Unieke cadeaugidsen maken voor e-commerce-inhoud

Of het nu voor een geliefde is of voor een collega op het werk, een cadeau voor iemand krijgen is nooit gemakkelijk. Een van de redenen is dat er miljarden opties zijn om uit te kiezen. De andere reden is dat de meeste mensen niet de tijd hebben om door miljoenen catalogi te bladeren om er een te kiezen. Daarom moet u, als u een e-commerce winkel runt, het uw klanten gemakkelijk maken om een ​​van uw producten als cadeau te kiezen. Om dat te doen, moet u uw klanten voorzien van een cadeaugids om het selectieproces te vergemakkelijken.

Waarom zou u cadeaugidsen maken voor uw e-commercesite?
Naast het gemakkelijker maken voor uw klanten om te beslissen welke van uw producten ze als cadeau willen kopen, hebben cadeaugidsen nog vele andere doelen. Hier zijn nog een paar redenen waarom u een cadeaugids voor uw e-commercesite zou moeten maken:
Cadeaugidsen Merkbekendheid vergroten
Een van de belangrijkste redenen om een ​​cadeaugids te maken, is om de naamsbekendheid te vergroten. Vooral tijdens de feestdagen zijn cadeaugidsen voor de feestdagen een populaire vorm van inhoud. Omdat ze behulpzaam zijn bij het inspireren van aankopen, zullen consumenten ze waarschijnlijk delen met hun netwerken. Als gevolg hiervan geniet u van een boost in naamsbekendheid.
Cadeaugidsen kunnen Verkoop verhogen
Elke bedrijfsgerelateerde activiteit die u onderneemt, moet uiteindelijk een impact hebben op uw bedrijfsresultaten. Dat is precies waarom u moet investeren in een cadeaugids voor uw e-commerce winkel. Een goed ontworpen cadeaugids is een effectief hulpmiddel om u te helpen de verkoop in uw e-commerce winkel te verhogen.
Cadeaugidsen bieden blog- en sociale media-inhoud
Een andere reden om te investeren in het maken van een cadeaugids voor uw e-commercesite, is dat cadeaugidsen u boeiende inhoud voor uw blog bieden. Ze zorgen ook voor uitstekende posts op sociale media. Als gevolg hiervan kunt u een hoge betrokkenheid bij uw doelgroep behouden. Cadeaugidsen kunnen u ook helpen veel van uw marketing- en verkoopdoelen te bereiken.
Unieke cadeaugidsen maken voor uw e-commercebedrijf
Nu je weet wat een cadeaugids is en waarom het essentieel is om er een op je e-commerce te hebben, gaan we kijken hoe je er een kunt maken.
1. Identificeer uw publiek
Doelgroeponderzoek is een van de meest cruciale stappen bij het maken van een cadeaugids. Dat komt omdat het kennen van uw publiek de sleutel is tot het ontwikkelen van nauwkeurige buyer persona’s. Om uw cadeaugids aantrekkelijk te maken, moet u uw doelgroep voldoende begrijpen om gepersonaliseerde aanbevelingen te kunnen doen. Hier zijn een paar tips:
Verzamel demografische gegevens
Demografische gegevens verwijzen naar de fysieke kenmerken van uw doelgroep. Voorbeelden zijn:

  • leeftijd
  • geslacht
  • burgerlijke staat
  • bezetting
  • geografische locatie

Begrijp de psychografische gegevens van uw publiek
Psychografische gegevens zijn informatie over de:

  • waarden
  • houdingen
  • interesses
  • karakter eigenschappen
  • overtuigingen

Zowel demografische als psychografische gegevens zijn essentieel om de behoeften, pijnpunten en ambities van uw klanten te begrijpen. Als gevolg hiervan kunt u een cadeaugids op maat maken die relevant is door gepersonaliseerde productaanbevelingen aan te bieden.
2. Kies items om op te nemen in uw cadeaugidsen
Zodra u uw publiek begrijpt, wordt de volgende stap bij het maken van uw cadeaugids eenvoudiger: het kiezen van de producten die u in uw cadeaugids wilt opnemen. Hoewel je misschien gewapend bent met uitgebreide klantgegevens, kan het een hele opgave zijn om de juiste producten voor je cadeaugids te kiezen. Enkele tips om u te begeleiden bij het kiezen van unieke cadeau-ideeën zijn:
Bekijk uw verkoopgegevens
De meest effectieve manier om artikelen te kiezen, is door naar uw verkoopgegevens te kijken. Uw gegevens geven u inzicht in:

