Hoe u vanaf het begin Evergreen-inhoud kunt maken

Evergreen-inhoud boeit en leidt lezers langer op zonder veel moeite. Als u eenmaal de kunst van het schrijven van “tijdloze” inhoud onder de knie hebt, kunt u ervoor zorgen dat uw artikelen, e-books en tutorials jarenlang relevant blijven. Hieronder ga ik je precies laten zien waarom evergreen-content onderdeel zou moeten zijn van de contentstrategie van elke marketeer, en ik zal uitleggen hoe je je eigen tijdloze stukken kunt maken.
Wat is Evergreen-inhoud?
Evergreen-inhoud is inhoud die is geoptimaliseerd om relevant te blijven en voor maanden of zelfs jaren achtereen verkeer te genereren. Het heeft geen vervaldatum. Het draait om een ​​onderwerp waar mensen nog jaren in geïnteresseerd zullen zijn. Voorbeelden van onderwerpen die als groenblijvend kunnen worden beschouwd, zijn onder meer:

  • hoe je een testament schrijft
  • hoe u kunt afvallen
  • manieren om kip te koken
  • manieren om passief inkomen te genereren
  • hoe u uw site optimaliseert voor SEO
  • hoe je een blog opbouwt

Het maakt niet uit in welk seizoen we ons bevinden, of in welk jaar het is: er is altijd een gezond aantal mensen dat op zoek is naar inhoud over deze onderwerpen. Marketeers hebben de neiging om over groenblijvende onderwerpen te schrijven, omdat het een relatief gemakkelijke manier is om organisch verkeer naar hun website te halen. Er zal altijd enige interesse in het onderwerp zijn, dus je zult geen moeite hebben om een ​​publieksbestand te vinden. Als u bijvoorbeeld Google ‘de juiste SEO kiest’, vindt u een van mijn artikelen op de eerste pagina: Het is altijd groen omdat SEO niet snel uit de mode raakt. Bedrijven zullen de komende jaren op zoek zijn naar SEO-advies. Even later zal ik u manieren laten zien om uw kansen op het behouden van een eerste pagina voor een lange tijd te vergroten, maar onthoud voorlopig één ding: als het groenblijvende inhoud is, blijft het aanhoudend is belangrijk voor mensen, en u zou erover moeten schrijven. Hier zijn enkele voorbeelden van tijdgevoelige inhoud die niet groenblijvend is:

  • seizoensgebonden artikelen, bijv. ideeën voor kerstcadeaus
  • aankondigingen en nieuwsberichten
  • berichten over actuele maar tijdelijke problemen, zoals Covid-19 of een sportseizoen

Als het een niche-onderwerp is waarvan je verwacht dat mensen hun interesse in overuren verliezen, dan is het niet evergreen, omdat mensen er natuurlijk niet meer aan denken (en er online naar zoeken). Hier is een gemakkelijke manier om het te onthouden: Evergreen-inhoud is altijd relevant.
Waarom is Evergreen-inhoud belangrijk?
OK, dus dat is wat evergreen-inhoud is, maar waarom maakt het uit? Welnu, een paar redenen, maar hier zijn de drie belangrijkste.
1. Evergreen-inhoud verhoogt de positie in de zoekresultaten
Wist je dat 75 procent van de mensen nooit verder scrolt dan de eerste pagina met zoekresultaten? Als u niet op de eerste pagina staat, is het onwaarschijnlijk dat mensen uw inhoud ooit zullen vinden. Evergreen-inhoud helpt uw ​​score op het gebied van Expertise, Authoritativeness en Trustworthiness (“EAT”) op Google te verbeteren. Hoe hoger je EAT-score, hoe groter de kans dat je een eerste pagina-ranking op Google behaalt. Hoe kunt u uw EAT-score langdurig verbeteren? Door u te helpen positioneren als autoriteit in uw branche. Voor alle duidelijkheid: het niveau van “expertise” dat u nodig hebt om een ​​goede score te behalen, varieert afhankelijk van het onderwerp. U komt bijvoorbeeld eerder op de eerste pagina te staan ​​als u een hooggekwalificeerde arts bent die een groenblijvende post over gewichtsverlies schrijft, dan als u een algemeen publiek bent dat over tips voor gewichtsverlies praat. Waarom? Omdat Google erkent hoe belangrijk het is dat iemand gekwalificeerd is voordat hij medisch advies geeft. Als u over expertise in uw branche beschikt, kunt u uw kansen op een eerste pagina-ranking vergroten door altijdgroene inhoud van hoge kwaliteit in uw vakgebied te produceren.
2. Evergreen-inhoud trekt organisch verkeer aan
Organisch verkeer is gewoon het aantal mensen dat uw website bezoekt nadat ze u hebben gevonden op een pagina met zoekresultaten, in plaats van door een betaalde advertentie te klikken. Hoe helpt evergreen-inhoud u om verkeer te trekken? Hier zijn een paar manieren:

  • Het beantwoordt een vraag waar altijd een gezonde interesse in is, dus u kunt ervan uitgaan dat mensen regelmatig op zoek zijn naar een artikel zoals het uwe.
  • Lezers zullen uw inhoud eerder vinden, aangezien (u raadt het al) er een aanhoudende interesse is.

Het resultaat is dat er meer organisch verkeer op uw website terechtkomt.
3. Evergreen-inhoud houdt uw bedrijf relevant
Het gaat niet alleen om het genereren van verkeer. Het gaat erom ervoor te zorgen dat u waardevolle, relevante inhoud voor lezers maakt – en altijdgroene inhoud helpt u daarbij. Dit is waarom: Waardevolle inhoud betekent lagere bouncepercentages, omdat mensen langer op uw pagina blijven. Omdat evergreen-inhoud relevant blijft, kunt u deze gebruiken om zoekmachines te laten zien dat lezers uw artikelen nuttig vinden, wat op zijn beurt helpt om uw algehele zoekrangschikking te verbeteren. Het beste gedeelte? Hoe waardevoller u inhoud maakt, des te meer indruk u op lezers maakt en uw merk relevant houdt in een digitale ruimte die steeds competitiever wordt.

7 tips voor het maken van Evergreen-inhoud vanaf het begin
Voor alle duidelijkheid: niet al uw inhoud hoeft groenblijvend te zijn. Uw publiek wil weten dat u de vinger aan de pols van uw branche houdt en de huidige trends begrijpt die op hen van invloed zijn. Soms willen mensen ook gewoon vol zitten met korte, relevante en vermakelijke nieuwsartikelen. Het is echter zeker de moeite waard om een ​​solide hub van tijdloze, duurzame inhoud te maken om indruk te maken op uw publiek en om uzelf te onderscheiden van de concurrentie. Met dit alles in gedachten, zijn hier zeven relatief eenvoudige manieren om uw eigen groenblijvende stukken te schrijven.
1. Kies de juiste onderwerpen
Kies eerst onderwerpen met aanhoudend verkeerspotentieel. Een analysetool zoals Google Analytics kan hierbij helpen. Hier leest u hoe u onderscheid kunt maken tussen trending- en evergreen-onderwerpen.

  • Trending berichten: Hebben doorgaans een hoog initieel zoekvolume dat vrij snel daalt
  • Evergreen-onderwerpberichten: Trek in eerste instantie veel verkeer aan, maar er is in de loop van de tijd nog steeds een constant niveau van verkeer

Bekijk om te beginnen uw eigen site en kijk welke onderwerpen in de loop van de tijd veel bezoekers trekken. Zijn er gerelateerde onderwerpen die u kunt behandelen? Bekijk vervolgens toonaangevende blogs in uw niche. Identificeer potentieel groenblijvende onderwerpen, leid ze door een concurrentieanalysetool om te zien welke langetermijnverkeer genereren en beslis hoe u uw eigen draai aan het onderwerp kunt geven om waarde toe te voegen voor uw eigen lezers.
2. Gebruik de juiste trefwoorden
Nu je een paar onderwerpen hebt gekozen waarover je zou willen schrijven, moet je de juiste trefwoorden gebruiken om ervoor te zorgen dat je berichten in de zoekresultaten verschijnen.

