Hoe u de e-commerceverkoop kunt verhogen via campagnes voor betaald zoeken en sociale media

De overgang van fysieke winkels naar e-commercesites is het afgelopen decennium gestaag doorgegaan. Tussen 2014 en 2023 wordt verwacht dat de wereldwijde e-commerceverkoop in de detailhandel met $ 5,2 miljard zal toenemen. Omdat online winkelen naadloos integreert met zoek- en sociale platforms en naarmate UX verbetert, zijn meer gebruikers geneigd hun aankopen online te doen. Deze verschuiving heeft ertoe geleid dat retailmerken hun marketing- en advertentiestrategieën heroverwegen en meer van hun budgetten besteden aan SEO en betaalde zoekcampagnes. In 2020 gaven adverteerders bijna $ 200 miljard uit aan betaalde zoekadvertenties, terwijl de detailhandel meer dan $ 15 miljard uitgaf, en dit aantal zal naar verwachting in de toekomst toenemen. Maakt u zich geen zorgen als u achterloopt op het gebied van betaalde zoekresultaten en sociale advertenties. Betaalde advertenties voor e-commerceverkoop zijn vrij eenvoudig om in te springen en u zult waarschijnlijk snellere resultaten zien dan met SEO. In dit artikel bespreek ik alles wat u moet weten om de e-commerceverkopen voor uw winkelmerk te vergroten via betaalde zoekresultaten en sociale advertenties.
Hoe kunnen betaalde advertenties u helpen uw verkoopdoelen voor e-commerce te bereiken?
Betaalde zoekopdrachten op sociale media, maar ook via Google Ads en Bing Ads, krijgen veel aandacht en helpen leads door de verkooptrechter te trekken. Facebook is bijvoorbeeld goed voor ongeveer 80 procent van het aandeel van sociale verwijzingen in de VS naar e-commercesites. Ondertussen kan Instagram 1,16 miljard gebruikers bereiken. Op Pinterest gebruikt 58 procent van de vrouwen Pinterest om beslissingen te nemen over winkelen en kopen. SEO kost tijd om bekendheid op te bouwen en mensen door de marketingtrechter te trekken. Uw inhoud wordt mogelijk niet meteen weergegeven of is mogelijk niet op de juiste doelgroep gericht. Betaalde zoekresultaten geven u daarentegen directere resultaten door u meteen op de juiste doelgroep te richten. U kunt het voor een onbeperkt aantal doelen gebruiken, van bewustwording tot aanmeldingen voor abonnementen tot conversies. Als het gaat om e-commerceverkoop, biedt betaald zoeken u ook veel flexibiliteit. Denk aan alle verschillende platforms die er zijn en alle verschillende manieren om uw publiek te bereiken. Neem bijvoorbeeld Instagram Shopping. Volgens Instagram ontdekt 60 procent van de ondervraagde gebruikers nieuwe producten via Instagram. Met Instagram-advertenties kun je berichten maken met producttags die rechtstreeks linken naar een pagina met productdetails, waardoor je conversies kunt stimuleren. Ik heb het niet alleen over eenvoudige producteigenschappen. Merken creëren drops: exclusieve, tijdelijke productlanceringen op Instagram die rechtstreeks naar een winkelpagina linken. McDonald’s Taiwan creëerde een drop voor hun gitzwarte burger, een samenwerking met ontwerper Apujan. Marketeers maken productgidsen via Instagram-gidsen die ook linken naar productpagina’s. Sephora heeft Your Guide to JLo Beauty gemaakt, met zeven producten om gebruikers te helpen dezelfde look te krijgen. Elk product linkt naar een winkelpagina waarmee gebruikers via Sephora producten uit de schoonheidslijn van JLo kunnen kopen. In dergelijke gevallen worden betaalde advertenties onderdeel van de winkelervaring. Ze passen naadloos bij uw site om het zo veel gemakkelijker te maken om leads om te zetten, uw e-commerceverkopen te verhogen en terugkerende klanten te behouden.
Verschillen tussen optimaliseren voor organisch verkeer en betaalde advertenties voor e-commerceverkoop
Organisch en betaald zoeken zijn twee verschillende dieren die totaal verschillende benaderingen vereisen. Hier zijn enkele van de belangrijkste verschillen.
Sleutelwoorden
