Wat is Google Currents? Overzicht, alternatieven en functies

Het zou je vergeven zijn als je niets weet over de nieuwste Workspace-app van Google, Google Currents. Het zoekbedrijf heeft nauwelijks moeite gedaan om reclame te maken voor hun nieuwe aanbod of uit te leggen hoe het uw bedrijf kan helpen. In dit bericht leggen we uit wat Google Currents precies is, wat u ermee kunt doen en of u het binnen uw organisatie zou moeten gebruiken. Klaar om op de hoogte te blijven van Currents? Laten we er dan in duiken.
Wat is Google Currents?

Google Currents is de nieuwe sociale netwerktool van het zoekbedrijf die deel uitmaakt van de Google Workspace-suite met tools. Volgens Google: Currents is een G Suite-app waarmee mensen zinvolle discussies en interacties kunnen voeren in uw hele organisatie, waardoor iedereen op de hoogte blijft en leiders de mogelijkheid krijgen om in contact te komen met hun werknemers. In een verdere verklaring zei het bedrijf: Met Currents kun je een online community creëren waar je teamupdates, nieuwe ideeën en gemeenschappelijke interesses veilig in realtime kunt delen. Het is een bijgewerkte versie van het inmiddels ter ziele gegane sociale mediaplatform Google+. Het platform is enigszins opnieuw ontworpen en gestroomlijnd om het sneller en gemakkelijker te maken om inhoud te plaatsen. Het is ook niet langer een platform voor sociale media. In plaats daarvan is het een communicatietool op bedrijfsniveau die vergelijkbaar is met Slack en gericht is op het verbeteren van de communicatie en samenwerking binnen teams. Gebruikers kunnen discussies maken en erop reageren die door iedereen of door een select aantal gebruikers kunnen worden bekeken. Elke discussie is te zien in de feed van een gebruiker, die ze kunnen rangschikken op relevantie of chronologisch. Het is de tweede keer dat een app Google Currents heet. De naam werd eerder gebruikt voor een tijdschrift-app die uiteindelijk Google Play Kiosk werd en later Google Nieuws.
Hoe werkt Google Currents?
Google Currents is een redelijk intuïtief platform. Voor het geval u niet zeker weet of het de moeite waard is voor uw team, vindt u hier alles wat u moet weten over hoe het platform werkt voordat u aan de slag gaat.
Berichten maken en delen
Berichten vormen de basis van Google Currents. Zo deel je informatie en werk je samen met je collega’s. Je kunt kiezen wie berichten ziet door berichten te delen met specifieke communities of mensen. Iedereen die je volgt en toestemming heeft om je bericht te bekijken, ziet het in hun updates. Berichten worden ook op je profiel weergegeven. Klik op de knop “+” in de rechterbenedenhoek van uw profielpagina om een ​​bericht te maken. Geef uw bericht een titel en voeg vervolgens uw exemplaar toe. U kunt de iconen onderaan gebruiken om een ​​link of een afbeelding toe te voegen. Kies met welke communities of mensen je je bericht wilt delen en klik vervolgens op ‘Posten’ om het te publiceren. Je kunt het bericht van iemand anders delen door op het pictogram Delen naast het bericht te klikken. Als je geen Share-pictogram ziet, heeft de gebruiker ervoor gekozen om mensen het niet opnieuw te laten delen of heeft hij het in een privécommunity gepost. Je kunt ook reageren op en de post van iemand anders leuk vinden, net zoals je zou doen op Facebook of LinkedIn.
Betrokken bij streams
U kunt bedrijfs- of afdelingsnieuws en berichten lezen via het tabblad Streams in de linkerzijbalk. Klik eenvoudig op de stream die u wilt bekijken. Naast elke stream zie je het aantal ongelezen berichten. Afhankelijk van de tags die je gebruikt en de communities waarnaar je post, kunnen je berichten automatisch in deze streams verschijnen. Als uw beheerder het Spotlight-systeem heeft geactiveerd, ziet u gepromote inhoud van de leiders van uw organisatie vóór andere berichten.
Community’s maken en eraan deelnemen

