Hoe u uw podcast aan Facebook kunt toevoegen

Ik hoop dat je deze blogpost met plezier leest. Als u wilt dat mijn team alleen uw marketing voor u doet, klik dan hier. Facebook gaat vooruit in de wereld van podcasting. Met de nieuwe Facebook-podcastfunctie kunnen makers hun iTunes RSS-feed koppelen aan Facebook, zodat afleveringen automatisch worden samengevoegd in uw Facebook-nieuwsfeed. Heeft dit voordelen? Reken maar dat het dat doet. In deze korte handleiding wil ik je de eenvoudige stappen laten zien die nodig zijn om je podcast op Facebook te krijgen, terwijl ik ook uitleg hoe je kunt profiteren van deze grote verandering door de socialemediagigant.
Waarom zou u uw podcast aan uw Facebook-pagina toevoegen?
Er zijn veel redenen waarom het een goed idee is om je podcast op Facebook te hebben. Allereerst is het een nieuwe kans om je publiek te bereiken zonder dat je er iets voor hoeft te doen. Als het eenmaal is ingesteld, kun je het laten lopen en kunnen je Facebook-volgers die misschien geen iTunes hebben, ook van je podcast genieten. Hier zijn enkele van de andere redenen om een ​​Facebook-podcastpagina te maken:
Bereik een groter publiek
Je kunt nooit op te veel plaatsen zijn, zolang je het maar aankunt terwijl je daar bent. Hoe meer mensen u kunt bereiken, hoe meer geld u verdient. Hoewel dit over het algemeen waar is, bieden de nieuwe Facebook-podcastfuncties meer dan alleen een breder publiek. Als je je podcast op Facebook hebt, kun je hem verder brengen dan een audio-ervaring. Je kunt met je publiek communiceren, met ze praten, hen vragen stellen en meeliften op het succes van je podcast om nieuwe inhoud op nieuwe plaatsen te creëren. Facebook is gewoon nog een plek waar je naartoe kunt gaan om je doelgroep te bereiken.
Probeer nieuwe functies uit
Facebook introduceert ook een nieuwe reeks hulpmiddelen voor het maken van audio voor zijn podcast-functie. Ze hebben geïnvesteerd in technologie zoals tekst-naar-spraak, stemvervorming en een backend-tool voor het maken van audio om het voor videomakers aangenamer te maken. U kunt dit allemaal rechtstreeks vanuit de Facebook-app doen zonder dat u een externe provider nodig hebt. Het platform biedt ook een functie voor het verzamelen van geluid waarmee je de audio kunt optimaliseren en wijzigen, zodat je verschillende nummers kunt mixen, stemeffecten kunt creëren en filters kunt toevoegen. Ik denk dat het doel van Facebook zou kunnen zijn om makers uiteindelijk alles van voor naar achter op Facebook te laten doen. Ze zien waar de niche naartoe gaat en dat er een groeiende vraag naar is. Achtentwintig procent van de luisteraars geeft de voorkeur aan podcasts boven elk ander type audio-inhoud, en ongeveer 18 procent zegt dat ze nu meer naar podcasts luisteren dan zeven jaar geleden. De bovenstaande grafiek toont het percentage mensen dat ooit jaar na jaar naar een podcast heeft geluisterd. Het blijft groeien en naarmate de jongere generatie opgroeit, zullen ze meer afgestemd zijn op dit soort technologie en verwachten dat Facebook-podcasts overal beschikbaar zullen zijn. Ze luisteren niet zoveel naar radio en tv als de vorige generaties. Om de deal nog leuker te maken, heeft Facebook een “soundbites” -functie toegevoegd waarmee je korte audioclips kunt maken met je favoriete delen van al je podcasts. Je kunt grappige citaten, inspirerende momenten of belangrijke stukjes geschiedenis die je wilt koesteren uitknippen en samenvoegen tot een stukje inhoud.
Live audioruimtes
Zoals ik al zei, is een van de belangrijkste redenen waarom Facebook-podcasts een krachtige functie kunnen zijn, de betrokkenheidsfactor. Dat is het enige gebied waar podcasting ontbreekt; je gaat meestal niet met mensen om, tenzij het op een ander platform is, met een ander medium. Wanneer je podcast op Facebook staat, heb je verschillende manieren om met je publiek in contact te komen. Een manier is door het creëren van Live Rooms in groepen. Laten we bijvoorbeeld zeggen dat je een voetbalpodcast hebt waarin het komende seizoen wordt besproken. Je kunt een groep maken om naast je podcast mee te doen. Na de podcast kun je in de groep springen, vragen beantwoorden, praten en met de community praten over je gedachten en opmerkingen.
Mogelijkheden voor het genereren van inkomsten
Net als al het andere op Facebook, is het een vaartuig voor adverteerders en een inkomstenstroom voor makers. Er zijn meerdere manieren waarop makers geld kunnen verdienen met hun podcast, waaronder donaties, toegangsprijzen, fondsen voor audiomakers en abonnementen. Er is het potentieel om dit om te zetten in iets dat lijkt op Patreon, waarbij abonnees een maandelijks bedrag moeten betalen om toegang te houden tot een privécommunity. Facebook-podcasts lijken veel meer dan een functie, maar eerder een poging om een ​​geheel nieuwe ervaring op het platform te creëren voor audioliefhebbers.

Stappen om uw podcast aan Facebook toe te voegen
Laten we het nu hebben over enkele van de bruikbare stappen die u kunt nemen om uw podcast op Facebook te krijgen. Als je al een succesvolle podcast hebt, hoef je misschien niet al deze stappen te ondernemen, maar voor degenen onder jullie zonder een grote aanwezigheid op Facebook, is dit wat je wilt doen.

