Hoe u de best responsieve zoekadvertenties maakt

Er zijn meer manieren dan ooit om digitale AI te gebruiken voor het optimaliseren van marketingtrechters, inclusief responsieve advertenties. Als u in de vroege stadia van digitale marketing wilde weten of een stukje advertentietekst effectief was, moest u uw advertenties handmatig A / B-testen op locaties, leeftijden en demografische gegevens. Het kan maanden duren voordat dit proces echte resultaten oplevert en zelfs dan krijgt u mogelijk niet de informatie die u zocht. Tegenwoordig hoeft u geen tijd meer te verspillen aan het handmatig testen van advertentieteksten. Met responsieve zoekadvertenties kunt u de hoogwaardige algoritmen van Google gebruiken om uitstekende advertenties te maken die in de loop van de tijd veranderen en u de beste resultaten opleveren.
Wat zijn responsieve zoekadvertenties?
Met responsieve zoekadvertenties (RSA’s) kunt u uw koppen en beschrijvingen automatisch aanpassen om de meest effectieve koppeling van uw gerichte advertenties te bepalen. Dit is een eenvoudige en strategische manier om uw geautomatiseerde PPC-advertenties te upgraden. Met responsieve zoekadvertenties identificeert Google automatisch de beste advertentiecombinaties terwijl ineffectieve advertenties worden verwijderd. Dit betekent dat u niet meer door stapels gegevens hoeft te graven, advertentiesets met elkaar moet vergelijken en uw ROAS aan het toeval overlaat. Met responsieve zoekadvertenties kunt u:

  • Geef de juiste boodschap op het beste moment
  • Optimaliseer uw advertentieproces en bespaar tijd
  • Verhoog uw engagementstatistieken met nauwkeurige rapporten
  • Bereik meer klanten met gevarieerde koppen waarmee u kunt concurreren in meer veilingen en vragen

Responsieve zoekadvertenties leiden doorgaans tot hogere klikfrequenties (CTR) dan gewone advertenties. Dit komt omdat ze relevante, op maat gemaakte inhoud leveren en worden weergegeven in meer zoekopdrachten van consumenten.
Hoe groot zijn responsieve zoekadvertenties?
Responsieve zoekadvertenties geven meer tekst weer dan traditionele uitgebreide tekstadvertenties en kunnen drie kopteksten van elk 30 tekens bevatten en twee afzonderlijke beschrijvingen van elk 90 tekens. Dat is bijna twee keer zo groot als gewone uitgebreide tekstadvertenties. Google biedt tot 15 verschillende koppen en vier beschrijvingsopties om u te helpen uw advertentiepotentieel te maximaliseren. U kunt deze vervolgens mengen tot 40.000 verschillende opties die het beste passen bij de kenmerken van uw consument.
Hoe u responsieve zoekadvertenties maakt
U kunt eenvoudig uw responsieve zoekadvertenties instellen in uw Google Ads-account. Zorg ervoor dat u altijd up-to-date bent over Google Ad-hacks om uw ROI zo hoog mogelijk te houden.
Open uw Google Ads-account
Begin in uw Google Ads-dashboard en navigeer naar de linkerkant van uw scherm. U zou een optie moeten zien om de maker van responsieve zoekadvertenties te gebruiken. Als u deze functie niet ziet, heeft u mogelijk nog geen toegang tot deze functie. Neem contact op met Google om te zien wat uw mogelijkheden zijn.
Maak uw responsieve zoekadvertentiekoppen
Begin vervolgens met het toevoegen van uw koppen in de open regels. Houd er rekening mee dat u uw exemplaar aan het testen bent, dus maak elke kop uniek. Te veel vergelijkbare koppen geven u mogelijk geen nauwkeurig beeld van uw campagne. Het is ook belangrijk om te onthouden dat hoe meer koppen u invoert, hoe groter de kans dat Google advertenties weergeeft die het beste overeenkomen met de zoektermen van gebruikers.
Zet relevante koppen vast
U kunt uw koppen vastzetten door het speldpictogram rechts van de kop te kiezen. Hierdoor kunt u een kop in een specifieke volgorde weergeven in plaats van de positionering aan Google over te laten. Vanaf hier kunt u ervoor kiezen om uw kop op de eerste, tweede of derde positie te plaatsen. Als u besluit slechts één kop vast te zetten, voorkomt u dat op die plek andere koppen worden gebruikt. Google raadt aan deze functie niet te gebruiken, tenzij u een ervaren advertentietester bent, aangezien dit de mogelijkheid van de responsieve zoekadvertentiesoftware belemmert.
Voeg uw responsieve zoekadvertentiebeschrijvingen toe
Met Google kunt u maximaal vier beschrijvingen invoeren, en er worden er maximaal twee tegelijk in uw advertenties weergegeven. Net als uw koppen, kunt u beschrijvingen op de eerste en tweede positie vastzetten. Onthoud dat responsieve zoekadvertenties het beste presteren met meer koppen en beschrijvingen, aangezien ze zijn ontwikkeld om uw tekst te testen en te optimaliseren. Hoe meer je Google geeft, hoe meer het je ervoor terug kan geven.