Betaalde advertenties halen het giswerk uit zoekwoorden. Met organisch zoeken doet u weloverwogen voorspellingen over zoekwoorden waarvan u denkt dat ze het goed zullen doen voor uw merk, en vervolgens bouwt u er inhoud op. Vanaf daar is het een wachtspel om te zien of uw inhoud verkeer oppikt. Met betaald zoeken ziet u veel directere resultaten omdat u betaalt voor zoekwoorden die al relevant zijn voor uw doelgroep. Een derde van de mensen die door Clutch werden ondervraagd, zei dat ze op betaalde zoekadvertenties klikken omdat het hun zoekopdracht rechtstreeks beantwoordt. Hoe meer zoekverkeer een zoekwoord krijgt, hoe meer u natuurlijk moet betalen om ervoor te zorgen dat uw inhoud voor dat zoekwoord wordt weergegeven.
Publiek
Met organisch zoeken richt u zich op een publiek via relevante platforms. Met betaalde advertenties kunt u zich echter op elk van deze platforms concentreren op een zeer nichepubliek. U kunt zich niet alleen richten op een bepaalde demografie of psychografie, maar ook op een locatie of intentie van de klant. U kunt zelfs mensen targeten die naar uw site zijn gegaan maar geen aankoop hebben gedaan, zoals u zult zien in de onderstaande casestudy’s.
Inspanning
Zowel SEO als betaalde zoekresultaten en sociale advertenties vergen tijd en moeite. Met SEO controleert u uw inhoud in de loop van de tijd om te zien hoe deze presteert, en vervolgens past u uw inhoud indien nodig aan. Met betaald is de behoefte aan aandacht directer. Betaalde zoekresultaten en sociale advertenties geven u veel gegevens. De sleutel tot een succesvolle campagne is om die gegevens constant te controleren. Marketeers verdiepen zich in doorklikpercentages en kosten per conversie (CPC), en voeren A / B-tests uit op verschillende iteraties van dezelfde campagne om te zien welke hun een beter ROAS geeft.
Tips voor het maken van fantastische betaalde zoekresultaten en sociale advertentiecampagnes voor detailhandelaren
Eerste dingen eerst: voordat u iets maakt, moet u diep in uw doelgroep duiken. Begrijp wie ze zijn, hoe ze naar items zoeken en winkelen, en waar ze online rondhangen. Kies vervolgens de platforms die het beste bij uw merk en uw verkoopdoelen passen. AdEspresso wijst er bijvoorbeeld op dat Google Ads over het algemeen hogere verkoopconversies genereert, terwijl Facebook beter wordt gebruikt om merkbekendheid te vergroten. Creëer een koperspersoonlijkheid die niet alleen omvat wie uw publiek is, maar ook wat hun pijnpunten zijn. Welke problemen kan uw product voor hen oplossen? Uw advertenties moeten deze problemen rechtstreeks aanpakken. Marketeers kunnen bijvoorbeeld een advertentie zoals deze van Hotjar in hun Facebook-feed zien: let op de slogan bovenaan. Het pakt direct een pijnpunt aan dat veel marketeers voelen: de overweldigende hoeveelheid data die we krijgen. Voeg vervolgens een boeiende afbeelding (of twee) van hoge kwaliteit of een video toe. Met welk platform je ook werkt, je hebt afbeeldingen of video’s nodig die je publiek vastleggen. Op Google Ads betekent dit productafbeeldingen die in Google Shopping verschijnen. Ten slotte bevatten betaalde sociale advertenties een CTA. In dit voorbeeld heeft Hotjar een CTA en een aanmeldingsknop toegevoegd. Hoe u een geweldige advertentie maakt, hangt sterk af van het platform dat u kiest. Ik heb verschillende tactieken besproken die u kunt gebruiken op Instagram, Facebook en Google Ads, maar elk platform heeft een unieke set functies om conversies te stimuleren. Snapchat heeft bijvoorbeeld elke dag 265 miljoen actieve gebruikers. Met hun advertentieplatform kunnen merken rechtstreeks vanaf het platform advertentiecampagnes maken, lanceren en volgen. Door een Snapchat-pixel te installeren, kunnen marketeers hun advertenties in realtime volgen. Een uniek aspect van Snapchat is dat 64 procent van de gebruikers inhoud bekijkt met het geluid aan. Dus hoewel advertenties met bijschriften goed werken voor Facebook, moeten marketeers op hun audiotrack letten in hun Snapchat-advertenties.
Hoe u ervoor zorgt dat uw betaalde advertenties nieuwe klanten aantrekken en e-commerce verkopen
Hier zijn enkele andere tips voor het maken van geweldige betaalde zoek- en sociale campagnes om uw e-commerceverkopen te verhogen:

  • Link naar een productlandingspagina voor specifieke productadvertenties: Bestemmingspagina’s moeten worden geoptimaliseerd, met een eenvoudige gebruikersinterface die gebruikers ertoe aanzet uw product te kopen.
  • Als conversies uw doel zijn, richt u dan op zoekwoorden met een hoge kopersintentie: Dit geldt vooral voor Google Ads. Trefwoorden zoals aanschaf van een elektrische auto kan helpen meer leads te converteren dan elektrische auto, bijvoorbeeld.
  • Gebruik retargeting-tools: Google Ads, Facebook en vele andere platforms bieden retargeting om zeer gerichte advertenties te sturen naar gebruikers die hebben gehandeld, zoals op een advertentie klikken, maar die niet als een conversie werden beschouwd.
  • Verlaten winkelwagentjes: Maak aangepaste advertenties om gebruikers te targeten die hun winkelwagentje hebben verlaten.
  • A / B-test: Kies niet zomaar voor één advertentie of één campagne. Test video’s met afbeeldingen, de ene CTA tegen de andere, het ene type advertentieplaatsing tegen het andere, enzovoort.

Casestudy’s: e-commercebedrijven die hun omzet verhoogden door middel van betaalde advertenties
Ik heb je de stappen gegeven om geweldige betaalde advertentiecampagnes voor retailmarketing te maken en enkele tips om te optimaliseren. Laten we nu eens kijken naar enkele casestudy’s om te zien hoe merken die stappen en tips in de praktijk brengen om hun e-commerceverkopen te stimuleren.
Roller Rabbit: een geïntegreerde marketingcampagne creëren
Kleding- en beddengoedbedrijf Roller Rabbit had een probleem. Ze moesten bewustwording creëren en inkomsten genereren met een budget dat met 25 procent was verlaagd, terwijl ze moeite hadden met het bijhouden van omzetgegevens. Daarom huurden ze digitaal marketingbedrijf Major Tom in om een ​​geïntegreerde marketingcampagne te maken met betaalde advertenties voor zoeken en sociaal. De doelen waren om een ​​ROAS van 400 procent te bereiken en tegelijkertijd hun omzet en transactiedoelen voor de feestdagen te evenaren. Ten eerste voerde Major Tom een ​​volledige audit uit van hun gegevens uit analyse en CRM om hun rapportagestrategie te verfijnen. Vervolgens bedachten ze een geïntegreerde betaalde mediastrategie die gericht was op kanalen met een hoge impact, waaronder Facebook, Google Ads en Microsoft Ads. Nadat de rapportageproblemen waren opgelost en de advertenties waren geplaatst, begon Major Tom voorheen onbekende doelgroepen voor het merk Roller Rabbit te identificeren. Met deze nieuwe gegevens konden ze hun targeting richten door uit te breiden naar kleinere, meer getargete advertentiegroepen en de focus te verleggen naar de categorieën met de hoogste conversies. Ze namen ook de volgende stappen om de doelen van Roller Rabbit te bereiken:

  • ingevulde ontbrekende kansen
  • overlappende targeting verwijderd
  • gericht op speciale acties en verkoop
  • gescheiden dynamische zoekadvertenties in hun categorie om de uitgaven en targeting beter te beheren

Als gevolg hiervan zag Roller Rabbit een stijging van 95 procent in de inkomsten uit betaalde media, en hun conversiepercentages voor e-commerce stegen met 176 procent. Ze overtroffen de transactiedoelen met 98 procent. Hun ROAS op Google was 775 procent, terwijl hun ROAS op Facebook maar liefst 1124 procent was.
BeautyMNL: dynamische Facebook-advertenties gebruiken
BeautyMNL is een lifestylebedrijf voor vrouwen in de Filippijnen dat alles aanbiedt, van cosmetica en huidverzorging tot wellness- en fitnessproducten. Ze wilden hun marketing efficiënt opschalen om de naamsbekendheid en online verkoop te vergroten. Om dat doel te bereiken, wendden ze zich tot de dynamische advertenties van Facebook en creëerden ze een enkele testcampagne. Met de dynamische advertenties van Facebook uploaden merken verschillende producten uit hun catalogus, en Facebook plaatst ze automatisch in relevante nieuwsfeeds. BeautyMNL koos ervoor om gebruik te maken van de collectiefunctionaliteit, met daaronder een hero-afbeelding en enkele kleinere afbeeldingen. In plaats van een afbeelding plaatste BeautyMNL een video op de heldenplek. Ze richtten hun campagne op mensen die naar hun e-commercesite waren geweest maar geen aankoop hadden gedaan, wat marketeers kunnen doen met Facebook Retargeting. Van die campagne, die drie weken liep, zagen ze een stijging van 38 procent in aankopen en een stijging van 18 procent in verkopen in vergelijking met een vergelijkbare periode zonder advertenties.
Gevolgtrekking
Investeren in een geweldige betaalde advertentiecampagne verhoogt niet alleen de bekendheid van uw merk, maar kan ook gebruikers naar uw e-commercesite trekken en de winkelervaring voor hen gemakkelijker dan ooit maken. Dat vertaalt zich in meer conversies en hogere verkopen voor u. Met zoveel opties op verschillende platforms, is dit het moment om creatief te worden en advertenties voor betaalde zoekresultaten en sociale media samen te stellen die uw publiek in verrukking brengen en rechtstreeks hun pijnpunten aanspreken. Wilt u dat mijn team uw betaalde zoek- en sociale advertentiecampagnes voor u doet? Vul ons adviesformulier in.
Welke soorten betaalde advertenties zouden volgens u het beste werken voor uw merk? Hoe kun je die leads vastleggen en ze omzetten in betalende klanten via betaalde zoekresultaten en social media?

Zie hoe mijn bureau enorme hoeveelheden verkeer naar uw website kan leiden

  • SEO – ontgrendel enorme hoeveelheden SEO-verkeer. Zie echte resultaten.
  • Contentmarketing – ons team maakt epische inhoud die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer trekt.
  • Betaalde media – effectieve betaalde strategieën met duidelijke ROI.

Boek een gesprek

Be the first to comment on "Hoe u de e-commerceverkoop kunt verhogen via campagnes voor betaald zoeken en sociale media"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*