Quora-marketing: waarom en hoe het te gebruiken?

Als u uw professionele merk als autoriteit in uw niche of branche wilt opbouwen, is een goede manier om dit te doen het beantwoorden van vragen van mensen. Zelfs als u niet de beste expert bent op een bepaald onderwerp, is de kans groot dat u nog steeds meer weet dan anderen. Quora is een geweldige plek om te beginnen. Met dit vraag- en antwoordnetwerk kun je anderen helpen over elk onderwerp, van digitale marketing tot Zumba. Leer hoe u het meeste uit Quora haalt, van het maken van het perfecte profiel tot het indienen van de beste antwoorden.

Wat is Quora?

Quora is een vraag-en-antwoordplatform voor sociale media waar gebruikers vragen kunnen stellen, antwoorden kunnen krijgen en met andere gebruikers kunnen communiceren. Het werd opgericht in 2009 en heeft nu miljoenen gebruikers en honderdduizenden vragen over vragen, variërend van de “wat is de engste tekst die je ooit hebt ontvangen?” tot productrecensies en hoe u een blog start.

Waarom zou je Quora gebruiken voor marketing?

Quora is fantastisch voor marketing. Dit is waarom:

  1. Maak kennis met de 300 miljoen maandelijkse gebruikers van Quora.
  2. Leid kwalitatief hoogstaand verkeer en leads naar uw website.
  3. Met meer dan 300.000 onderwerpen kunt u uw expertise over bijna elk onderwerp demonstreren.
  4. U kunt direct antwoord geven aan iedereen die vragen heeft over uw bedrijf, producten of diensten.
  5. U kunt inhoud van andere websites (inclusief die van uzelf) delen in op onderwerpen gerichte borden op uw profiel.

Nu je weet waarom je lid moet worden, gaan we kijken hoe je het meeste uit Quora kunt halen, te beginnen met je profiel.

Stap 1: Hoe u uw Quora-profiel instelt?

Meld je aan voor Quora met je e-mailadres of door verbinding te maken met je Facebook- of Twitter-account. Zodra dat is gebeurd, is uw eerste taak het maken van uw profiel.

Het heeft geen zin om bekendheid te krijgen door uw branche-expertise aan te tonen als mensen naar uw profiel gaan om meer over u te weten te komen, en er is niets. Om je profiel te bewerken, klik je op je profielfoto in de rechterbovenhoek naast de zoekbalk. Klik vervolgens op uw naam in het vervolgkeuzemenu. Er wordt een nieuw tabblad geopend, waar u:

  • voeg je kop toe
  • pas je naam aan
  • profielgegevens
  • verander je profielfoto
  • bewerk je onderwerpen
  • schrijf een beschrijving over jezelf.

Zorg ervoor dat u in uw profiel links naar uw hoofdwebsite of belangrijkste sociale accounts opneemt. Dit zou moeten helpen verkeer van Quora terug naar uw website te leiden.

Stap 1: Onderwerpen zoeken en volgen die verband houden met uw branche

Zodra je profiel klaar is, wil je beginnen met het vinden van onderwerpen om te volgen. Om onderwerpen te vinden, gebruikt u het zoekvak bovenaan en begint u een trefwoord in te typen. Quora geeft je direct suggesties op basis van wat je invoert. Selecteer een onderwerppagina en u ziet:

  • Verwante onderwerpen in de rechterzijbalk.
  • Quora Spaces gerelateerd aan het onderwerp.
  • Meest recente vragen die mensen hebben gesteld.

Klik op de knop ‘Onderwerp volgen’ en je krijgt de laatste activiteit voor dat onderwerp op de nieuwsfeed van je Quora-startpagina.

