Hoe u LinkedIn Insights op een bruikbare manier kunt gebruiken

Wat is een inzicht? Volgens Merriam-Webster is het de “kracht of handeling om ergens in te zien”. LinkedIn Insights geeft u de mogelijkheid om informatie te zien over wie u volgt, zich bezighoudt met uw inhoud, of die mogelijk interessant voor u zijn als lead of nieuwe medewerker. Of je nu marketingstrategieën inhuurt, promoot of samenstelt, LinkedIn Insights kan je helpen om het meeste uit een toch al krachtig zakelijk platform te halen.
Wat zijn LinkedIn Insights?
Als marketeers leven en gedijen we met de data. Alles wat we doen, omvat het meten van verschillende statistieken om te zien wat werkt en wat niet. De sleutel tot het begrijpen van de gegevens is te weten hoe u ernaar moet kijken en er actie van moet ondernemen. Dat is het doel van LinkedIn Insights. Deze analyses zijn bedoeld om de hoeveelheid gegevens te beperken waarnaar u moet kijken om de gewenste resultaten uit uw marketingcampagne te halen. U kunt in wezen de campagne optimaliseren en u richten op een kleiner publiek. Een van de krachtigste aspecten van LinkedIn Insights is het feit dat u de gegevens kunt afstemmen op uw specifieke branche. Ze hebben bijvoorbeeld verschillende soorten inzichten: mensen, branche, advertenties en talent.
LinkedIn Inzichten van mensen
Het ontwikkelen van de ideale buyer persona is iets wat alle grote marketeers moeten doen. We moeten ons publiek op een gedetailleerd niveau begrijpen; wat maakt dat ze kopen, verhuizen, boos, verdrietig of gelukkig zijn? We moeten al deze factoren begrijpen, want zo halen we het meeste uit onze marketingcampagnes op LinkedIn en andere platforms. Het gedeelte over menseninzichten op LinkedIn kan u helpen meer te weten te komen over uw publiek. De gegevens bieden u informatie over hun locatie, vaardigheden, beroep en gegevens over andere mensen die ze leuk vinden en volgen op sociale media. U kunt die gegevens vervolgens gebruiken en filteren, zodat u alleen een lijst krijgt met de resultaten die u wilt. Als u zich bijvoorbeeld bezighoudt met vastgoedmarketing, heeft u mogelijk een zeer gerichte lijst op een specifieke locatie nodig. LinkedIn biedt u manieren om het nog verder te verfijnen. U kunt lijsten krijgen van mensen die zich bezighouden met bepaalde inhoud die vergelijkbaar is met die van u. Gebruik deze truc in uw voordeel door u te concentreren op de inhoud waarvan u denkt dat uw doelgroep het leuk zal vinden. Als u bijvoorbeeld LinkedIn-advertenties weergeeft waarin sporttraining en fitness voor senioren centraal staan, weet u wellicht dat mensen die geïnteresseerd zijn in het onderwerp ook geïnteresseerd zijn in gerelateerde onderwerpen over ouder worden en pensioen. Met deze gegevens kunt u uw zoekopdracht verfijnen en uw doelgroep benaderen om u de beste kans op succes te bieden.
LinkedIn-branche-inzichten
Inzicht in de ins en outs van een specifieke branche kan ook helpen om uw marketingcampagne in de goede richting te katapulteren. Weten welke trends en inzichten voor u belangrijk zijn, is het belangrijkst. De sectie met branche-inzichten biedt u gegevens over bepaalde branches, zoals de gezondheidszorg en financiële dienstverlening. U kunt informatie en trending nieuws binnen deze bedrijfstakken vinden, dus als u zich op deze mensen richt, weet u wat voor hen belangrijk is. Dergelijke tools zijn krachtig omdat ze veel giswerk en testen uit het spel halen. Het kost veel tijd om advertentieteksten, foto’s en kleuren te testen om te zien of ze bij uw publiek zullen aanslaan. Hoewel je misschien een goed idee hebt van wat werkt voordat je begint, ben je nog steeds niet 100 procent zeker (en kan dat ook nooit zijn). Als u echter branche-inzichten heeft en zeker weet waar uw publiek in geïnteresseerd is, kan dit een aanzienlijk verschil maken in het bereik en het succes van uw campagne. Een ander geweldig ding dat LinkedIn-branche-inzichten kunnen doen, is voorbeelden geven van wat anderen in het verleden correct hebben gedaan. Gedachte leiders en koplopers van een bepaalde branche krijgen de neiging om veel aandacht te krijgen vanwege hun ervaring en reputatie. Als u weet wat ze goed doen, kunt u een beetje inzicht krijgen in wat u ook kunt doen.
LinkedIn Advertising Insights