Voordelen van responsieve zoekadvertenties
In combinatie met de intelligente machine learning van Google kunnen responsieve zoekadvertenties u inzicht geven in duizenden varianten van advertentiecombinaties. Met responsieve zoekadvertenties doet Google het zware werk van advertentietests voor u en het vinden van de meest effectieve inhoud om naar uw doelgroepen te pushen. Dit bespaart u niet alleen tijd op korte termijn, maar biedt ook een schat aan gegevens die u in toekomstige campagnes kunt gebruiken. Het beste gedeelte? Google doet dit allemaal gratis. Het enige dat u hoeft te doen, is uw normale PPC-kosten betalen en Google het vanaf daar laten overnemen.
Welke soorten bedrijven kunnen profiteren van responsieve zoekadvertenties?
Als u al PPC Google-advertenties gebruikt en verschillende varianten van tekst en inhoud test, kunt u profiteren van responsieve zoekadvertenties. Door gebruik te maken van de AI-mogelijkheden van Google om de tijd die u besteedt aan het maken en testen van advertenties te verminderen, kunt u uw tijd beter richten op de groei van uw bedrijf en tegelijkertijd enorme hoeveelheden gegevens verzamelen die u in veel aspecten van uw bedrijf kunt gebruiken.
Tips voor het maken van kop- en tekstvariaties voor responsieve advertenties
Hoewel responsieve zoekadvertenties machine learning gebruiken om uw campagnes te optimaliseren, presteren ze niet goed als u niet over de juiste koppen en beschrijvingen beschikt. Het uitvoeren van succesvolle responsieve zoekadvertenties begint met uw exemplaar. Hier zijn een paar tips voor het maken van een aantrekkelijke RSA-kopie:
Gebruik unieke en gevarieerde koppen
Het is belangrijk om verschillende koppen te maken, zodat Google nauwkeurig kan testen. Zorg er bij het schrijven van uw koppen voor dat geen twee koppen op elkaar lijken of te veel op elkaar lijken. Zorg ervoor dat u de advertentiesterkte-meter in de rechterbovenhoek van uw scherm volgt om te zien hoe uw koppen presteren. Het is niet nodig om je personage bij elke kop maximaal te benutten. Zoals bij alles wat digitaal is, is minder meestal meer. Concentreer u bij het maken van uw koppen op uw copywritingvaardigheden en schrijf korte, krachtige inhoud die uw publiek zal aantrekken en uw merkboodschap zal versterken. U kunt ook koppen van eerdere uitgebreide zoekadvertenties die u heeft gebruikt, herschrijven of hergebruiken als ze goed hebben gepresteerd.
Gebruik trefwoorden spaarzaam
Houd tijdens het maken rekening met uw zoekwoorden en zorg ervoor dat elke kop relevant is voor de door u gekozen zoekwoorden. Uitstekend Google Ads-campagnebeheer begint met een basis van zoekwoordonderzoek. Als u de effectiviteit van uw zoekwoorden wilt testen, probeer dan een of twee koppen toe te voegen die uw zoekwoord niet bevatten en kijk hoe ze presteren. U kunt dit doen met verschillende testgroepen om de sterke punten van zoekwoorden tegen elkaar te testen. Het is ook een goed idee om dynamische trefwoordinvoeging (DKI) te gebruiken, waarmee u trefwoorden kunt afstemmen op de zoekvoorkeuren van gebruikers. Als u bijvoorbeeld winterjassen verkoopt, kan uw zoekwoord ‘jassen’ zijn. Met het dynamisch invoegen van zoekwoorden kunt u uw inhoud laten zien aan gebruikers die op zoek zijn naar ‘winterjassen’, ‘regenjassen’ en zelfs ‘lichte jassen’. Deze tactiek verbetert het bereik van uw zoekwoord en zorgt ervoor dat uw publiek de meest relevante informatie krijgt die beschikbaar is.