  • kooptrends en -gewoonten
  • populaire producten
  • unieke segmenten

Naast uw eigen verkoopgegevens kunt u ook gebruikmaken van tools zoals Google Trends om opkomende kansen in uw niche te identificeren.
Vraag het uw klanten Customer
Een andere effectieve manier om erachter te komen wat u in uw cadeaugids moet opnemen, is door uw klanten ernaar te vragen. De beste manier om dit te doen, is door gebruik te maken van interactieve inhoud zoals enquêtes, peilingen en quizzen. Deze geven je inzicht in de voorkeuren van je publiek. Om gebruik te maken van interactieve inhoud, kunt u investeren in een tool voor interactieve inhoud. Als alternatief kunt u peilingen maken op uw favoriete sociale-mediakanalen.
Overweeg om cadeaubundels te maken
Weet u niet zeker wat u moet opnemen en uitsluiten in uw cadeaugids? Overweeg dan om geschenkbundels te maken. Cadeaubundels zijn een uitstekende manier om uw productassortiment onder de aandacht te brengen. Om uw bundels effectief te laten zijn, moet u de juiste mix krijgen. Tips om de juiste mix te krijgen, zijn onder meer bundeling:

  • complementaire producten uit uw assortiment
  • producten die u in cross-selling heeft weten te verkopen
  • snel verkopende producten met slow movers

U kunt ook overwegen om samen te werken met andere merken die zich richten op een vergelijkbare doelgroep als de uwe, maar die niet dezelfde producten verkopen als u.
Raadpleeg uw leveranciers
Uw leveranciers zijn een andere mogelijkheid die u kunt gebruiken om te weten welke producten u in uw cadeaugids moet opnemen. Vraag hen welke producten snel bewegen in hun inventaris of welke ze naar verwachting buzzwaardig zullen zijn. Het succes van uw cadeaugids ligt in het weten welke producten relevant zijn voor het seizoen. Investeer tijd om ervoor te zorgen dat de producten die u opneemt, resoneren met uw doelgroep.
3. Maak koppen voor uw cadeaugidsen die emoties oproepen en tot actie aanzetten
Net als alle andere soorten inhoud, is uw cadeaugids afhankelijk van een krachtige kop voor succes. Neem de tijd om er een te maken die:
Roept de lezers emoties op Reader
Het kopen van geschenken is meestal een emotiegedreven onderneming. Wanneer uw klanten op zoek zijn naar een cadeau, doen ze dat (in de meeste gevallen) voor iemand met wie ze een emotionele band hebben. Daarom willen ze een geschenk dat een emotionele impact zal hebben. Daarom moet de kop van uw cadeaugids de emoties van uw doelgroep oproepen. Gebruik personalisatie om zo’n kop te maken. Spreek rechtstreeks met uw klant door het woord ‘u’ te gebruiken. U kunt ook emotie oproepende koppen maken door woorden te gebruiken die een emotionele reactie bij uw lezers opwekken.
Inspireert lezers om actie te ondernemen
De kop van uw cadeaugids moet lezers ook inspireren om actie te ondernemen, bij voorkeur de aankoop van een van uw producten. Om dit te doen:

  • gebruik actieve stem en vermijd passieve stem
  • gebruik krachtwoorden
  • geef een beeld van de voordelen van het lezen van uw cadeaugids

Een goed geschreven kop is essentieel om uw doelgroep te boeien en ze te laten zoeken naar het perfecte cadeau voor hun geliefde of collega.