Er zijn advertentie-inzichten om u te helpen het LinkedIn-advertentiemodel vanuit elke hoek te begrijpen, zodat u het meeste kunt halen uit elke dollar die u uitgeeft. Als marketeers meer begrijpen over hoe adverteren werkt, kan dit hen helpen om meer succesvolle campagnes te maken en uiteindelijk een betere ROI. Deze inzichten helpen bij het meten van het succes van een campagne. U moet weten welke statistieken belangrijk zijn en hoe deze zich vertalen in bepaalde acties die resultaat opleveren. Dit gedeelte helpt ook bij branding en bereik, zodat u uw prestaties op LinkedIn beter kunt meten.
LinkedIn Talent Insights
Een van de krachtigste toepassingen van LinkedIn Insights is de sectie talentinzicht. Het is een talent intelligence-platform dat u helpt betere wervingsbeslissingen te nemen. Investeren in personeelsontwikkeling en onboarding is een duur proces. Als je consequent mensen probeert aan te nemen en met omzet te maken hebt, gaat het misschien niet zozeer om het proces, maar meer om je talentverwerving. Soms moeten we onder ogen zien dat niet iedereen zal trainen, zelfs als ze gekwalificeerd zijn voor de baan. Door talentinzichten te gebruiken, kunt u een momentopname krijgen van wat andere bedrijven doen en hoe vaardigheden veranderen. Gebruik dat om uw zoekopdracht te verfijnen met snapshots en benchmarks. We weten allemaal dat LinkedIn een geweldige plek is om nieuw talent te vinden, maar hoe kun je je zoekopdracht aanscherpen zodat je alleen het talent ontdekt dat je wilt? Het gedeelte over talentinzichten op LinkedIn helpt u al uw beste kandidaten samen te voegen op basis van hun ervaring, opleiding en geschiedenis op het platform. U ontvangt realtime gegevens over vraag en aanbod en een 360-gradenoverzicht van hoe het huidige wervingslandschap eruit ziet. Dit is gunstig voor bedrijven die snel willen groeien en opschalen, maar niet alle administratieve rompslomp bij aanwerving en onboarding willen doorbreken. LinkedIn-talentinzichten helpen bij het filteren van de kandidaten, zodat u zich kunt concentreren op het aannemen van de beste mensen voor de baan.
Hoe LinkedIn Insights te gebruiken
Naarmate we verder in LinkedIn Insights duiken, blijven de voordelen zich opstapelen. Als u overweegt om LinkedIn Insights te implementeren als onderdeel van uw marketingcampagnes, kunt u enkele van de volgende voordelen ervaren.
Zeer gerichte inhoud
Content is de naam van het spel, en het is een code die we voor altijd zullen proberen te kraken. Helaas is er geen handboek over het produceren van zeer gerichte inhoud (of toch?). Het enige wat we kunnen doen is zo dichtbij mogelijk komen en van daaruit ons best doen. LinkedIn Insights kan helpen door ons te vertellen waar ons publiek meer over wil weten en wat ze waar mogelijk willen vermijden. We kunnen dit leren door de gegevens die we ontvangen over de meest betrokken en minst betrokken inhoud te vertalen. Je kunt de inzichten ook gebruiken om de concurrentie te bekijken en te zien wat anderen doen, en die kennis vervolgens gebruiken om unieke inhoud te maken.
Verbeterde retargeting
Iedereen in marketing weet dat een retargeting-advertentie zijn gewicht in goud waard is. Retargeting houdt in dat je iemand zoekt die onlangs iets heeft gedaan dat je daar hebt neergezet, maar de gewenste actie niet heeft voltooid. U heeft bijvoorbeeld een gratis e-book aangeboden in ruil voor een e-mail om aan uw lijst toe te voegen. Als iemand op de advertentie voor het e-boek heeft geklikt maar nooit zijn e-mailadres heeft ingevoerd, kunt u hem opnieuw targeten met een andere advertentie. Deze campagnes zijn zo succesvol omdat de voorsprong al warm is. Ze weten wie je bent en ze vertrouwden je genoeg om op zijn minst op je link te klikken en naar de volgende pagina te gaan. Retargeting-advertenties kunnen een CTR hebben die tien keer hoger is dan een gewone advertentie.
Verhoogde retentie van werknemers
Veel wervingsmanagers wenden zich tot LinkedIn om kandidaten in de branche te vinden en te onderzoeken. De kwaliteiten en vaardigheden van kandidaten veranderen voortdurend. Een van de beste manieren om meer te weten te komen over prospects, is door een kijkje te nemen in pools van kandidaten op LinkedIn en te zien waar ze allemaal over gaan. Als u uw sollicitanten begrijpt, kunt u beter begrijpen hoe u de beste kunt vinden. Als u uw bedrijf wilt laten groeien door een paar mensen in dienst te nemen, kan het gebruik van LinkedIn Insights u helpen de beste kandidaten te vinden zonder tijdrovende aanwervingen met vallen en opstaan.
