaalde advertenties op Google, Facebook en andere platforms bied je op zoekwoorden die al presteren. Goed presterende zoekwoorden kosten meer, maar het zijn misschien niet eens de zoekwoorden die u zoekt. In plaats van te verdwalen in een zee van advertenties die strijden om de populairste zoekwoorden, kunt u proberen om goedkopere zoekwoorden met lagere, maar stabiele prestaties te zoeken. ‘Bedden voor huisdieren’ is bijvoorbeeld een algemeen, populair zoekwoord waarop veel bedrijven bieden. Als u echter bijvoorbeeld ‘in de machine wasbare kattenbedden’ verkoopt, kunt u overwegen om in plaats daarvan achter die zoekwoorden aan te gaan. Wat u ook doet, zorg ervoor dat uw zoekwoorden zowel bij uw doelgroep als bij uw product of dienst passen.
Pro-tip: Als u verkeer naar uw producten wilt leiden, plaatst u het woord ‘kopen’ vóór een zoekwoord. Probeer bijvoorbeeld voor ‘bedden voor huisdieren’ ‘bedden voor huisdieren kopen’.
4. Onderzoek uw sociale mediaplatforms
Volgens de American Pet Products Association (APPA) zijn millennials de grootste demografische groep van huisdieren in de VS. APPA President en CEO Bob Vetere zegt: “We weten dat deze generatie bereid is meer te betalen voor kwaliteitsproducten en -diensten om de gezondheid en het welzijn van hun huisdieren te verbeteren. Tegenwoordig beschouwen eigenaren van gezelschapsdieren hun huisdieren meer dan ooit als onvervangbare leden van hun gezin en leven, en het is dankzij dit dat we zo’n ongelooflijke groei blijven zien binnen de gemeenschap van dierenverzorging. ” Volgens een onderzoek van online retailer Zulily geeft 77 procent van de millennials de voorkeur aan bepaalde producten voor huisdieren – speelgoed, accessoires en voedsel – online. Er zijn tegenwoordig echter geen producten voor huisdieren die strikt in de winkel worden gekocht, dus het is belangrijk om te weten waar u deze doelgroep kunt bereiken. Gelukkig – of helaas, afhankelijk van hoe je het bekijkt – ”Millennials gebruiken een breed scala aan platforms, aangezien veel platforms zijn uitgebracht toen ze opgroeiden. Facebook is het platform dat ze het meest gebruiken, vaak meerdere keren per dag, gevolgd door YouTube en Instagram ”, aldus GenGuru. Sinds ze echter zijn opgegroeid toen sociale media stoom begonnen te krijgen, staan ​​ze ook op vrijwel elke andere sociale mediasite. Allerlei nieuwe media uitproberen is normaal voor hen. Dit alles betekent dat je niet alleen naar de leeftijdsgroep moet kijken, maar ook moet proberen te ontdekken waar producten zoals die van jou het beste passen. Zet uw geld vervolgens op een plek waar de kans groter is dat u uw doelgroep bereikt.
5. Gebruik afbeeldingen of video’s in advertenties voor huisdieren
Purina wilde weten of in-stream-advertenties op Facebook de naamsbekendheid van mobiele gebruikers konden vergroten voor een nieuw product in hun Fancy Feast-kattenvoerlijn, Fancy Feast Savory Centers. In de eerste fase testten ze een verscheidenheid aan video’s voor andere huisdierenmerken die ze bezaten, waarbij ze speelden met lengte en berichten. Ze leerden dat korte, duidelijke advertenties merkherinnering, videoweergaven, koopintentie en offline verkopen verhoogden. Met die kennis veranderden ze een bestaande tv-advertentie voor Fancy Feast Savory Centers in een webvideo. Tijdens het proces verkortten ze het tot minder dan 15 seconden en zorgden ze ervoor dat het een duidelijke boodschap had met of zonder geluid. Ze hebben het vergeleken met de tv-advertentie om te zien welke de merkbekendheid vergroot. Ze voerden de test zes weken uit via Facebook In-Stream Reserve, een reeks premium advertentieplekken, en vonden een stijging van 11 punten in merkherinnering, 12 punten stijging in merkbekendheid, 91 procent voltooiing van video en 1,5 procent stijgende verkoopstijging . U hoeft niet per se de duurste videopakketten online te targeten zoals Purina deed, maar video en afbeeldingen kunnen een grote impact hebben op uw betaalde online advertenties. Beschouw een ander voorbeeld. Hieronder staan ​​links en rechts van de zoekresultaten van Google betaalde advertenties voor bedden voor huisdieren. Aan de linkerkant staan ​​alleen tekstadvertenties en aan de rechterkant staan ​​Google Shopping-advertenties met afbeeldingen. Google ontdekte dat 50 procent van de online shoppers een grotere kans heeft om iets te kopen als er een afbeelding van het product is.
