Wat zijn Google Trusted Stores?

Of u nu detailhandelaar, verkoper of creatief bent: sociaal bewijs is alles. Als u verwacht dat iemand iets van u koopt, moet u hen laten zien dat andere mensen u vertrouwen en een goede ervaring hebben met uw bedrijf. Een populaire manier om dit te doen, is met Google Trusted Stores. Het platform biedt het keurmerk van Google aan uw bedrijf en biedt klanten ook aankoopbescherming voor hun eigen veiligheid. Laten we eens kijken naar het programma en hoe het u kan helpen.
Wat is een Google Trusted Store?
Google biedt een gratis certificering voor bedrijven die gebruikers een constant hoogwaardige winkelervaring bieden. Als uw winkel aan de vereisten kan voldoen, ontvangt u een trustbadge op uw website waarop uw totale sterbeoordeling wordt weergegeven. Dit soort sociaal bewijs is krachtig, en wanneer potentiële klanten die badge zien, weten ze dat u een vertrouwde leverancier bent. Google heeft het platform veranderd van wat het bekend staat als ‘Google Trusted Stores’ in wat ze nu ‘Google Customer Reviews’ noemen. Dit platform is een beetje anders omdat u niet langer een badge in de zoekresultaten krijgt en Google geen aankoopbescherming meer voor klanten biedt. Op de vraag waarom Google de beslissing nam, zeiden ze: We hebben deze wijziging aangebracht om ons te helpen onze ondersteuning beter te richten op het verkrijgen van kwaliteitsrecensies en verkopersbeoordelingen, de twee belangrijkste sleutels om meer bezoekers naar uw site te leiden. Recensies en verkopersbeoordelingen zijn belangrijk, dus dit kan een goede verandering zijn. Het Google Trusted Stores-programma heeft zich daar nooit op gefocust, omdat het meer een “pass-or-fail” -situatie was. Nu helpt Google u door contact op te nemen met uw klanten en hen te vragen u een recensie en beoordeling te geven.
Google Trusted Stores vs. Google Klantenreviews
Het wordt een beetje verwarrend om onderscheid te maken tussen Google Trusted Stores en Google Customer Reviews. Laten we proberen dingen op te helderen, zodat u de verschillen tussen Google Trusted Stores en Google Klantenreviews begrijpt. Google Trusted Stores bood aankoopbescherming, verkopersbeoordelingen, klantrecensies op de site, programmabadges en recensie-extensies in de SERP’s. Google Klantenreviews biedt verkopersbeoordelingen op Google, klantrecensies op locatie en programmabadges. U verliest de aankoopbescherming en recensie-extensies. Google biedt echter iets in plaats van de recensie-extensies. In plaats van een badge op uw advertenties te hebben, kunt u het aantal recensies en uw algehele sterbeoordeling weergeven. Ik zal uitleggen hoe u hier toegang toe kunt krijgen in de volgende sectie.
Hoe u een Google Trusted Store wordt
Als u al deel uitmaakt van het programma, hoeft u niets te doen om naar Google Klantenreviews te migreren. Als u zich nog nooit eerder heeft aangemeld en er voor het eerst naar vraagt, volgen hier de te volgen stappen.
Stap 1: Ga naar Merchant Center
Eerst ga je naar het Google Merchant Center. Als je al een account hebt, kun je inloggen, maar als je dat niet hebt, zal ik je door de stappen leiden. Het hele proces duurt niet langer dan een paar minuten. Zodra u op ‘aanmelden’ klikt, wordt u naar de onderstaande pagina geleid. U maakt uw account met al uw bedrijfsgegevens en uploadt uw producten, die vervolgens overal op Google worden weergegeven, met shopping-advertenties en lokale advertenties. Voer uw bedrijfsnaam, land en tijdzone in. Zodra je dat doet, verschijnt eronder een nieuw gedeelte. Hier kiest u welke actie u mensen wilt laten ondernemen en hoe u wilt dat Google uw advertentie beheert. U kunt verkeer vanuit de advertentie rechtstreeks naar uw website sturen, klanten rechtstreeks op Google artikelen aan hun winkelwagentje laten toevoegen of adverteren voor een fysieke winkel met een routebeschrijving. Ik heb er bijvoorbeeld voor gekozen om klanten op mijn website te laten kopen. U kunt vervolgens synchroniseren met andere tools zoals PayPal, uw meldingen en e-mails instellen die u wilt ontvangen en de gebruiksvoorwaarden accepteren.
Stap 2: voer belangrijke bedrijfsinformatie in
Zodra u de volgende pagina bereikt, moet u wat meer bedrijfsinformatie invoeren. U kunt omzetbelasting instellen, verzendmethoden en kosten invoeren, inclusief uw website, en productgegevens uploaden. Als je denkt dat je alles hebt wat je nodig hebt om te uploaden, kun je dit bevestigen en je gratis vermelding activeren.
Stap 3: Schakel klantenbeoordelingen in