U kunt voor elke gelegenheid een Google Currents-community maken, of het nu voor uw afdeling, een project of een gedeelde interesse is. Meer dan één persoon kan een community modereren en iedereen die daarvoor is uitgenodigd, kan berichten plaatsen. U kunt zelfs privécommunity’s maken met mensen buiten uw organisatie. Maak een community door op het tabblad Community’s in de linkerzijbalk te klikken. Klik op ‘Nieuwe community’ of ‘Community maken’ als dit je eerste is. Voer een naam in voor uw community en kies de mensen die deze kunnen zien. Je kunt ook het tabblad Community’s gebruiken om andere community’s te zoeken om lid van te worden (of om lidmaatschap aan te vragen als ze privé zijn.)
Tags verkennen

U kunt uw feed aanpassen en nieuwe inhoud in Google Currents ontdekken door tags te gebruiken. U kunt de hashtag #CompanyNews volgen om bijvoorbeeld berichten met die tag in uw feed te zien. Als u de beheerder bent, kunt u tags in- en uitschakelen voor uw hele organisatie. Bij het maken van een bericht kan het toevoegen van tags het bereik maximaliseren en ervoor zorgen dat zoveel mogelijk mensen het zien. Google raadt aan om tussen de twee en vier tags per bericht te gebruiken, door je eigen tags te maken of door de tags te gebruiken die Google Currents voorstelt. Een tag volgen is eenvoudig. Beweeg uw muis over de tag en klik op “Volgen”. U kunt een voorbeeld van de tag bekijken voordat u deze volgt door op de tag zelf te klikken. Google Currents stelt tags voor die u kunt volgen in de linkerzijbalk onder Tags. Je kunt dit gebied gebruiken om tags die je niet meer wilt volgen te ontvolgen.
Maak en update uw profiel
Met uw Currents-profiel kunnen gebruikers meer te weten komen over u, wat u doet binnen uw organisatie en uw interesses. Uw beheerder heeft waarschijnlijk uw profiel voor u aangemaakt. Zo niet, dan kun je er een maken wanneer je lid wordt van het platform.

U wilt er zeker van zijn dat uw informatie up-to-date en nauwkeurig is als dit het geval is. Jij kan:

  1. Klik op je profielfoto om deze te wijzigen.
  2. Voeg communities toe waarvan u lid wilt worden.
  3. Kies welke communities u openbaar wilt weergeven door op Profiel bewerken te klikken.
  4. Pas uw persoonlijke gegevens aan door op uw naam te klikken.

Analytics bekijken als beheerder
Werkruimtebeheerders kunnen Google Currents-analyses bekijken om hun postbetrokkenheidsstatistieken te bekijken en gebruikersgedrag bij te houden. U kunt naar het analysegedeelte navigeren door in het menu van een bericht op “Bekijk berichtanalyse” te klikken.
Alternatieven voor Google Currents
Volgens Gartner zijn hier enkele alternatieve platforms voor Google Currents.

  • Facebook-werkplek
  • Yammer
  • Salesforce Chatter
  • MangoApps
  • Iglo-software