Blijf hip voor nieuwe trends
LinkedIn Insights begrijpt niet alleen wat uw potentiële nieuwe werknemer drijft, maar helpt u ook te leren over wat klanten willen. Met volgersinzichten en trends kunt u bepaalde kenmerken zien van alle mensen die uw bedrijf volgen. U kunt ook trends volgen waarin grote groepen volgers geïnteresseerd zijn. Stel dat u een e-commercewinkel heeft die politieke spullen, accessoires en kleding verkoopt. Uw populariteit zou rond de verkiezingstijd over het algemeen hoger zijn dan in de andere jaren ertussen. Naarmate de verkiezingen dichterbij komen, kunt u zien in welke trends mensen het meest geïnteresseerd zijn, welke pagina’s ze volgen en met welke inhoud ze het meest bezig zijn.
Toegang krijgen tot LinkedIn Insights
Om LinkedIn Insights aan de gang te krijgen, logt u in op uw LinkedIn-account en klikt u op de knop “Werk” in de rechterbovenhoek. U krijgt een pagina met het productaanbod van LinkedIn. Om inzichten in te stellen, klikt u op de knop “Inzichten”. Vervolgens vult u het volgende formulier in zodat iemand contact met u kan opnemen. U ontvangt uiteindelijk een e-mail van LinkedIn waarin u wordt gevraagd om meer informatie over uw doelen en doelstellingen. Dit biedt een leuke persoonlijke toets door te voorzien in een geïndividualiseerd plan in plaats van een dekenaanbieding te hebben die iedereen krijgt. Ze bieden ook een LinkedIn Insights-tag die u op uw website kunt plaatsen om naast het LinkedIn Insights-proces te werken. Deze tag werkt precies zoals elk ander social media-platform. U kopieert een klein codefragment en plaatst het op uw website. U kunt vervolgens alle conversies van uw LinkedIn-advertentie volgen en waardevol inzicht krijgen in wie ze zijn en wat hen drijft.
Casestudy LinkedIn Insights: KBC Bank
KBC Bank heeft een van de meest productieve casestudy’s voor LinkedIn Insights. Hun doel was om de bedrijfscultuur te verbeteren door het beste wervings- en personeelsmanagementproces te ontwikkelen. Het probleem was dat ze niet veel gegevens hadden over kandidaten in de ruimte waarin hun bedrijf zich bevindt. Hoewel ze veel interne gegevens hadden over kandidaten die ze in het verleden hebben aangenomen en behouden, wisten ze dat het in het huidige afgelegen landschap was belangrijk om de bestaande markt buiten hun bedrijf te begrijpen. Het team van KBC Bank maakte gebruik van de realtime gegevenspool die ze met Insights ontvingen. Ze waren vervolgens in staat om de gegevens te nemen en een actieplan te ontwikkelen om de best mogelijke kandidaten aan te nemen. Wat hebben ze daardoor gewonnen? Ze kregen een betere pool van talent door markten aan te boren waarvan ze niet wisten dat ze die hadden. Ze gebruikten de vaardigheden en expertise van hun kandidaten en vergeleken ze met degenen die hun concurrentie aannam. Ten slotte kregen ze toegang tot nieuwe gegevens om de markt verder te verkennen en in kortere tijd betere beslissingen te nemen over kandidaten met behulp van datagestuurd inhuren.
Conclusie
Als u overweegt om LinkedIn Insights eens te proberen, kan mijn team u helpen begrijpen hoe u uw LinkedIn-bedrijfsprofiel kunt gebruiken om het meeste uit uw inspanningen te halen. LinkedIn is altijd een krachtig B2B-platform geweest, maar veel bedrijven maken er niet optimaal gebruik van. Gegevens zijn belangrijk, maar het zijn niet alleen de gegevens die ertoe doen. Het is hoe u het interpreteert en het omzet in acties en stappen om uw bedrijf te laten groeien. Dat is de belangrijkste factor van LinkedIn Insights.
Waar gebruik je LinkedIn Insights voor? Laat het me weten in de comments.

Zie hoe mijn bureau enorme hoeveelheden verkeer naar uw website kan leiden

  • SEO – ontgrendel enorme hoeveelheden SEO-verkeer. Zie echte resultaten.
  • Contentmarketing – ons team maakt epische inhoud die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer trekt.
  • Betaalde media – effectieve betaalde strategieën met duidelijke ROI.

Boek een gesprek

Be the first to comment on "Hoe u LinkedIn Insights op een bruikbare manier kunt gebruiken"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*