Stap 3: Beschrijf uw onderwerpervaring op uw profiel

Nadat je de onderwerpen hebt gevolgd waarin je geïnteresseerd bent, ga je terug naar je profiel en klik je op het bewerkingspictogram naast Inloggegevens en hoogtepunten. Klik op de knop “Inloggegevens toevoegen” en selecteer “Onderwerp”. Hier kunt u uw ervaring beschrijven met elk van de onderwerpen die u volgt. U kunt deze referentie ook selecteren om weer te geven bij het beantwoorden van een individuele vraag.

Stap 4: Quora gebruiken voor klantenservice en reputatiebeheer

Onthoud dat onderwerpen ook merkgebonden kunnen zijn. Gebruik de zoekfunctie om te zien of iemand het over uw producten of diensten heeft. U wilt alle onderwerpen die specifiek over uw bedrijf gaan, volgen, zodat u kunt deelnemen aan het gesprek als er nieuwe vragen over uw producten of services worden gesteld. Mogelijk vindt u ook potentiële verkoopkansen, omdat mensen waarschijnlijk het verschil tussen uw producten of diensten zullen vragen in vergelijking met anderen. Wees voorbereid om uw antwoorden te laten schitteren en te converteren!

Stap 5: Vragen en antwoorden indienen

Zodra u uw favoriete onderwerpen heeft gevolgd, kunt u beginnen met het indienen van vragen en antwoorden.

Vragen toevoegen

Het toevoegen van vragen aan een vraag- en antwoordnetwerk is een geweldige manier om meer te weten te komen over uw doelmarkt. Ga gewoon naar het juiste onderwerp en klik vervolgens op de rode knop “Vraag toevoegen” in de rechterbovenhoek van de pagina. Zodra u antwoorden begint te ontvangen, moet u mensen laten weten dat u hun hulp op prijs stelt door op de pijlknop “Upvote” onder elk antwoord te klikken. Krijg je geen antwoorden? Je kunt specifieke Quora-leden vragen om je vraag te beantwoorden. Beweeg de muisaanwijzer over de naam van een gebruiker en er verschijnt een profielpop-up. Klik op de knop “Stel een vraag” en u kunt de gebruiker vragen om uw vraag te beantwoorden.

Antwoorden toevoegen

Klaar om je expertise te demonstreren en vragen te beantwoorden? U kunt dit doen door op een onderwerp te klikken en het tabblad “Antwoord” te selecteren. Hier ziet u een lijst met de meest recente vragen. Je kunt ervoor kiezen om de vraag te beantwoorden of door te geven, maar ook om te downvoten of te delen op Facebook of Twitter. Bij het schrijven van uw antwoord kunt u:

  • Tag andere mensen, onderwerpen en spaties door het @-symbool te gebruiken.
  • Upload afbeeldingen vanaf uw harde schijf.
  • Voeg een URL-link met een voetnoot toe om uw antwoord te ondersteunen.
  • Bewaar je antwoord in concepten als je meer tijd nodig hebt.

Onthoud dat dit een geweldige manier is om de inhoud, producten of diensten van uw blog te promoten, maar alleen als dit van toepassing is op uw antwoord. Zorg ervoor dat u nuttige antwoorden geeft en probeer er niet spamachtig uit te zien.

Stap 6: Quora-spaties gebruiken

Onderwerpen in Quora zijn specifieke onderwerpen die je wilt volgen en waarover je vragen wilt beantwoorden op de site. Quora Spaces daarentegen zijn gemeenschappen die gemeenschappelijke interesses delen. Met deze functie kunt u inhoud over het onderwerp van internet delen en vragen beantwoorden. Zodra je lid bent geworden van een Space, ontvang je updates over alle inhoud en updates die op de Spaces-feed zijn gepost. Klinkt vergelijkbaar met Facebook-groepen, toch? Er is echter één belangrijk verschil. Ruimte-eigenaren kunnen aangeven dat alleen bepaalde leden inhoud kunnen bijdragen en vragen kunnen beantwoorden. Andere Spaces hebben regels zoals beheerders zullen alle inzendingen beoordelen, en je moet de Space volgen om bij te dragen. Op zoek naar mensen om te volgen in jouw niche op Quora? Klik op de link “volgen” onder de naam van de ruimte en je krijgt een lijst met mensen die de ruimte volgen. Klik op het “+”-pictogram naast hun naam en u ontvangt updates van het profiel in uw nieuwsfeed.

