Hoe u betaalde sociale advertenties kunt bewerken

Ondanks uw beste inspanningen en hoe goed uw team ook is, fouten in betaalde advertenties zijn onvermijdelijk. Marketeers en makers van inhoud kunnen zich verhouden tot de strijd om grammaticafouten te corrigeren of een toevallige blunder om verdere verlegenheid te voorkomen. Om dit probleem op te lossen, moet u weten hoe u betaalde sociale advertenties kunt bewerken. 4 Redenen om betaalde sociale advertenties te bewerken
Ik heb in mijn carrière veel sociale advertenties gepubliceerd en ik kan je vertellen dat het een verademing is om te weten hoe je betaalde advertenties kunt bewerken. U kunt kleine fouten vaak gemakkelijk corrigeren en herstellen van mogelijke gevolgen. Het is de moeite waard. Dit is waarom. 1. Typefouten kunnen het publiek wegjagen
Een typefout, spelfout of onjuiste grammatica kan ertoe leiden dat advertentiekijkers een negatieve indruk van uw merk krijgen. Ze kijken misschien naar deze fouten en vragen zich af: als dit merk niet geeft om zoiets eenvoudigs als typefouten, grammatica of spelling, wat kan het hen dan niet schelen? Als u begrijpt hoe u betaalde sociale advertenties kunt bewerken, kunt u deze problemen corrigeren en voorkomen dat advertenties worden genegeerd. 2. Slecht geformuleerde advertenties kunnen conversies verlagen
Marketeers en ontwerpers besteden veel tijd aan het plannen en ontwerpen van advertenties om conversies te genereren. Helaas kunnen we onze verwachtingen niet altijd waarmaken. Een slechte bewoording kan soms een experiment zijn met wat werkt en wat niet. In dit geval overtreffen sommige advertenties de verwachtingen, maar andere eindigen met sombere resultaten. Maar de manier waarop de dingen worden geformuleerd, kan ook ronduit verwarrend zijn. Als u niet de conversies krijgt die u van een advertentie verwacht, laat dan iemand met een frisse blik ernaar kijken om te zien of het logisch is. Om ervoor te zorgen dat uw advertentie niet verloren gaat, moet u mogelijk de opties voor bijschrift, afbeelding of advertentietargeting aanpassen. 3. Afgekapte advertenties moeten worden verholpen
Een andere mogelijke fout is het plaatsen van een lange link of carrouselkaartbeschrijving. Dit kan ertoe leiden dat essentiële informatie wordt afgesneden op sociale mediaplatforms zoals Facebook. Om dit scenario te vermijden, kunt u uw advertenties kort en bondig houden. U kunt een voorbeeld gebruiken om te controleren of een advertentie wordt afgebroken voordat deze wordt gepubliceerd, of u kunt gewoon kijken naar de vereisten voor het aantal tekens voordat u begint met schrijven. 4. Met kleine bewerkingen kunt u profiteren van succesvolle advertenties
Als u een zeer succesvolle advertentiecampagne maakt, kunt u de einddatum bewerken of uw budget verhogen. U kunt ook kleine wijzigingen aanbrengen om de algehele impact van de advertentie te vergroten, maar wees hier voorzichtig mee, want “repareer het niet als het niet kapot is”. Met bewerken is het niet nodig om opnieuw te uploaden of helemaal opnieuw te beginnen.
Hoe u betaalde sociale advertenties kunt herzien
Populaire sociale mediaplatforms bieden PPC-marketeers meestal de mogelijkheid om betaalde sociale advertenties te bewerken. Het stapsgewijze proces kan echter verschillen, afhankelijk van het platform dat u gebruikt. In de onderstaande secties behandelen we de stappen die u kunt nemen om betaalde sociale advertenties op Facebook, Twitter, LinkedIn en andere platforms te wijzigen.
Hoe u betaalde sociale advertenties op Facebook kunt bewerken
Met Facebook Ads Manager kunnen gebruikers delen van een actieve advertentie bewerken, maar niet het hele ding. Als u het echter allemaal opnieuw wilt doen, is het heel eenvoudig om een ​​nieuwe te verwijderen en te posten met dezelfde basisinformatie en eventuele noodzakelijke wijzigingen. Als u met dit huidige dilemma wordt geconfronteerd, kunt u als volgt bestaande sociale advertenties bewerken.
Stap 1: Ga naar Advertentiebeheer en ga naar het gedeelte Advertenties.
Stap 2: Vink het vakje aan naast de advertentie die u wilt wijzigen.
Stap 3: Klik op de knop Bewerken.
Stap 4: U moet de advertentie deactiveren, wat een relatief eenvoudig proces is. Voor dit voorbeeld gebruiken we een advertentie die momenteel actief en niet-bewerkbaar is. Schakel onder ‘Bestaande post gebruiken’ in Advertentiebeheer de advertentie uit die u wilt bewerken.
Stap 5: Nu de post inactief is, kunt u de nodige aanpassingen maken.
Stap 6: Naast de tekst kunt u ook de volgende bewerkingen uitvoeren vanuit het zijvenster:

  • Als u uw advertentietitel wilt bewerken, verwijdert u de huidige titel en vervangt u deze door uw voorkeursnaam in het overeenkomstige veld.
  • Als u uw pagina wilt wijzigen, selecteert u een andere pagina in de vervolgkeuzelijst.
  • Als u een video of afbeelding wilt wijzigen, klikt u op “Bewerken” in het gedeelte Advertentiemateriaal en selecteert u de optie “Media kiezen”. Upload uw favoriete video- of afbeeldingsbestand, klik op “Volgende” en “Gereed” om te voltooien.
  • Als u de specifieke plaatsingen van uw video of afbeelding wilt wijzigen, navigeert u naar de plaatsingsgroep waarin u de wijzigingen wilt doorvoeren.

Stap 7: Als u tevreden bent met de bewerkingen, keert u terug naar het gedeelte ‘Bestaand bericht’ (in stap 2) en plaatst u de bewerkte advertentie. En nog een laatste opmerking over Facebook-advertenties: je kunt ze rechtstreeks op Instagram plaatsen wanneer je ze op Facebook maakt. Twee afzonderlijke advertentiecampagnes zijn niet nodig, tenzij u natuurlijk die weg wilt gaan.
Twitter-advertenties bewerken
De Twitter Ads Editor wordt gebruikt om campagnes te beheren en te optimaliseren. In tegenstelling tot de meeste advertentieplatforms voor sociale media waarbij u volledig op de site blijft, is de informatie over Twitter-campagnes opgenomen in een spreadsheet. U kunt de spreadsheet downloaden en opnieuw uploaden om wijzigingen in uw advertenties aan te brengen. U kunt als volgt uw Twitter-advertentiecampagnes openen en bewerken:
Stap 1: Log in op uw advertentieaccount, ga naar het dropdown-menu ‘Hulpprogramma’s’ en tik op ‘Advertentie-editor’.

Stap 2: Zoek uw campagne door het campagnedoel of de datum op te geven. Een andere optie is om de campagnenaam in de zoekbalk te typen. Houd er rekening mee dat u de campagne niet kunt vinden als uw geselecteerde datumbereik niet klopt. Selecteer “Exporteren” om de spreadsheet te downloaden.
Stap 3: Open de spreadsheet. Elke campagne heeft meestal één rij. Campagnes met meerdere advertentiegroepen worden echter weergegeven door meer dan één rij. In de kopteksten ziet u beschrijvingen over wat elke kolom bestuurt, opmaakvereisten en of dit gedeelte optioneel of vereist is.
Stap 4: Breng de nodige wijzigingen aan in de bijbehorende rij. Als u bijvoorbeeld de startdatum van de campagne wilt wijzigen, gaat u naar kolom D en wijzigt u deze. Niet alles kan worden bewerkt: u kunt de financieringsbron of het campagnedoel niet wijzigen. U moet een nieuwe campagne maken als die wijzigingen nodig zijn.
Stap 5: Sla het Excel-werkblad op.
Stap 6: Keer terug naar de Ads Editor-tool in uw Twitter-account.
Stap 7: Navigeer naar het tabblad “Importeren” en upload de Excel-spreadsheet. Klik daarna op de knop “Uploaden en voorbeeld bekijken”.
Stap 8: Zodra het bestand is geüpload, selecteert u de knop “Wijzigingen toepassen”.
Stap 9: Er verschijnt een groen bericht “Succes” om aan te geven dat de wijzigingen klaar zijn om door te voeren.
Hoe u betaalde sociale advertenties op LinkedIn kunt bewerken
LinkedIn biedt verschillende gesponsorde advertentie-indelingen, zoals carrouselbeeldadvertenties, videoadvertenties, enkelvoudige beeldadvertenties en enkelvoudige vacatures. Gesponsorde advertentie-inhoud wordt meestal gemaakt via Campaign Manager, en wordt ‘Direct gesponsorde inhoud’ genoemd. Het type wijzigingen dat u in de advertentie kunt aanbrengen, is afhankelijk van het advertentietype. Over het algemeen kunt u advertentienamen en inleidende tekst in alle soorten LinkedIn-advertenties bewerken. Naast deze functies kunt u ook de bestemmings-URL, de advertentieafbeelding, de kop, de beschrijving en de call-to-action (CTA) voor advertenties met één beeld bewerken. U kunt de kop, CTA en bestemmings-URL voor videoadvertenties bewerken. Er zijn beperkte bewerkingsopties voor enkele vacature-advertenties en carrouselbeeldadvertenties. Hoewel het platform verschillende advertentie-indelingen kan hebben, kunt u deze bewerken door dezelfde stappen te volgen:

  1. Log in op uw Campaign Manager-account.
  2. Selecteer de advertentie die u wilt bewerken.
  3. Klik op het pictogram ‘Meer’ aan de rechterkant van de advertentienaam.
  4. Selecteer het pictogram “Beheren” in het vervolgkeuzemenu.
  5. Selecteer het pictogram “Meer” aan de rechterkant van de advertentie die u wilt wijzigen en kies “Bewerken” in de vervolgkeuzelijst. Van daaruit repareer je wat je nodig hebt.
  6. Klik op de knop Opslaan voordat u de pagina verlaat.

Hoe u betaalde sociale advertenties op TikTok kunt bewerken
TikTok biedt PPC-marketeers de mogelijkheid om advertentie-instellingen of campagne-instellingen te bewerken, zelfs na publicatie.
Stap 1: Ga naar TikTok Ads Manager en selecteer het gedeelte ‘Campagne’.
Stap 2: Kies vervolgens om de instellingen te bewerken op het tabblad ‘Campagne’, ‘Advertentiegroep’ of ‘Advertentie’. U kunt ook door deze secties bladeren totdat u de optie vindt die u wilt wijzigen. Breng de wijzigingen vanaf hier aan.
Stap 3: Als u tevreden bent met de wijzigingen, klikt u op ‘Opslaan’.
Hoe u betaalde sociale advertenties op Snapchat kunt bewerken
Met Snapchat kun je de afzonderlijke advertentie, advertentieset, advertentie of campagne bewerken. Er zijn verschillende aanpassingen die u onder elke optie kunt maken. Eerst kijken we naar advertentiesets:

  1. Log in bij Advertentiebeheer in je Snapchat-account.
  2. Tik op “Menu” en kies de optie “Advertenties beheren”.
  3. Tik op “Advertentieset” en selecteer de knop “Bewerken” van de advertentieset die u wilt wijzigen.

Hier kunt u de details van de advertentieset, doelgroepen, weergave, demografie, apparaten en locatie wijzigen. Vergeet niet de wijzigingen op te slaan! Als u een advertentie wilt bewerken en geen advertentieset, gaat u terug naar de optie ‘Advertentie beheren’ (in stap twee). Klik op “Advertenties” en navigeer naar de advertentie die u wilt wijzigen, en selecteer vervolgens de knop “Bewerken”. In dit gedeelte kunt u de status, advertentienaam en vertoningstags bewerken. Maak opnieuw de gewenste wijzigingen en sla op. Als u het creatieve aspect van een advertentie wilt wijzigen, gaat u terug naar de optie ‘Advertentie beheren’ (in stap twee). Klik nu in de bovenhoek en kies ‘Creatieve bibliotheek’. Klik op de advertentie die u wilt bewerken en tik op ‘Bewerken’. Hier kunt u wijzigingen aanbrengen in de bijlagedetails, merknaam, CTA-kop, naam, deelbare, enkele afbeelding of videomedia. Breng de nodige updates aan en selecteer “Publiceren” als u klaar bent.
Hoe u betaalde sociale advertenties op Instagram kunt bewerken
In plaats van Instagram-advertenties te bewerken, moet je je huidige promotie verwijderen en de bewerkte versie opnieuw indienen. Maar net als bij Facebook is het een vrij eenvoudig proces. Zoals ik al zei onder de Facebook-sectie, kun je natuurlijk maar één advertentie op Facebook plaatsen en deze op beide platforms toepassen. Als u van plan bent beide platforms te gebruiken voor uw betaalde sociale advertenties, kan dat u wat tijd besparen. Maar als je je op Instagram wilt concentreren en een gesponsord bericht moet herzien, zijn hier de stappen die je moet volgen:
Stap 1: Bezoek je Instagram-profiel.
Stap 2: Selecteer ‘Promoties’ (zoals weergegeven in deze voorbeeldcampagne).
Stap 3: Selecteer de knop ‘Inzichten bekijken’ in de rechter benedenhoek.