Moet u Google Currents op het werk gebruiken?
Er is veel liefde voor Google Currents, maar er is ook een beetje te wensen over. Hoe handig het ook is, het is verre van het perfecte hulpmiddel. Dat kan ertoe leiden dat u zich afvraagt ​​of Google Currents het waard is om in uw organisatie te gebruiken. Hier zijn mijn gedachten.
Pro: blijf binnen het ecosysteem van de werkruimte
Als u Google Workspace al gebruikt, is Google Currents een logische keuze als het gaat om communicatiehulpmiddelen. Het is al geïntegreerd met uw e-mail, documenten en opslag, dus het is gewoon logisch om alles onder één dak te houden. Minder schakelen tussen applicaties betekent ook meer productiviteit.
Tegen: Nog een hulpmiddel om te leren
Hoewel Google Currents deel uitmaakt van het Workspace-ecosysteem, is het een andere tool die uw gebruikers moeten leren gebruiken. Dit is niet ideaal voor productiviteit, maar het goede nieuws is dat Google Currents redelijk intuïtief is. Als u Gmail en Google Drive kunt gebruiken, kunt u Google Currents waarschijnlijk binnen 30 minuten leren gebruiken.
Pro: Ga in gesprek met collega’s
Elke onderneming heeft een communicatie- en samenwerkingstool nodig. E-mail is te onhandig om dagelijks te gebruiken en fysieke oplossingen hebben geen plaats meer, dankzij werken op afstand. Dat maakt een tool als Google Currents onmisbaar voor elke grote organisatie. Uit een Forrester-onderzoek van Facebook’s Workplace bleek dat het gebruik van de tool ervoor zorgde dat het 34 procent minder tijd kostte om werknemers op de hoogte te houden van belangrijke informatie en een 3,9x ROI opleverde over drie jaar.
Tegen: Niet de meest uitgebreide tool
Als u op zoek bent naar een goede samenwerkingstool, vindt u mogelijk niet alles wat u zoekt alleen in Google Currents. Andere tools zijn doorgaans uitgebreider. Dat is echter niet het geval als je het hele Google Workspace-ecosysteem gebruikt. Voeg Hangout Chat, Docs, Drive en Gmail toe en je hebt een behoorlijk benijdenswaardige productiviteitssuite waarmee de meeste samenwerkingsplatforms hun geld kunnen verdienen.
Pro: Verminder de risico’s van lekken
Als u uw collega’s geen communities laat maken op Google Currents, waar kunnen ze deze dan anders maken? Facebooken? LinkedIn? Privé e-mailgroepen? Al deze situaties heb je niet in de hand en vergroten ook het risico op een datalek. Het laatste wat u wilt, is dat een werknemer privé-bedrijfsinformatie deelt op een openbaar forum zoals Facebook. Het is veel beter om alles onder controle van uw bedrijf te houden. Kortom: als u Google Workspace al gebruikt, is Google Currents een goed idee. Je bent al geïntegreerd in het Google-ecosysteem, dus wat is nog een tool, vooral als het relatief eenvoudig te gebruiken is? Ga je gang en probeer het. Als je er niet van houdt, kun je altijd de stekker eruit trekken. Als u geen Google-producten gebruikt, kunt u beter een andere tool zoals Slack gebruiken. Aangezien het slechts $ 6 per gebruiker per maand is, waarom zou u het niet eens proberen?
Google Currents: veelgestelde vragen

Wat is Google Currents? Google Currents is een samenwerkingstool op bedrijfsniveau van Google. Elke Google Workspace-gebruiker heeft automatisch toegang tot Google Currents. Hoe voeg ik mensen toe aan Google Currents? Uw Google Workspace-gebruikers worden automatisch toegevoegd aan Google Currents. Als u meer mensen aan Currents wilt toevoegen, moet u meer Workspace-accounts maken. Is Google Currents gratis? Nee. Gebruikers moeten een Google Workspace-account hebben om Google Currents te kunnen gebruiken, dat begint bij $ 6 per gebruiker per maand. Hoeveel kost Google Currents? Google Currents is inbegrepen in Google Workspace, dat begint bij $ 6 per gebruiker per maand. Is Google Currents eigenlijk Google+? Ja en nee. De codebase lijkt erg op elkaar, net als het ontwerp. Google Currents is echter gericht op ondernemingen en niet op het grote publiek. Het staat ook op zichzelf in het Workspace-ecosysteem.

Google Currents: samenvatting
Google Currents is de nieuwe communicatie- en samenwerkingstool op bedrijfsniveau van Google. Het is de perfecte oplossing als u al bent geïntegreerd in het Google Workspace-ecosysteem. Het is een redelijk goed hulpmiddel, zelfs als je dat niet bent. Het is nog een geweldig hulpmiddel om aan uw toolkit toe te voegen. Google Currents is een van de beste manieren om te communiceren, of u nu een grote organisatie of een kleine startup bent. Bovendien verwacht ik dat er in de nabije toekomst meer functies zullen worden toegevoegd. Het wordt alleen maar beter!
Wat is uw ervaring met Google Currents?

Bekijk hoe mijn bureau enorme hoeveelheden verkeer naar uw website kan leiden

  • SEO – ontgrendel enorme hoeveelheden SEO-verkeer. Zie echte resultaten.
  • Contentmarketing – ons team maakt epische inhoud die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer trekt.
  • Betaalde media – effectieve betaalde strategieën met duidelijke ROI.

Boek een gesprek

Be the first to comment on "Wat is Google Currents? Overzicht, alternatieven en functies"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*