4. Vind kwaliteitsproductafbeeldingen
Zodra uw klanten doorklikken naar uw cadeaugids, moet u meteen hun aandacht trekken. De beste manier om dat te doen, is door productafbeeldingen van hoge kwaliteit te gebruiken. Hier is een uitstekend voorbeeld uit de cadeaugids van Brightland: Behalve dat ze de aandacht trekken, helpen afbeeldingen ook:

  • Geef direct informatie: Mensen zijn visuele wezens en verwerken beelden sneller dan tekst.
  • Maak uw cadeaugids gemakkelijk te scannen: Afbeeldingen zijn een uitstekende manier om uw lezers te helpen uw cadeaugids te scannen.
  • Afbeeldingen moedigen delen aan: Mensen delen graag nuttige dingen die ze op internet vinden. Degenen die dol zijn op uw cadeaugids, zullen deze eerder delen als u afbeeldingen van hoge kwaliteit gebruikt.

Het is vrij eenvoudig om de afbeeldingen in uw cadeaugids te gebruiken. Uw eerste aanspreekpunt zou zijn om de productafbeeldingen van uw fabrikant te krijgen. Een betere optie is echter om een ​​professionele fotograaf in te huren en uw eigen foto’s te maken. Hierdoor kunt u uw producten in een setting naar keuze plaatsen, wat resulteert in gepersonaliseerde afbeeldingen.
5. Bepaal het formaat van uw cadeaugidsen
Cadeaugidsen zijn er in alle soorten, maten en stijlen. Als u van plan bent om uw eigen gids te maken, moet u bepalen welk formaat het beste is voor uw gids. Voorbeelden van de formaten van de cadeaugids zijn:

  • blogpost
  • diavoorstelling
  • infographic
  • video-
  • social media post (zoals Instagram posts)

Hoe weet je welk inhoudsformaat je moet gebruiken? Er zijn een aantal factoren die u kunt gebruiken om u te helpen bij het kiezen van het beste formaat voor uw cadeaugids:
Uw publiek
Wanneer u beslist welk inhoudsformaat u wilt gebruiken, moet het eerste aanspreekpunt altijd uw publiek zijn. Controleer uw blog en sociale media-analyses om te zien welke inhoudstypen goed presteren bij uw publiek.
De platforms waarop u uw cadeaugids op de markt brengt
De platforms die u gebruikt om uw cadeaugids op de markt te brengen, zijn een andere factor die het formaat van uw gidsen bepaalt.
Jouw niche
Tot slot, een andere essentiële factor die van invloed is op het formaat dat u voor uw cadeaugids moet gebruiken, is uw niche. Als u zich in een visuele niche bevindt, heeft uw cadeaugids misschien niet zoveel tekst nodig als een in een niche waar informatie een grotere rol speelt bij het stimuleren van conversies.
6. Breng uw cadeaugids op de markts Nu je cadeaugids klaar is, is het tijd om hem aan de wereld te laten zien. Hoe krijg je oogbollen op je cadeaugids? Hier zijn een paar tips om u te helpen uw cadeaugids aan de juiste doelgroep te verkopen.
Deel het op sociale media
Een van de beste marketingkanalen voor uw cadeaugids zijn sociale media. Met meer dan 3,6 miljard maandelijkse actieve gebruikers, geeft sociale media je toegang tot meer dan de helft van de wereldbevolking. Dat is niet het beste deel. Vooral wanneer u betaalde advertenties weergeeft, kunt u uw campagnes hypertargeten om mensen te bereiken die overeenkomen met uw ideale klantprofiel (ICP).
Stuur het naar uw e-maillijst
Een ander uitstekend marketingkanaal voor uw cadeaugids is e-mail. Hoewel het een van de oudste en meest elementaire digitale marketingkanalen is, is e-mail nog steeds een van de beste als het gaat om de marketing van uw cadeaugids. Een van de beste voordelen van e-mailmarketing is dat de meeste mensen op uw lijst al geïnteresseerd zijn in wat u te bieden heeft. De kans dat ze andere mensen kennen die geïnteresseerd zijn om jouw product cadeau te doen, is ook groot. Een ander voordeel van e-mail is dat u uw e-maillijst kunt segmenteren, zodat u gepersonaliseerde berichten kunt maken. U kunt ook overwegen om voor elk segment een gepersonaliseerde cadeaugids te maken, waarmee u de kans op conversie vergroot.
Maak gebruik van SEO
Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is nog steeds van toepassing op de marketing van uw cadeaugids. Hoewel het eenvoudig is, is het gemakkelijk om te vergeten best practices te implementeren, zoals:

  • trefwoord onderzoek
  • tags aan uw afbeeldingen toevoegen
  • strategische koppeling
  • gericht op gebruikerservaring (UX)

Maak het uw klanten gemakkelijk om uw cadeaugids te vinden wanneer ze op zoek zijn naar cadeau-ideeën. Het hebben van een effectieve SEO-strategie is precies wat je daarvoor nodig hebt. Het maken van uw cadeaugids is slechts het halve werk. Het voor de ogen van de juiste mensen krijgen is de andere helft. Met uw goed ontworpen cadeaugids en deze drie marketingtips voor cadeaugidsen, is de kans groot dat uw cadeaugids de verkoop stimuleert.
Veelgestelde vragen: Praktische tips voor cadeaugidsen
Cadeautjes kopen is nooit makkelijk. Het wordt een moeilijkere taak als je een lange lijst met ontvangers hebt. Daarom waarderen uw klanten een handige cadeaugids. Hoewel we hebben besproken hoe u een unieke cadeaugids voor uw e-commercesite kunt maken, heeft u waarschijnlijk een paar vragen over de beste werkwijzen voor cadeaugidsen. Laten we er snel een paar beantwoorden voordat we afronden.
Helpen cadeaugidsen echt om de verkoop te stimuleren? Er zijn twee belangrijke redenen waarom cadeaugidsen zo goed werken. De eerste is dat mensen geen tijd hebben om cadeaus te kopen, maar toch. De tweede is dat er gewoon te veel producten zijn om uit te kiezen. Cadeaugidsen lossen beide problemen op door uw klanten te helpen bij het vinden en beslissen wat ze hun vrienden en geliefden cadeau willen doen. Hoe vergroot ik de kans dat mijn cadeaugids wordt geconverteerd? Eén woord: gegevens. Voordat u aan de slag gaat met uw cadeaugids, moet u alle gegevens verzamelen over uw doelgroep en markt. Doorzoek uw verkooprecords en gebruik analysehulpmiddelen voor concurrenten en elk ander hulpmiddel voor het verzamelen van gegevens dat u te pakken kunt krijgen. Gebruik deze om elk stukje gegevens te ontginnen dat zal helpen bij het ontwerpen en maken van uw cadeaugids. Als u het op deze manier doet, zorgt u ervoor dat u een hypergerichte cadeaugids maakt.
Conclusie
Het maken van een cadeaugids is een must als u een e-commercebedrijf runt. Ze stimuleren niet alleen uw verkoop tijdens de feestdagen; cadeaugidsen helpen ook om uw naamsbekendheid te vergroten. Cadeaugidsen zijn de perfecte marketingtool omdat ze klanten met een hoge intentie aantrekken. Daarom moet u ze opnemen in uw marketingstrategie. Om ze echter te laten werken, moet u ervoor zorgen dat de uwe uniek en goed gemaakt is. Gebruik de bovenstaande tips om uw eerste (of volgende) cadeaugids voor het volgende vakantieseizoen te maken.
Heb je ooit cadeaugidsen gebruikt om de verkoop in je e-commerce winkel te stimuleren?

Bekijk hoe mijn bureau enorme hoeveelheden verkeer naar uw website kan leiden

  • SEO – ontgrendel enorme hoeveelheden SEO-verkeer. Zie echte resultaten.
  • Contentmarketing – ons team maakt epische inhoud die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer trekt.
  • Betaalde media – effectieve betaalde strategieën met duidelijke ROI.

Boek een gesprek

Be the first to comment on "Unieke cadeaugidsen maken voor e-commerce-inhoud"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*