Stap 4: Scroll naar beneden en kies ‘Promotie verwijderen’, rood gemarkeerd. Je hebt nog steeds toegang tot het originele bericht, maar het zal niet langer een gesponsorde sociale advertentie zijn.
Stap 5: Ga naar uw profiel en zoek het originele bericht van de advertentie die u wilt bewerken.
Stap 6: Tik op het bericht en selecteer ‘Bewerken’.
Stap 7: Breng de nodige wijzigingen aan en sla ze op.

Stap 8: Als u tevreden bent met de bewerkingen, promoot u het bericht opnieuw.
Hoe u betaalde sociale advertenties op YouTube kunt bewerken
YouTube heeft verschillende advertentie-indelingen, maar ze kunnen over het algemeen in twee categorieën worden ingedeeld: advertenties die kunnen worden overgeslagen en advertenties die niet kunnen worden overgeslagen. YouTube-advertenties kunnen worden gemaakt, bewerkt en beheerd in Google Ads Editor. Het bewerken van YouTube-advertenties in de Google Ads-editor is redelijk eenvoudig.
Stap 1: Kies in de campagnestructuur het account met de campagne die u wilt wijzigen.
Stap 2: Kies ‘Advertenties’. U kunt vervolgens de bijbehorende optie selecteren op basis van de indeling van uw advertentiegroep:

  • Kies voor ‘InStream-advertenties’ TrueView InStream-videoadvertenties.
  • Kies TrueView InStream-videoadvertenties voor ‘InStream-advertenties’ in de campagne ‘Video – Acties stimuleren’.
  • Kies TrueView-advertenties met video discovery voor advertenties met een video-discovery-indeling.
  • Kies Bumpervideoadvertenties voor ‘Bumper’-advertenties.
  • Kies Outstream-advertenties voor ‘Outstream’-advertenties.

Stap 3: Navigeer naar het bewerkingspaneel en wijzig de uiteindelijke URL, status of video-ID. Een andere optie is om een ​​advertentieafbeelding te uploaden door ‘Afbeelding kiezen’ te selecteren in het gedeelte ‘Begeleidende banner’.
Conclusie
De meeste populaire sociale mediaplatforms bieden een optie om betaalde sociale advertenties te bewerken. Zolang je de juiste stappen kent, kun je het halen. Door betaalde sociale advertenties te bewerken, kunt u de resultaten van uw gesponsorde inhoud verbeteren. Zelfs kleine fouten oplossen kan een enorm verschil maken. Als je hulp nodig hebt om je contentmarketingstrategie van de grond te krijgen, of hulp nodig hebt bij het uitbreiden van de strategie die je hebt, laat het ons weten!
Hoe ga je gebruiken betaalde sociale advertenties voor uw bedrijf?

Zie hoe mijn bureau enorme hoeveelheden verkeer naar uw website kan leiden

  • SEO – ontgrendel enorme hoeveelheden SEO-verkeer. Zie echte resultaten.
  • Contentmarketing – ons team maakt epische inhoud die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer trekt.
  • Betaalde media – effectieve betaalde strategieën met duidelijke ROI.

Boek een gesprek

Be the first to comment on "Hoe u betaalde sociale advertenties kunt bewerken"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*