Besteed aandacht aan de aanbevelingen van Google
Als u nog niet bent begonnen met het gebruik van responsieve zoekadvertenties, ziet u mogelijk prompts in uw Google Ads-dashboard waarin u wordt gevraagd om aan de slag te gaan. Als u door de prompts klikt, merkt u mogelijk dat Google al enkele koppen en beschrijvingen heeft gemaakt op basis van de informatie die ze al over uw bedrijf hebben. Bekijk de aanbevelingen en breng de nodige wijzigingen aan. Ga dan aan de slag! Google doet ook aanbevelingen op basis van de kopie van uw bestemmingspagina en andere advertenties die mogelijk worden weergegeven. Ze zullen niet altijd de juiste keuze zijn, maar ze hebben vaak relevante trefwoorden en handige tips die u tijd kunnen besparen bij het maken van een nieuwe kopie.
Zet relevante koppen vast, maar overdrijf het niet
Het vastzetten van koppen en beschrijvingen is een geweldige manier om relevante aanbiedingen weer te geven, zoals tijdelijke deals of uw laatste verkopen. Hoewel vastzetten kan helpen om belangrijke berichten naar uw publiek te verspreiden, moet u het niet overdrijven. Te veel vastzetten zal de machine learning van Google belemmeren en voorkomen dat uw advertenties de beste gegevens binnenhalen. Wanneer u voor het eerst begint met het maken van uw responsieve zoekadvertenties, raden we u aan de eerste weken niets vast te pinnen totdat u een flinke hoeveelheid gegevens heeft om over na te denken.
Gebruik CTA’s in uw beschrijvingen
Uw beschrijvingen zijn de plek om uw berichten te plaatsen. Het is een goede gewoonte om relevante call-to-action aan uw beschrijvingen toe te voegen om gebruikers te helpen bij de acties die u ze wilt laten uitvoeren. Denk na over de acties die u specifieke gebruikers in uw demografische bereik wilt laten uitvoeren. Een gloednieuwe klant kan bijvoorbeeld een ‘Meer informatie’-CTA te zien krijgen, terwijl een terugkerende klant een korting- of promotiecode kan krijgen. Maak, net als bij uw koppen, uw beschrijvingen uniek en gevarieerd om het meeste uit uw tests te halen.
Test één responsieve zoekadvertentie per doelgroepgroep
Het testen van meer dan één responsieve zoekadvertentie per doelgroepgroep kan leiden tot inconsistente en onvolledige gegevens. Zorg ervoor dat u uw RSA’s richt op specifieke demografische doelgroepen en locaties, en verspreid uzelf niet te dun. Als je met iedereen probeert te praten, kan het zijn dat je met niemand praat.
Conclusie
Responsieve zoekadvertenties kunnen een uitstekende manier zijn om meer gekwalificeerde leads te genereren en uw conversieratio’s te verbeteren. Door gebruik te maken van de effectieve machine learning-software van Google, kunt u de tijd die u besteedt aan het testen en opnieuw testen van uw advertenties verminderen en uw focus weer verleggen naar het laten groeien van uw bedrijf. Onthoud dat hoe meer informatie u aan Google geeft, hoe meer u terugkrijgt, dus neem de tijd om sterke koppen en beschrijvingen te maken om uw advertenties de beste startplaats te geven.
Wat voor soort resultaten heeft u gezien met responsieve zoekadvertenties?

Be the first to comment on "Hoe u de best responsieve zoekadvertenties maakt"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*