Je komt op deze pagina terecht zodra je je gratis vermelding hebt geactiveerd of dat proces hebt overgeslagen. We willen Google Klantenreviews nu inschakelen. U kunt dit doen door naar beneden te scrollen en dit vak te zoeken. Klik op “inschakelen”, lees de overeenkomst door en klik op opslaan en doorgaan. Om in aanmerking te komen, moet het winkelwagentje en de afrekenpagina’s van uw winkel op hetzelfde domein worden gehost, moet de bevestigingspagina op uw domein worden gehost en moet u bovenaan elke pagina toevoegen. Vervolgens moet u uw account verifiëren aan de hand van de vereisten van de Google Trusted Store en de aanmeldcode voor beoordelingen op uw website plakken. Zodra Google heeft vastgesteld dat u de titel waardig bent, vragen ze bezoekers elke keer dat ze iets kopen feedback te geven over uw winkel. U kunt ook de Google Klantenreviews-badge op uw website weergeven. Het evaluatieproces duurt tussen de 60 en 90 dagen, dus het is niet iets dat van de ene op de andere dag gebeurt, maar het is een geweldige manier om het sociale bewijs te vergroten, ervoor te zorgen dat klanten u vertrouwen en meer verkeer te genereren door sneller meer beoordelingen te krijgen.
Voordelen van het worden van een Google Trusted Store
Wat is het probleem met het Google Trusted Stores-programma en waarom zou u hiervan een prioriteit voor uw bedrijf moeten maken? Het is dezelfde reden waarom we bepaalde leveranciers vertrouwen boven andere. Als je een winkel hebt die mokken op maat maakt, is de kans groot dat je “voorkeursverkopers” hebt waarvan je steeds weer koopt. Waarom doe je dit? Je doet het omdat je ze vertrouwt. Het hebben van dat keurmerk van Google kan veel voor uw reputatie betekenen, en iedereen die het programma begrijpt, weet dat u aan de vereisten van Google moet voldoen om lid te worden.
Sociaal bewijs
We doen zoveel dingen in onze winkels om ervoor te zorgen dat mensen ons vertrouwen. We nemen badges, getuigenissen en vertrouwenssymbolen op. Klanten realiseren zich dat Google niet degene is die u de beoordelingen geeft; het zijn andere klanten. Wanneer heb je voor het laatst iets gekocht van een onbekend bedrijf zonder eerst de beoordelingen te controleren? Positieve recensies zijn de beste vorm van sociaal bewijs, omdat het nieuwe klanten laat zien dat andere mensen het leuk vinden wat je verkoopt en ze vertrouwen erop dat ze het bij jou kopen. Dit is vooral belangrijk bij nieuwe bedrijven.
Verkopersbeoordelingen
Zodra u de badge heeft gekregen, kunt u uw verkopersbeoordelingen weergeven bij uw winkelberichten en advertenties. Terwijl klanten door de vele beschikbare opties bladeren, zullen ze zien dat uw product een 4,8 van de 5 heeft en waarschijnlijk kopen omdat u een bijna perfecte beoordeling en een betere beoordeling hebt dan uw concurrenten. Het beste van alles is dat u een gecertificeerde winkeltag krijgt als u besluit ook met Google te adverteren. Dit helpt je om je te scheiden van de winkels die niet bereid waren om een ​​stapje extra te doen en zich aan te melden voor het programma.
Hoe klanten profiteren van Google Trusted Stores
Vroeger waren de voordelen van winkelen bij Google Trusted Stores heel duidelijk. Nu is het een beetje meer een grijs gebied sinds Google is overgestapt naar het platform voor klantrecensies. Google bood klanten in eerste instantie bescherming wanneer ze bij een vertrouwde winkel winkelden. Als de klant het artikel niet heeft ontvangen, onjuist is gefactureerd of het artikel niet tijdig heeft ontvangen, zou Google tussenbeide komen en een oplossing bieden. Het lijkt erop dat dit voor Google een beetje moeilijk te beheren bleek te zijn, en dat was waarschijnlijk de belangrijkste reden waarom ze naar het nieuwe platform zijn overgestapt. Dat gezegd hebbende, klanten ontvangen nog steeds veel voordelen van het gebruik van het Google Trusted Stores-platform, zelfs in zijn nieuwe vorm. Klanten die in deze winkels winkelen, weten dat ze veel positieve recensies hebben gekregen door de ervaring die de bedrijven bieden. Door onderzoek te doen, recensies te lezen en te begrijpen waar ze kunnen winkelen, hebben gebruikers een grotere kans om de producten die ze hebben gekocht tijdig te ontvangen. Hoewel klanten mogelijk geen aankoopbescherming krijgen, moet het kopen bij een gerenommeerde winkel bijna altijd resulteren in een goede ervaring, omdat de winkelier wil dat die reputatie behouden blijft. Bovendien krijgen klanten de mogelijkheid om een ​​enquête in te vullen als ze een slechte ervaring hebben gehad.
Hoe u een ‘Trusted Store’-badge krijgt voor uw AdWords-campagnes
Sinds de overstap naar vertrouwde recensies biedt Google geen badge meer aan voor AdWords-campagnes. Wat ze wel bieden, is echter behoorlijk krachtig. Misschien herinnert u zich een tijd dat Google een aantal van uw korte, positieve recensies onder aan uw AdWords-advertentie invoerde. Dit was een geweldige manier om potentieel verkeer een snelle uitbarsting van sociaal bewijs te bieden. Waar ze het door hebben vervangen, is echter net zo goed, zo niet beter. Nu zullen uw campagnes resultaten weergeven die vergelijkbaar zijn met die hieronder. In plaats van een enkele recensie, krijgt u een sterbeoordeling, het aantal beoordelingen en een kwalificatie zoals de gemiddelde levertijd. Er zijn echter enkele vereisten om deze status te verkrijgen:

  • Google heeft in de afgelopen 12 maanden 100 unieke recensies ontvangen / verzameld via Google Klantenreviews of externe beoordelingspartners
  • Google en / of zijn partners hebben een onderzoeksevaluatie van uw site uitgevoerd; of
  • Google heeft een evaluatie van uw site uitgevoerd via Google Consumentenonderzoeken.
  • Gemiddelde, samengestelde beoordeling van 3,5 of meer sterren voor tekstadvertenties
  • Momenteel kan Google verkopersbeoordelingen weergeven als de gemiddelde beoordeling lager is dan 3,5 sterren
  • Het zichtbare URL-domein van de advertentie moet overeenkomen met het domein met de beoordelingen

Dit alles wordt mogelijk gemaakt via het platform voor klantrecensies. Omdat mensen iets bij u kopen en recensies achterlaten, bouwt u aan dit portfolio om uw kansen op het krijgen van de advertentie-extensie te vergroten.
Gevolgen van het niet naleven van het Google Trusted Stores-beleid
Google heeft altijd consequenties voor alles, toch? Hetzelfde geldt voor het Google Trusted Stores-programma. Als u een winkeleigenaar bent en u zich zorgen maakt over uw vermogen om het beleid na te leven, wilt u misschien een aantal systemen installeren om klaar te zijn. Elke keer dat iemand iets bij u koopt, wordt hij of zij uitgenodigd om een ​​enquête in te vullen waarin wordt uitgelegd hoe het proces is verlopen. Bovendien hebben ze extra mogelijkheden om Google feedback te geven over hoe de verzending is verlopen en hoe het product is wanneer ze het ontvangen. Als de klant op enig moment ontevreden is over de service en daar feedback op geeft, ontvang je die informatie. Als u regelmatig negatieve feedback krijgt, zal dit niet alleen uw beoordelingen schaden, maar het kan er ook toe leiden dat u uit het programma wordt verwijderd. Google zal nog steeds klaarstaan ​​en ervoor zorgen dat u de verzoeken van uw klanten nakomt. Hoewel ze de aankoopbescherming van klanten niet meer bieden, investeren ze er nog steeds in om ervoor te zorgen dat klanten de best mogelijke ervaring op Google krijgen.
Gevolgtrekking
Als u meer aandacht voor uw winkel wilt krijgen, zijn er verschillende bronnen die u daarbij kunnen helpen, waaronder mijn bureau. Of u nu al jaren betrokken bent bij het Google Trusted Stores-programma of net begint, sociaal bewijs is krachtig. Je kunt daar nooit teveel van hebben, en Google zal ervoor zorgen dat de bedrijven die de beste ervaring bieden, naar voren worden geduwd.
Geeft u de voorkeur aan Google Klantenreviews boven Google Trusted Stores? Leg uit waarom in de opmerkingen.

Zie hoe mijn bureau enorme hoeveelheden verkeer naar uw website kan leiden

  • SEO – ontgrendel enorme hoeveelheden SEO-verkeer. Zie echte resultaten.
  • Contentmarketing – ons team maakt epische inhoud die wordt gedeeld, links krijgt en verkeer trekt.
  • Betaalde media – effectieve betaalde strategieën met duidelijke ROI.

Boek een gesprek

Be the first to comment on "Wat zijn Google Trusted Stores?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*