  • Gebruik een hulpprogramma voor het ontdekken van zoekwoorden, zoals Ubersuggest.
  • Typ een zoekopdracht in Google. Doe wat ideeën voor gerelateerde zoekwoorden uit het gedeelte ‘mensen vragen het ook’.

Laten we een voorbeeld bekijken. Stel dat u over gewichtsverlies wilt schrijven. Wanneer u googelt “hoe u kunt afvallen”, is een van de beste zoekresultaten een bericht van Diet Doctor. Hier zijn de twee belangrijkste dingen die we uit dit voorbeeld kunnen halen.

  • De eerste alinea bevat meerdere verwante sleutelzinnen, waaronder ‘problemen met afvallen’ en ‘afvallen zonder honger’.
  • Ondertitels zijn ook geoptimaliseerd rond populaire gerelateerde zoekwoorden, zoals ‘afslankpillen’.

Keer terug naar de zoekresultaten en je zult zien dat mensen ook vragen:

  • Hoe val ik op natuurlijke wijze af?
  • Hoe kan ik snel afvallen?

Dit is een snel en gemakkelijk proces, dus probeer het eens!
3. Vermijd specifieke gebeurtenissen en datums
Een van de snelste manieren om uw inhoud te “daten” en de levensduur ervan te verkorten, is door actuele datums en gebeurtenissen te gebruiken. Dit is waarom:

  • Als de datum relevant is voor de context of het bredere begrip van een artikel, bijvoorbeeld iets over thuiswerken tijdens Covid-19, is het niet evergreen.
  • Mensen zoeken na een bepaalde tijd niet meer naar trending of datagerelateerde onderwerpen, zodat ze uw inhoud niet kunnen vinden.
  • Als iemand je artikel slechts een jaar later vindt, gaan ze er misschien van uit dat het verouderd is en zullen ze er niet op klikken.

Als je datums moet gebruiken, wees er dan slim mee. U kunt bijvoorbeeld een “Gids voor digitale marketing 2021” veranderen in de “Gids voor digitale marketing 2022”, enzovoort. Of maak een plan om de inhoud jaarlijks bij te werken met een datum. Over het algemeen wilt u, waar mogelijk, het gebruik van datums of verwijzen naar actuele nieuwsgebeurtenissen vermijden.
4. Maak casestudy’s
Case studies zullen niet voor iedereen werken. Het hangt allemaal af van uw publiek en het soort bedrijf dat u runt. Als uw publiek echter diepgaande, analytische inhoud waardeert, overweeg dan om evergreen casestudy’s te schrijven. Hier zijn een paar voordelen van casestudy’s:

  • Case studies helpen uw geloofwaardigheid binnen uw sector te vergroten.
  • Lezers kunnen echte waarde ontlenen aan diepgaande casestudy’s.
  • U kunt casestudy’s evergreen maken door u te concentreren op de kernkwesties in plaats van op datums of iets tijdspecifieks.

Ten slotte kunt u, door echte casestudy’s met uw publiek te delen, de authenticiteit van uw bedrijf een boost geven. Aangezien 90 procent van de klanten authenticiteit waardeert bij het kiezen van welke bedrijven ze willen ondersteunen, denk ik dat dit een overwinning is!
5. Schrijf diepgaande gidsen en tutorials
Als mensen advies willen, wenden ze zich vaak tot handleidingen en tutorials. Waarom? Omdat ze alomvattend genoeg zijn om alle vragen die ze hebben over een specifiek onderwerp te beantwoorden. (Of, dat zouden ze tenminste moeten zijn!) Met andere woorden, gidsen en tutorials zorgen voor uitstekende altijdgroene inhoudsideeën. Als u bijvoorbeeld ‘trefwoordonderzoek’ in Google typt, is een van de beste resultaten mijn eigen gids voor trefwoordonderzoek: het is een gids en het maakt deel uit van een uitgebreide, driedelige serie over effectief trefwoordonderzoek. Ik bestrijk enorm veel terreinen en het doel is ervoor te zorgen dat de gids een “one-stop-shop” is voor uw behoeften op het gebied van zoekwoordonderzoek. Bovendien zijn tutorials en handleidingen een kans voor u om uw gezaghebbendheid te tonen en vertrouwen in uw merk op te bouwen. (Wat, zoals we weten, uw positie in de zoekresultaten kan verbeteren.)
6. Werk uw inhoud regelmatig bij
Hoe hard u ook werkt om evergreen-inhoud te maken, u moet deze toch af en toe bijwerken. Strategieën veranderen, er komen nieuwe onderzoeken en tools uit en de inhoud wordt na verloop van tijd minder vers. Als u uw inhoudsrangschikking goed wilt houden, moet u deze bijwerken. Hoe werkt dit? Door inhoud bij te werken, creëer je een nieuwe publicatiedatum, waardoor je bericht meteen een boost krijgt: de meeste resultaten op de eerste pagina zijn in de afgelopen jaren gepubliceerd. Hier zijn een paar tips voor het updaten van inhoud:

  • Voeg wat meer informatie toe, of verander een paar statistieken.
  • Fris de beelden op.
  • Wijzig verouderde details.
  • Controleer de spelling en bewoordingen nogmaals. Kunt u iets beters verwoorden?

Bekijk voor een meer gedetailleerde gids deze complete gids om uw inhoud een opknapbeurt te geven.
7. Geef uw inhoud een nieuwe bestemming
Eindelijk, als je eenmaal een geweldig stuk inhoud hebt, is het tijd om het voor je te laten werken. Een van de beste manieren om het meeste uit geweldige inhoud te halen en een zo groot mogelijk publiek te bereiken, is door inhoud opnieuw te gebruiken in verschillende indelingen. Hier zijn een paar ideeën:

  • Bouw een infographic om elders te delen.
  • Plaats de inhoud opnieuw en remarket deze via sociale media.
  • Ongeveer 85 procent van de internetgebruikers geniet van videocontent, dus verander een evergreen-artikel in een deelbare video.
  • Heeft u een positieve recensie of klantgetuigenis gekregen? Gebruik het om terug te linken naar uw inhoud.

Dit zijn slechts een paar suggesties, beperk uzelf niet!

Hoe u uw Evergreen-contentrangschikking kunt behouden
Je hebt je evergreen-inhoud samengesteld en je scoort goed. Super goed! Nu komt het lastige gedeelte: hoe houdt u uw eerste pagina-ranking voor de komende maanden (en jaren) bij? Hier zijn twee suggesties.

  1. Promoot uw inhoud om ervoor te zorgen dat mensen deze altijd op uw website kunnen vinden. Deel het op sociale media en overweeg om nieuwe hashtags toe te voegen om de bekendheid te vergroten.
  2. Link naar evergreen-berichten op andere pagina’s op uw site. Dit zal je niet alleen helpen meer verkeer te trekken, maar interne links zijn ook een eenvoudige maar zeer effectieve manier om SEO te stimuleren.

Ik raad aan om deze technieken naast andere strategieën te gebruiken, zoals herbestemming en verfrissing van inhoud om uw kansen op het behouden van een eerste pagina-positie te maximaliseren.

Conclusie
Evergreen-inhoud is tijdloos. Het raakt nooit uit de mode. Als u organisch verkeer wilt trekken, uw publiek wilt informeren en uzelf wilt positioneren als een autoriteit in de branche, moet dit deel uitmaken van uw contentmarketingplan. Duik er echter niet zomaar in. Identificeer de onderwerpen die belangrijk zijn voor uw publiek, doe uw eigen onderzoek en geef er een nieuwe draai aan. Gebruik de juiste zoekwoorden om uw kansen op rangschikking op Google te verbeteren, en vergeet niet uw inhoud bij te werken wanneer u denkt dat deze een beetje oud is.
Wat betekent evergreen-inhoud voor jou?

Zie hoe mijn bureau enorme hoeveelheden verkeer naar uw website kan leiden

  • SEO – ontgrendel enorme hoeveelheden SEO-verkeer. Zie echte resultaten.
  • Contentmarketing – ons team maakt epische inhoud die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer trekt.
  • Betaalde media – effectieve betaalde strategieën met duidelijke ROI.

Boek een gesprek

Be the first to comment on "Hoe u vanaf het begin Evergreen-inhoud kunt maken"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*