6. Bied een dienst
Om nieuwe klanten te bekeren en te behouden, moet u relaties met hen opbouwen. Bied iets aan dat hun leven, en dat van hun huisdieren, gemakkelijker maakt. Als u al een servicegericht merk bent, is dat vrij eenvoudig te doen. Als u productgericht bent, kunt u nog steeds een service verlenen. Laten we PetPlate nog eens bekijken. Hun betaalde advertenties voor hun product draaien het eigenlijk als een service. Ze bieden vers gekookt voedsel voor honden, zodat eigenaren dat niet hoeven te doen. Deze advertentie liet zien hoe PetPlate een probleem voor zijn publiek kon oplossen.
7. Richt u op eigenaren van gezelschapsdieren in een specifiek geografisch gebied
Fysieke winkels en services kunnen overwegen zich te richten op een bepaald geografisch gebied, iets dat heel goed mogelijk is met Facebook, Instagram en andere platforms die hypergerichte advertenties mogelijk maken. Natuurlijk kunnen dierenartsen, trimmers en andere dienstverlenende bedrijven profiteren van geotargeting op social media. Boetieks en kleine bedrijven die diervoeding en andere benodigdheden verkopen, mogen echter de kracht van locatiegebaseerde advertenties op sociale media niet over het hoofd zien. Volgens het onderzoek van Zulily kopen millennial-eigenaren van gezelschapsdieren sommige producten liever persoonlijk bij kleinere, lokaal beheerde dierenwinkels. Die producten omvatten lekkernijen, beddengoed en kledingartikelen. Als je superlokaal wilt worden, bekijk dan een sociaal platform dat voor jouw regio is gemaakt. Met een veelgebruikte app, Nextdoor, kunnen adverteerders zowel betalen voor advertentieruimte als in contact komen met gebruikers in hun directe omgeving. Nextdoor is misschien een goede keuze, omdat ze melden dat 45 procent van de gebruikers ten minste één hond heeft en 25 procent ten minste één kat. Ze merken ook op dat huisdieren een regelmatig gespreksonderwerp zijn op hun platforms. Waarom zou u niet deelnemen aan het gesprek met betaalde advertenties?
9. Gebruik een beïnvloeder of een beroemdheid om huisdiereigenaren te mikken
Er zijn twee soorten influencers waar huisdierenmerken achter kunnen staan: mensen en dieren. Er zijn tal van menselijke beroemdheden en beïnvloeders op sociale media die hun huisdieren in hun inhoud opnemen. Priyanka Chopra Jonas en Nick Jonas laten bijvoorbeeld regelmatig hun honden Diana, Gino en Panda zien op hun Instagram-accounts. Het tweede type huisdier-influencer is het harige, schilferige en gevederde type. Pet influencers, met name katten en honden, zijn enorm aanwezig op vrijwel alle sociale mediaplatforms. In feite heeft de inhoud van huisdieren-influencers een hogere betrokkenheid dan de algehele wereldwijde betrokkenheid. Terwijl katten het internet over het algemeen beheersen, zijn honden eigenlijk populairder op Instagram. Er zijn allerlei soorten huisdierberoemdheden, van katten en honden tot varkens en egels. Zo is Wafels de kat een beroemdheid op Facebook met 2,4 miljoen volgers. Ondertussen heeft Tuna de hond op Instagram een ​​aanhang van 2,1 miljoen. Kijk eens naar uw publiek en hun gewoonten op sociale media. Wie volgen ze? Hebben ze twee of vier poten? Kies vervolgens de influencer die het beste bij jouw merk en jouw doelen past.
Gevolgtrekking
Betaalde advertenties op zoekmachines en sociale media zijn een effectieve manier om eigenaren van huisdieren op de markt te brengen. Het geeft merken de mogelijkheid om zeer specifieke doelgroepen te bereiken voor hun producten en diensten, en vervolgens het succes van elke campagne te meten. Eigenaren van gezelschapsdieren geven veel geld online uit, en als u weet waar en hoe u ze kunt bereiken, kunt u de conversieratio’s naar uw eigen dierenverzorgingssite verhogen.
Hoe kunnen betaalde advertenties uw merk voor huisdierenbenodigdheden helpen?

Zie hoe mijn bureau enorme hoeveelheden verkeer naar uw website kan leiden

  • SEO – ontgrendel enorme hoeveelheden SEO-verkeer. Zie echte resultaten.
  • Contentmarketing – ons team maakt epische inhoud die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer trekt.
  • Betaalde media – effectieve betaalde strategieën met duidelijke ROI.

Boek een gesprek

Be the first to comment on "Hoe u betaalde advertenties effectief kunt gebruiken om op de markt te brengen aan eigenaren van gezelschapsdieren"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*