  1. Stel uw Facebook-bedrijfspagina in Het eerste dat u gaat doen, is een Facebook-bedrijfspagina instellen. Het is gratis en eenvoudig te doen. U logt in op Facebook, klikt op de knop “maak een pagina” en doorloopt u de volgende stappen: 1. Voer uw gewenste paginanaam in
    2. Kies een categorie op basis van het type inhoud dat je maakt
    3. Vul een beschrijving in
    4. Klik op pagina maken
  2. Voltooi je Facebook-profiel Zodra je alle benodigde informatie hebt ingevuld, wil je dingen doen zoals een bannerfoto, profielfoto uploaden en de kleine details invullen over wat mensen kunnen verwachten te leren of te horen in je podcast. Zorg ervoor dat u uw bedrijfspagina optimaliseert, zodat mensen u kunnen vinden. Onthoud dat mensen je kunnen vinden door te zoeken op Facebook, dus de basisprincipes van zoekwoordonderzoek op sociale media zijn hier van toepassing.
  3. Koppel je podcast aan Facebook Je moet een RSS-feed gebruiken om een ​​Facebook-podcast te krijgen, wat ingewikkeld klinkt, maar dat is het niet. Zodra je een aflevering hebt opgenomen, wil je het mp3-bestand uploaden naar iTunes, waardoor een RSS-feedlink wordt gegenereerd. Hierdoor kunnen andere platforms de podcast zoals Spotify of Facebook afspelen. Hiermee kunt u de podcast ook delen met andere plaatsen, zoals een website of andere sociale media-accounts. Het beste hieraan is dat je het maar één keer hoeft te doen. Als je alles hebt ingesteld, worden je nieuwe podcastafleveringen automatisch op Facebook geplaatst telkens wanneer je een nieuwe uploadt op iTunes.

Uw podcast toevoegen aan Facebook Veelgestelde vragen
Welke podcastkanalen kunnen verbinding maken met Facebook? Momenteel kan alleen iTunes verbinding maken met Facebook, maar zoals ik hierboven al zei, dat is oké zolang je RSS-feed gebruikt, omdat mensen op elk platform nog steeds naar je podcast kunnen luisteren. Je hoeft alleen iTunes te gebruiken om verbinding te maken met Facebook. Hoe weet ik of ik meer weergaven krijg omdat mijn podcast op Facebook staat? Facebook biedt een complete reeks analyses met nieuwe functies om u te helpen bepalen hoe goed uw podcast presteert. Je hebt ook verschillende opties om je volgers van de podcast te halen en ze ergens anders te vermaken, zoals ook in Facebook-groepen en messenger-groepen. Moet je betalen om je podcast op Facebook te zetten? Het is niet alleen gratis om je podcast op Facebook te plaatsen, maar ze bieden ook een fonds voor makers en nieuwe opties voor het genereren van inkomsten die het winstgevend maken om je podcast aan Facebook toe te voegen. U kunt een deel van de advertentie-inkomsten verzamelen terwijl u nieuwe inkomstenstromen genereert en inhoud aan uw publiek aanbiedt op een nieuwe en opwindende locatie. Maakt het koppelen van je podcast aan je Facebook-pagina het makkelijker om deze ook op het platform te promoten? Alleen de tijd zal het leren, want deze functie staat nog in de kinderschoenen. Op de lange termijn denk ik van wel. Jezelf promoten op sociale media heeft alles te maken met consistent zijn en het creëren van inhoud die op de een of andere manier waarde toevoegt aan het publiek, dus zelfs nu is het een geweldige manier om je podcast te promoten. Kun je Facebook-advertenties gebruiken om je podcast te promoten? Facebook-advertenties voor podcasts zijn niet iets dat Facebook op dit moment bespreekt, maar ik kan me voorstellen dat ze je een manier zullen bieden om een ​​geïndividualiseerde advertentie te maken die specifiek gericht is op podcast-luisteraars in jouw niche. Je kunt echter advertenties gebruiken om de Facebook-pagina van je podcast te promoten./ Dit is echt een nieuwe functie die de meeste kleinere makers op dit moment nog niet eens heeft bereikt. We zullen moeten afwachten!
Facebook Podcast Conclusie
Een Facebook-podcast maken is veel eenvoudiger dan je dacht, toch? Het is duidelijk dat Facebook ernaar streeft de enige plek te worden waar je moet zijn voor inhoud, netwerken, zakendoen en meer. Als je hulp nodig hebt bij het uitzoeken hoe je het meeste uit je podcasting-inspanningen kunt halen, kunnen we je helpen. Als je al een ervaren veteraan bent op het gebied van audio-entertainment, kan een migratie naar Facebook je misschien helpen om nog meer luisteraars te bereiken? Podcasting blijft aan populariteit winnen, vooral naarmate de jongere generaties ouder worden. Het is tijd om aan boord te gaan of achter te blijven.
Denk je dat Facebook-podcasts een krachtige inkomstenstroom zijn voor de toekomst?

Bekijk hoe mijn bureau enorme hoeveelheden verkeer naar uw website kan leiden

  • SEO – ontgrendel enorme hoeveelheden SEO-verkeer. Zie echte resultaten.
  • Contentmarketing – ons team maakt epische inhoud die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer trekt.
  • Betaalde media – effectieve betaalde strategieën met duidelijke ROI.

Boek een gesprek

Be the first to comment on "Hoe u uw podcast aan Facebook kunt toevoegen"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*