Quora voor marketing: veelgestelde vragen

Hoe wordt Quora gebruikt in marketing? Begin met het instellen van uw profiel. Zorg ervoor dat u informatie opneemt over uw merk en wat u tot een expert in uw branche maakt. Beantwoord vragen met betrekking tot uw branche en voer gesprekken. U kunt ook overwegen om Quora-advertenties te gebruiken om het bereik te vergroten. Heeft Quora advertenties? Ja, Quora heeft verschillende betaalde advertentie-opties die kunnen worden gebruikt om verkeer, merkbekendheid, conversies, app-installaties of leads te genereren. Zijn Quora Spaces zoals Facebook-groepen? Ze zijn vergelijkbaar. Beide zijn communities die zijn gemaakt rond specifieke onderwerpen. Niet iedereen kan echter bijdragen aan Quora Spaces. Hoe kunnen bedrijven Quora gebruiken? Bedrijven kunnen Quora gebruiken om:

  • Vestigen zich als opinieleiders
  • Communiceren met hun doelgroep
  • Stel vragen om beter te begrijpen wat gebruikers willen en nodig hebben
  • Klantenservice bieden
  • Doe marktonderzoek
  • Gebruik advertenties om een ​​groter publiek te bereiken
  • Zoekwoordonderzoek uitvoeren

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [
{
“@type”: “Question”,
“name”: “How is Quora used in marketing? “,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: ”

Start by setting up your profile. Make sure to include information about your brand and what makes you an expert in your industry. Answer questions related to your industry and engage in conversations. You may also consider using Quora ads to increase reach.


}
}
, {
“@type”: “Question”,
“name”: “Does Quora have ads? “,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: ”

Yes, Quora has several paid advertising options that can be used to drive traffic, brand awareness, conversions, app installs, or leads.


}
}
, {
“@type”: “Question”,
“name”: “Are Quora Spaces like Facebook Groups? “,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: ”

They are similar. Both are communities created around specific topics. However, not everyone can contribute to Quora Spaces.


}
}
, {
“@type”: “Question”,
“name”: “How can businesses use Quora? “,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: ”

Businesses can use Quora to:

Establish themselves as thought leadersCommunicate with their target audienceAsk questions to better understand what users want and need Provide customers serviceDo market researchUse ads to reach a wider audience Perform keyword research


}
}
]
}

Quora gebruiken voor marketing Conclusie

Om het online marketingpotentieel van Quora samen te vatten, volgen hier de manieren waarop u Quora kunt gebruiken om uw professionele merk en uw bedrijf op de markt te brengen.

  • Maak een geweldig profiel zodat iedereen die meer over u wil weten, dit kan doen en kan doorklikken naar uw website of andere sociale profielen.
  • Volg onderwerpen in uw branche. Word een actieve deelnemer over deze onderwerpen door tot nadenken stemmende vragen en waardevolle antwoorden te posten. Voeg indien van toepassing links terug naar inhoud op uw website voor meer informatie, maar spam niet.
  • Vind mensen om contact mee te maken op Quora door naar de beste antwoorden en volgers van een bepaald onderwerp en in Spaces te kijken.
  • Creëer en draag bij aan Spaces in uw branche. Deel inhoud buiten en op Quora om waardevolle informatie te creëren die andere Quora-gebruikers willen volgen.

Gebruik je Quora om je professionele merk en je bedrijf te promoten? Welke resultaten heb je tot nu toe gezien? Deel alstublieft uw mening in de opmerkingen!

Be the first to comment on "Quora-marketing: waarom en hoe het te gebruiken?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*